
Τα συγκρίνουμε σε διάσταση 16 ιντσών, κατηγορία που αφορά δημοφιλή μοντέλα όπως Yaris, i20, Corsa, 208, Polo.
Πάνω από 3 μέτρα καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο για το Nexen.
Οριακά καλύτερο στο στεγνό το Dunlop, που βγάζει 3.000 περισσότερα χιλιόμετρα.
Λάστιχο του 2012 το BluResponse, 7 χρόνια πιο καινούργια τεχνολογία & μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης κατόχου για το N' Fera Primus.
autotriti team
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Dunlop Sport BluResponse Vs Nexen N' Fera Primus σε διάσταση 205/55 R16;
Μπορεί η best-seller κατηγορία αυτοκινήτου να είναι, πλέον, τα SUV πόλης, όμως τα μικρά μοντέλα έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στη χώρα μας. Δημοφιλή αυτοκίνητα όπως τα Yaris, i20, Corsa, 208 και Polo κυκλοφορούν κατά εκατοντάδες στους ελληνικούς δρόμους.
Όλα αυτά τα supermini μοντέλα απευθύνονται σε διαστάσεις ελαστικών 15 και 16 ιντσών, οι οποίες έχουν πολύ μεγάλη δυναμική. Εμείς επιλέγουμε το πέλμα 205/55 R16 που συναντάμε σε παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, το οποίο «φοράει» και το νέο Citroen C3. Ορίζουμε ένα καλό budget αγοράς (320 ευρώ/4άδα χωρίς την τοποθέτηση) και συγκρίνουμε επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά σε δύο θερινά μοντέλα, με βάση αποτελέσματα διεθνούς test. Από τη μία πλευρά έχουμε το Dunlop Sport BluResponse (χώρα παραγωγής η Γερμανία), από την άλλη το Nexen N' Fera Primus (χώρα παραγωγής η Τσεχία).
Πάνω από 3 μέτρα καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο για το Nexen
Πρώτη παράμετρος που θα αξιολογήσουμε είναι το φρενάρισμα στο βρεγμένο. Στη συγκεκριμένη δοκιμασία καταγράφεται η τελική απόσταση ακινητοποίησης, στην ταχύτητα 80-0 χλμ./ώρα. Μεγάλο προβάδισμα έχει το Nexen, που φρενάρει 3 μέτρα καλύτερα σε σχέση με το Dunlop. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο αναφοράς (VW Golf 8ης γενιάς) «κοκκαλώνει» στα 38,2 μέτρα με τα N' Fera Primus, ενώ στην περίπτωση των Sport BluResponse η απόσταση πέδησης είναι στα 41,5 μέτρα.
Οριακά καλύτερο στο στεγνό το Dunlop, που βγάζει 3.000 περισσότερα χιλιόμετρα
Στο στεγνό οδόστρωμα το οποίο πραγματοποιείται στα 100-0 χλμ./ώρα η εικόνα είναι διαφορετική. Οριακά καλύτερη επίδοση σημείωσε το Dunlop Sport BluResponse που χρειάστηκε 37,8 μέτρα, έναντι των 38,2 μέτρων για το Nexen N' Fera Primus.Η τρίτη μέτρηση που επικαλούμαστε αφορά την χιλιομετρική αντοχή, που και πάλι η διαφορά είναι μικρή υπέρ του Dunlop. Σύμφωνα με τους testers το Sport BluResponse βγάζει έως και 36.900 χιλιόμετρα ενώ το Nexen N' Fera Primus 33.300 χιλιόμετρα.

Λάστιχο του 2012 το BluResponse, 7 χρόνια πιο καινούργια τεχνολογία & μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης κατόχου για το N' Fera Primus
Τέλος, έχουμε την ετικέτα των δύο ελαστικών από την οποία φαίνονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, καθώς επίσης και το ποσοστό ικανοποίησης κατόχων.
Καταρχάς, τα δύο μοντέλα έχουν ίδιο δείκτη φορτίου-ταχύτητας (91V) και ίδιο δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A), όπως συστήνει το AutoΤρίτη Test Center. Οι διαφορές είναι οι εξής δύο:
- To Dunlop έχει δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel B (το Nexen έχει Fuel D).
- Το Nexen έχει 7 χρόνια πιο σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής (2017) σε σχέση με το Dunlop που κυκλοφορεί από το 2012.
Ως προς την ικανοποίηση κατόχων, βλέπουμε το Nexen N' Fera Primus να έχει μεγαλύτερο ποσοστό αποδοχής. Όπως προκύπτει από αναφορές χρηστών σε διεθνή forums το 77% θα αγόραζε ξανά το θερινό λάστιχο της κορεατικής μάρκας. Το αντίστοιχο ποσοστό για το Dunlop Sport BluResponse είναι στο 66%.
Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά & επιδόσεις Dunlop Sport BluResponse Vs Nexen N' Fera Primus
Μάρκα/Μοντέλο | Dunlop Sport BluResponse | Nexen N' Fera Primus | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | Θερινό | ||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
205/55 R16 | 205/55 R16 | ||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση | 81 | 80 | ||||
Εμπορική εγγύηση αντικατάστασης | 1 χρόνος ή 15.000 χλμ. | 1 χρόνος ή 20.000 χλμ. | ||||
Χιλιόμετρα που βγάζουν | 36.900 | 33.300 | ||||
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
B | D | ||||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
A | A | ||||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
|
68 | 71 | ||||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
91V | 91V | ||||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2460 | 2460 | ||||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
240 | 240 | ||||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2012 | 2019 | ||||
Επιδόσεις - Μετρήσεις Διεθνούς Test Ελαστικών | ||||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
|
37,8 Μέτρα | 38,2 Μέτρα | ||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
|
41,5 Μέτρα | 38,2 Μέτρα | ||||
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) | 79,3 Μέτρα | 76,4 Μέτρα |