Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test CUPRA Formentor 24/7: 7 μέρες με το plug-in SUV των 272 ίππων

(31/10/2025)
Test CUPRA Formentor 24/7: 7 μέρες με το plug-in SUV των 272 ίππων
4 Φωτογραφίες »

Με 100 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, κάνεις μόνο με ρεύμα τις καθημερινές μετακινήσεις.
To φορτίζεις σπίτι κάθε 2-3 μέρες με κόστος 4 ευρώ και γεμίζει σε 2,5 ώρες.
Fun to drive στο στροφιλίκι με ανάρτηση που έχει 15 βαθμίδες απόσβεσης (μαλακό-σκληρό).
Λόγω τιμής και ρύπων με leasing προσφέρει φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις σε χρήστη και εταιρεία.

autotriti team

Μία εβδομάδα με το CUPRA Formentor: Και οικονομικό και απολαυστικό

Το CUPRA Formentor είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε αποκλειστικά από την ισπανική μάρκα και το best seller της στην ελληνική αγορά, με αιχμή του δόρατος τις plug-in hybrid εκδόσεις του. Μεγάλο μέρος των πωλήσεων του αφορά εταιρικούς χρήστες (leasing), καθώς σε όλες του τις PHEV εκδόσεις έχει λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ και εκπομπές ρύπων κάτω από 50 γρ./χλμ., συνεπώς έχει σημαντικά οφέλη τόσο για την εταιρεία όσο και για τον εργαζόμενο.

Πως είναι όμως η συμβίωση με το Formentor; Επιχειρήσαμε λοιπόν μια δοκιμή όπου ένας συντάκτης μας χρησιμοποίησε την ισχυρή έκδοση VZ των 272 ίππων του CUPRA Formentor (διαβάστε τη δοκιμή του) για μία εβδομάδα. Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες, θα πούμε ότι το Formentor ανέδειξε ένα διπλό χαρακτήρα, καθώς αποδείχτηκε τόσο οικονομικό, όσο και απολαυστικό.

Με 100 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, κάνεις μόνο με ρεύμα τις καθημερινές μετακινήσεις

H καθημερινή χρήση του CUPRA Formentor αφορούσε τις κλασικές διαδρομές που έχουμε όλοι στο ημερήσιο πρόγραμμά μας. Να πάμε στη δουλειά, τα παιδιά στο σχολείο, στο σουπερμάρκετ για ψώνια και από εκεί και πέρα διάφορες ακόμα μικροδραστηριότητες, όπως γυμναστήριο, εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών και κοινωνικές υποχρεώσεις. Μετακινήσεις που συνολικά ήταν κατά μέσο όρο 40 με 50 χλμ. την ημέρα.

Το ευχάριστο είναι πως με το plug-in Formentor όλες αυτές οι μετακινήσεις έγιναν σχεδόν με αποκλειστική χρήση ρεύματος. Η μεγάλη μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 19,7 kWh μας έβγαλε περίπου 100 χλμ. αυτονομίας, συνεπώς και με ελάχιστο κόστος, αφού για να γεμίσει η μπαταρία θέλει 3.2 ευρώ. Έτσι η μπαταρία επαρκούσε όχι απλά για τα χιλιόμετρα μιας, αλλά δύο ημερών. Μάλιστα το Formentor έχει δυνατότητα ταχυφόρτισης (σπάνιο χαρακτηριστικό για plug-in) έως 50 kW, φυσικά με το αντίστοιχο κόστος (0,60 ευρώ/kWh). Δεν χρειάστηκε βέβαια να το χρησιμοποιήσουμε καθώς η υποδοχή των 11 kW αρκούσε για να φουλάρουμε σε 2,5 ώρες στο wallbox του γραφείου.

Μας βόλεψε στην καθημερινότητα; Το πρόσημο είναι συνολικά θετικό, με το SUV της CUPRA να εξασφαλίζει μια ήσυχη και ξεκούραστη οδήγηση, λόγω ηλεκτροκίνησης και αυτόματου κιβωτίου. Οι 19άρες ζάντες με το χαμηλό 40άρι προφίλ που είχε το μοντέλο που χρησιμοποιήσαμε δεν είναι ότι καλύτερο για τις λακκούβες και τα σαμαράκια, παρ’ όλα αυτά η στάνταρ ηλεκτρονική απόσβεση της -ανεξάρτητης σε όλους τροχούς- ανάρτησης λειαίνει πολύ τις ανωμαλίες. Από εκεί και πέρα ο σύστημα infotainment μπορεί να φαίνεται πολύπλοκο, ωστόσο το συνηθίζεις γρήγορα όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς. Αυτό που δεν είναι ωστόσο βολικό είναι η δεύτερη ποτηροθήκη που είναι πιο μικρή και δεν έχει εύκολη πρόσβαση καθώς εμποδίζει το υποβραχιόνιο.


Υψηλή ποιότητα και ενισχυμένο digital περιβάλλον περιλαμβάνει ο εσωτερικός διάκοσμος του Formentor. H έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών είναι στραμμένη προς το μέρος του οδηγού και το λειτουργικό της εύκολο στον χειρισμό μετά την αρχική περίοδο προσαρμογής.
4 Φωτογραφίες »

Υψηλή ποιότητα και ενισχυμένο digital περιβάλλον περιλαμβάνει ο εσωτερικός διάκοσμος του Formentor. H έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών είναι στραμμένη προς το μέρος του οδηγού και το λειτουργικό της εύκολο στον χειρισμό μετά την αρχική περίοδο προσαρμογής.

Fun to drive στο στροφιλίκι με ανάρτηση που έχει 15 βαθμίδες απόσβεσης (μαλακό-σκληρό)

Εκεί που απολαύσαμε πραγματικά το Formentor πάντως ήταν το Σαββατοκύριακο, όπου -εσκεμμένα- αναζητήσαμε λίγη δόση αδρεναλίνης και ξεφύγαμε από τον αστικό ιστό. Επιλέγοντας το «CUPRA» driving mode όπου βρίσκαμε διαδρομή με στροφές, φροντίσαμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο την άφθονη μηχανική πρόσφυση και το απρόσμενα άμεσο μπροστινό σύστημα. Το CUPRA καταφέρνει να μπει πιο γρήγορα σε μια στροφή από όσο αρχικά υπολογίζεις, τη στιγμή που η τάση του πίσω μέρους να ανοίγει την τροχιά του προσφέρει μια όμορφη ισορροπία, αλλά και μια ζηλευτή δυνατότητα να ρυθμίζεις τη συμπεριφορά κατά το δοκούν. Και αν το παρακάνεις το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS θα τιθασεύσει την υποστροφή εν τη γενέσει της. Από εκεί και πέρα, με το «εξατομικευμένο» πρόγραμμα οδήγησης μπορείς να σετάρεις την ανάρτηση καταλλήλως, ανάμεσα σε 15 διαβαθμίσεις, ενώ ρυθμιζόμενο είναι και το ESP. Έτσι καταφέρνεις να βρεις τη ρύθμιση που σου ταιριάζει περισσότερο.

Βέβαια οι παρακείμενες βόλτες δεν είναι μόνο διαδρομές με στροφές αλλά και ανοιχτός δρόμος. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήσαμε τόσο την Αττική Οδό, όσο και την Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, όπου στον ανοιχτό δρόμο αφού προσφέρει μια αίσθηση σιγουριάς που παντρεύεται με εντυπωσιακή σταθερότητα, αλλά και αεροδυναμικό θόρυβο που δεν περνάει απαρατήρητος πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.

Η γνώμη μας

Σαφώς και μια εβδομάδα δεν αρκεί για να ανακαλύψεις κάθε πτυχή ενός μοντέλου, ωστόσο σου δίνει τη δυνατότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό να καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά με τη συμβίωση μαζί του. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό CUPRA Formentor είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση οικογενειακό SUV, που προσφέρει κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία και δυναμικές επιδόσεις. Μπορεί να έχει 272 άλογα, ωστόσο στην πράξη σου καίει σαν σκούτερ και πλην όλων των άλλων έχει και ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα που το προσέχουν οι γύρω σου. Θα το επιλέγαμε ως κύριο αυτοκίνητο, ειδικά στην περίπτωση που είμασταν εταιρικοί χρήστες.

Hyundai
giti protes topothetisis