Συγκριτική Δοκιμή Ελαστικού σε Φρένα και Κράτημα: Michelin Primacy 4+
2 Φωτογραφίες »

Συγκριτική Δοκιμή Ελαστικού σε Φρένα και Κράτημα: Michelin Primacy 4+

Test του νέου Michelin Primacy4+ : Πόσο καλό είναι ;

31.071 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2023)

- Στο νερό σάρωσε (σε φρένα & κράτημα)
- Στο στεγνό όχι: Κόκκινο σε κράτημα
- Το ακριβότερο της κατηγορίας (4άδα, 650 ευρώ)
- Το 2ο πιο ήσυχο (θόρυβος κύλισης)

Με τεχνολογία από το 2022, είναι το 2ο πιο ήσυχο της κατηγορίας

Σχεδιασμένο για SUV και sedan οχήματα, το Michelin Primacy 4+ είναι από τα πιο σύγχρονα σε τεχνολογία θερινά ελαστικά. Best-seller για την γαλλική μάρκα, η συγκεκριμένη γενιά λανσαρίστηκε μόλις το 2022, έχοντας ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό στην ετικέτα της που κάνει… μπαμ με την πρώτη ματιά. Με μόλις 69 dB θόρυβο, το Primacy 4+ είναι το 2ο πιο ήσυχο ελαστικό της κατηγορίας του, μετά το medium Ziex ZE310 Ecorun της Falken με 67 dB. Στην διάθεση του AutoΤρίτη Test Center βρέθηκε το μοντέλο Primacy 4+ διάστασης 215/55 R17, με 94V δείκτη φορτίου (2.680 κιλά) και ταχύτητας (240 χλμ./ώρα), με δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C και πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A.

Στο στεγνό: «Κόκκινο» στο κράτημα, το ξεπέρασαν 7 medium & premium ανταγωνιστές

Μέτριο θα χαρακτηρίζαμε το πρόσημο των αποτελεσμάτων του Michelin Primacy 4+ στις δοκιμασίες στο στεγνό οδόστρωμα. Κι αυτό διότι συνδυαστικά σε φρένα και κράτημα είχε χειρότερα αποτελέσματα από 7 medium και premium ανταγωνιστές που έχουμε αξιολογήσει.
 
Καταρχάς, η επίδοσή του στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου (Elk Test) ήταν εκτός των ορίων που έχουμε θέσει. Είχε, δηλαδή, «κόκκινο» κράτημα στην προσπάθειά του να αποφύγει ένα ξαφνικό εμπόδιο, μολονότι Primacy 4+ παρουσίασαν καλή πρόσφυση & άμεσο έλεγχο κατευθυντικότητας στις κινήσεις του τιμονιού. Το αυτοκίνητο αναφοράς (Ford Puma) κινήθηκε στο διάδρομο με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 76,8 χλμ./ώρα, έδειχνε ικανό να διαχειριστεί ακόμη περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά στην πράξη και πάνω από τα 77 χλμ./ώρα άνοιγε προοδευτικά η τροχιά του.
 
Όσον αφορά το φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο με τα ελαστικά της Michelin ακινητοποιήθηκε πλήρως στα 25,8 μέτρα. Η συγκεκριμένη επίδοση είναι εντός των ορίων που έχει βάλει AutoΤρίτη test και μέσα στις 3 καλύτερες συνολικά. Σε αυτό το set μετρήσεων φάνηκε επί του πεδίου και η τεχνολογία MaxTouch Construction. Μέσω αυτής βελτιστοποιείται το ίχνος των ελαστικών στο οδόστρωμα και κατανέμονται ομοιόμορφα οι δυνάμεις επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και οι πλευρικές.


Αξιοποιώντας την τεχνολογία της «EverGrip» της Michelin, το Primacy 4+ κατέγραψε μία από τις 3 καλύτερες στην κατηγορία επιδόσεις στο βρεγμένο Elk Test, με κράτημα στα 67,4 χλμ./ώρα.
2 Φωτογραφίες »

Αξιοποιώντας την τεχνολογία της «EverGrip» της Michelin, το Primacy 4+ κατέγραψε μία από τις 3 καλύτερες στην κατηγορία επιδόσεις στο βρεγμένο Elk Test, με κράτημα στα 67,4 χλμ./ώρα.

Στο βρεγμένο: Super κράτημα, ακόμη πιο super φρενάρισμα

Εξαιρετικές, από την άλλη πλευρά, ήταν οι εντυπώσεις μας από τις δοκιμασίες στο βρεγμένο. Οδηγώντας πάνω στο νερό της πίστας των υψηλών προδιαγραφών εγκαταστάσεων του Driving Academy στο Μαρκόπουλο Αττικής ξεχάσαμε τι θα πει… υδρολίσθηση. Αυτή η άποψη αίσθηση αποτυπώθηκε στις μετρήσεις μας, καθώς το Michelin Primacy 4+ βρέθηκε μέσα στο Top2 των δοκιμασιών μας σε φρένα και κράτημα στο βρεγμένο.
 
Καθοριστικής σημασίας για την συνολική συμπεριφορά του ελαστικού είναι οι βελτιώσεις που η Michelin εφάρμοσε στο νέας γενιάς Primacy 4+, με την περίφημη τεχνολογία «Michelin EverGrip». Χάρη σε αυτή το ελαστικό διαθέτει δύο στρώματα γόμας που συνεργάζονται μεταξύ τους για να απομακρύνουν καλύτερα το νερό και έτσι να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση. Στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου αυτό έγινε αντιληπτό στην καλή πληροφόρηση του τιμονιού και στην ομοιογενή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το Ford Puma της του Elk Test αξιοποίησε το δικό του σπορτίφ στήσιμο και με τη συνδρομή των Michelin Primacy 4+ κατέγραψε πέρασμα, χωρίς να ρίξει κώνους, στα 67,4 χλμ./ώρα. Στα θετικά το ότι παρουσίασε προοδευτική και ελεγχόμενη αντίδραση ακόμη και πάνω από το όριό του.
 
Την άνεση του ελαστικού στην οδήγηση στο βρεγμένο ολοκλήρωσε η επίδοσή του στο φρενάρισμα πανικού. Μετά από ξαφνικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ, το αυτοκίνητο αναφοράς με τα Primacy 4+ σταμάτησε πλήρως πάνω στο βρεγμένο μετά από 29,1 μ. (Top2 της κατηγορίας).

Τιμή: Το ακριβότερο της κατηγορίας

Σχεδόν 650 ευρώ θα κοστίσει, χωρίς τοποθέτηση μία 4άδα από το Michelin Primacy 4+. Μιλάμε για το ακριβότερο θερινό ελαστικό της κατηγορίας, με τιμή που ξεπερνά κατά 10% το αμέσως επόμενο premium ανταγωνιστή. Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι η ελληνική αντιπροσωπεία της Michelin δίνει εμπορική εγγύηση 1 έτους (έως 20.000 χλμ.), που σημαίνει ότι μπορείς να αντικαταστήσεις 1-2 ελαστικά, ακόμη και με δική σου υπαιτιότητα.
 
Τελικά, είναι συμφέρον το deal αγοράς των Michelin Primacy 4+; Σίγουρα έχουμε ένα all around, touring ελαστικό με κορυφαία αποτελεσματικότητα στο βρεγμένο και άνω του μέσου όρου οδική συμπεριφορά στο στεγνό, συνδυαστικά σε φρενάρισμα και κράτημα. Πράγματι, η τιμή είναι (αρκετά) «τσιμπημένη», αλλά σε κάθε κλάδο της ζωής το όνομα… κοστίζει παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
TI LINGLONG AGORAZO
skoda