
Η λεωφόρος Κηφισού έχει μετατραπεί σε μία καθημερινή «παγίδα» για χιλιάδες οδηγούς.
Νέος παρακαμπτήριος άξονας στη δυτική Αττική 45 χλμ. «Ελευσίνα - Οινόφυτα».
Επέκταση Λεωφόρου Κύμης – Παράκαμψη της λεωφόρου Κηφισού.
Σήραγγα Ηλιούπολης: Δημιουργεί περιφερειακό ring-road στην Αττική.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η λεωφόρος Κηφισού έχει μετατραπεί σε μία καθημερινή «παγίδα» για χιλιάδες οδηγούς
Η λεωφόρος Κηφισού, ο κεντρικός οδικός άξονας που διατρέχει κατά μήκος την Αττική, έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε μία καθημερινή “παγίδα” για χιλιάδες οδηγούς. Η μετά-covid εποχή, η αυξημένη χρήση ΙΧ και η ανισομερής ανάπτυξη των συγκοινωνιακών υποδομών έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα που επιβαρύνει διαρκώς το κυκλοφοριακό φορτίο. Αν και οι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, τρία μεγάλα έργα έρχονται να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην αποσυμφόρηση του Κηφισού και, κατ’ επέκταση, στη συνολική κυκλοφοριακή ανάσα της Αττικής. Πρόκειται για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και τη φιλόδοξη Σήραγγα Ηλιούπολης.
Νέος παρακαμπτήριος άξονας στη δυτική Αττική 45 χλμ. «Ελευσίνα - Οινόφυτα»
Πρόκειται για έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 45 χιλιομέτρων που, αν υλοποιηθεί, θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, δημιουργώντας έναν νέο παρακαμπτήριο άξονα στα δυτικά της Αττικής. Αν και η πρόταση δεν αποτελεί ακόμη μέρος επίσημου σχεδιασμού, η Πρότυπη Πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δίνει ελπίδες για τη μελλοντική του υλοποίηση. Η επίδρασή του θα είναι καταλυτική: τα βαρέα οχήματα –και κυρίως τα φορτηγά που σήμερα πηγαινοέρχονται μέσω Κηφισού από και προς τον Πειραιά– θα μπορούν να χρησιμοποιούν τον νέο άξονα, αποσυμφορώντας τον ήδη υπερφορτωμένο δρόμο. Παράλληλα, προσφέρει νέα δυνατότητα πρόσβασης στα βόρεια της Αττικής, χωρίς τη διέλευση από τον αστικό ιστό της Αθήνας.
Δες και αυτό: Το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων βρίσκεται στην Ελλάδα
Επέκταση Λεωφόρου Κύμης – Παράκαμψη της λεωφόρου Κηφισού
Το πιο ώριμο από τα τρία έργα, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, βρίσκεται ήδη σε φάση ανάθεσης. Το έργο, μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα ενώσει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό φτάνοντας στον κόμβο Καλυφτάκη, προσφέροντας μία νέα εναλλακτική διαδρομή στα οχήματα που κινούνται από και προς τα βόρεια προάστια. Με τη λειτουργία του, αναμένεται να μειωθεί ο φόρτος στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ένα από τα σημεία συμφόρησης του Κηφισού. Επίσης θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της Πατησίων και Αχαρνών καθώς οδηγοί από την περιοχή του Γαλατσίου θα επιλέγουν την Κύμης για να κατευθυνθούν στην Εθνική Οδό. Το έργο θα προσφέρει διέξοδο σε οδηγούς που διαφορετικά θα διοχετεύονταν στον κεντρικό άξονα του Κηφισού, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη ρύθμιση της ροής των οχημάτων.
Σήραγγα Ηλιούπολης: Δημιουργεί περιφερειακό ring-road στην Αττική
Αν και δεν συνδέεται άμεσα με τον Κηφισό, η Σήραγγα Ηλιούπολης θεωρείται κομβικό έργο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πρωτεύουσας. Με αφετηρία τον Καρέα και κατάληξη τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο, ταχύ υπόγειο διάδρομο μεταξύ νοτίων και ανατολικών προαστίων. Το έργο αυτό συμπληρώνει τον κυκλοφοριακό δακτύλιο της πόλης που ξεκινά από τον Κηφισό και την Αττική Οδό. Η ανακούφιση που μπορεί να προσφέρει στο νότιο τμήμα της Αττικής μπορεί έμμεσα να επηρεάσει και τη ροή προς τον Κηφισό, προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές και αποσυμπιέζοντας την κίνηση προς τον Πειραιά και το κέντρο.
Δες και αυτό: Οι σήραγγες «φάντασμα» της Αθήνας: Στοίχισαν εκατομμύρια, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ
Τα τρία αυτά έργα, το καθένα με τον δικό του ρόλο, συνθέτουν ένα νέο χάρτη κινητικότητας για την Αττική. Αν και η ολοκλήρωση τους θα χρειαστεί χρόνο, μελετημένη υλοποίηση και κυρίως πολιτική βούληση, μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μετατροπή του καθημερινού “Γολγοθά” των οδηγών σε μια πιο βιώσιμη αστική εμπειρία. Η αποσυμφόρηση του Κηφισού δεν είναι απλώς υπόθεση ενός δρόμου, αλλά ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού για την κυκλοφορία στην Αθήνα. Και η επιτυχία του θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την ποιότητα ζωής σε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες μητροπόλεις της Ευρώπης.