Θέλεις 10.000.000 δραχμές πλέον για να αγοράσεις αυτοκίνητο!

Θέλεις 10.000.000 δραχμές πλέον για να αγοράσεις αυτοκίνητο!

9.044 Επισκέψεις στο άρθρο (9/4/2023)

Συγκρίνοντας τις τιμές των αυτοκινήτων σήμερα με αυτές πριν 15 χρόνια ή και παραπάνω, όταν είχαμε δραχμές, καταλήγεις στο ότι για ένα οικογενειακό θες σχεδόν 10 εκατομμύρια. Τι έχει αλλάξει; Τι λες; Δικαιολογείται;

Τα μίνι ξεκινούν από τα 15 χιλιάρικα

Για να αγοράσεις ένα μίνι σήμερα πρέπει να δώσεις κοντά 15.000 ευρώ. Σχεδόν 5 εκατομμύρια σε δραχμές. Για ένα οικογενειακό χάτσμπακ ξεκινάς από τα 25.000 ευρώ. Με αυτά τα λεφτά πριν 15 χρόνια έπαιρνες Alfa Romeo 147, ένα Audi A3 και μάλιστα σε καλές εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα. Μέχρι και μεσαίο σεντάν αγόραζες, π.χ. ένα VW Passat. Όσο για ένα C-SUV; Θέλεις πάνω από 10 εκατομμύρια δραχμές...

Ok, τα πάντα έχουν ακριβύνει, είναι λογικό λοιπόν να έχουν ακριβύνει και τα αυτοκίνητα θα ισχυριστεί κανείς. Μην ξεχνάμε πως είναι λογικό επίσης να έχουν ακριβύνει γιατί τα σημερινά αυτοκίνητα είναι full φορτωμένα σε ηλεκτρονικά, είναι πιο ασφαλή σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια, είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος. Π.χ. ένα Polo σήμερα έχει σχεδόν τους χώρους με ένα Golf 3 γενιών πίσω. Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι καλύτερα σε όλους τους τομείς, σε επιδόσεις, σε κινητήρες, σε κατανάλωση, σε ρύπους. Μάλιστα, το τελευταίο αποτελεί βραχνά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ίδιες οι νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης φέρνουν έξοδα εξέλιξης ή πρόστιμα που έχουν ως αποτέλεσμα ο αγοραστής να πληρώνει το μάρμαρο.

Ταυτόχρονα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα «κλαφτούν» για τις ακριβές πρώτες ύλες, για το κόστος της ενέργειας, για το κόστος των μεταφορών, για τον πόλεμο, για τον covid και έτσι θα δικαιολογήσουν τις αυξήσεις του τελευταίου έτους. Γιατί για να είμαστε ειλικρινείς, μέχρι και πριν 1-2 χρόνια, αν επιχειρούσαμε μία σύγκριση του τότε με του τώρα θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε τις διαφορές τιμών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όμως η ουσία είναι μία. Για τον καταναλωτή- και αγοραστή- τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει. Κοιτώντας το από τη δική του σκοπιά εμείς θα συμφωνήσουμε και θα πούμε πως μπορεί τα αυτοκίνητα να είναι καλύτερα, να είναι ασφαλέστερα, να…., να…, να, όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να κρατήσουν πιο χαμηλά τις τιμές. Δεν εξηγείται το να πουλάνε όλες λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά να εμφανίζουν κέρδη.

Και έτσι, μετά τις παραπάνω σκέψεις, τα ερωτήματα που μας καίνε είναι πολλά: Που θα φτάσουν τελικά οι τιμές; Πόσο ακόμη θα ακριβύνουν;
Μήπως ακριβαίνουν για να στραφεί ο κόσμος στα ηλεκτρικά; 
Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να κάνει ο καταναλωτής για να πέσουν οι τιμές ή θα εξισορροπήσει η αγορά σύμφωνα με τον νόμο της προσφοράς και ζήτησης; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
ΕΚΟ
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel