Τομή ενός δρόμου με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

Παράδειγμα λωρίδας με φωτοβολταϊκά στοιχεία που επιτρέπουν άρυπη φόρτιση.

Το ηλεκτροκίνητο Renault Kangoo φορτίζεται ασύρματα κατά την κίνησή του.

Οι δρόμοι θα είναι και φορτιστές. Τέλος οι πρίζες…

6.934 Επισκέψεις στο άρθρο

Αν και η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει αναμφισβήτητα σε ό,τι αφορά τα οχήματα στις επίγειες μεταφορές, εντούτοις θα υπάρχει ταυτόχρονα ένα σημαντικό πρόβλημα. Η αυτονομία. Θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος, «καλά δεν μπορούμε να αυξήσουμε την αυτονομία βάζοντας απλά μεγαλύτερες μπαταρίες;». Η απάντηση είναι: Θα μπορούσαμε μεν, αλλά… Αυτήν την στιγμή οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που διαθέτουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν περίπου 100 κιλά για κάθε 70 χιλιόμετρα αυτονομίας που προσφέρουν. Συνεπώς για ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη απαιτούνται πάνω από 700 κιλά μπαταρίες. Η τοποθέτηση 700 κιλών μπαταριών σε ένα όχημα πέρα από το τεράστιο κόστος έχει ζητήματα χωροταξικά, δυναμικής συμπεριφοράς και άλλα. 

Οι επιστήμονες λοιπόν μελετούν λύσεις ασύρματης φόρτισης επί οδοστρώματος, όπου πηνία θα βρίσκονται ενσωματωμένα στους δρόμους και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι αυτά θα φορτίζονται καθώς θα κινούνται σε μια συγκεκριμένη λωρίδα. 

Στην Γαλλία όπου δοκιμάστηκε η τεχνολογία, το ηλεκτροκίνητο Renault Kangoo δεχόταν ρεύμα 20 kW για ταχύτητα κίνησης 100 χλμ./ώρα. Το κόστος για ένα τέτοιο σύστημα τρεχόντως είναι 4,5 δις ευρώ/1000 χιλιόμετρα δρόμου περίπου. Με την γενίκευση της ηλεκτροκίνησης αυτό θα είναι κάτι που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο πρέπει να σκεφτούν πολύ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

SPRING CHECK MERCEDES
test center