2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Fiat 500X βοηθά στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3

1.955 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2021)

Συστήματα αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου εξελίσσει η Stellantis και σε δοκιμές που γίνονται στην Ιταλία το δημοφιλές SUV της Fiat, 500X έχει πρωταγωνιστικό ρόλο!

Το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης του Ομίλου Stellantis συμμετέχει στο πρόγραμμα «C-Roads Italy». Βασικός στόχος του προγράμματος αυτού είναι να συμβάλει στην ασφαλή μετάβαση στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης τρίτου επιπέδου μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής συστημάτων που θα επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων και του δικτύου «Έξυπνων Δρόμων» στην Ευρώπη.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Στην Ιταλία οι δοκιμές 
Αυτά τα συστήματα είναι γνωστά ως V2X (Vehicle-to-Everything) και ανήκουν στο ευρύτερο σύνολο των Συνεργαζόμενων Έξυπνων Συστημάτων Μεταφοράς (Cooperative Intelligent Transport Systems «C-ITS»). Στο πλαίσιο αυτό, ο Filippo Visintainer, επικεφαλής του προγράμματος από την πλευρά του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης (CRF) της Stellantis εστίασε στα αποτελέσματα δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν με συνδεδεμένα πρωτότυπα οχήματα τα οποία εξελίχθηκαν με βάση το Fiat 500X και τη Maserati Ghibli. Ο αυτοκινητόδρομος Α22 κοντά στη Βενετία αποτελεί το βασικό πεδίο δοκιμών, ενώ κάποια τμήματά του αξιοποιήθηκαν ώστε να εξεταστεί και η λειτουργία των συστημάτων κατά τη μετάβαση ενός αυτοκινήτου από την Ιταλία στην Αυστρία. Η λειτουργία Highway Chauffer (Level 3 – SAE) επιτρέπει στο όχημα να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του, να διατηρεί την πορεία του και να αλλάζει λωρίδες ανάλογα με τις συνθήκες.
 
Ελέγχεται η επικοινωνία του οχήματος με άλλα οχήματα και με τις υποδομές του οδικού δικτύου
Το κύριο έργο στο οποίο εστιάζει η Stellantis είναι να δοκιμάσει και να πιστοποιήσει τη συνεργασία των συστημάτων V2V (Vehicle-to-Vehicle) και V2I (Vehicle-to-Infrastructure), έτσι ώστε αυτά να έχουν θετικό αντίκτυπο για την ασφάλεια και την άνεση των ανθρώπων, αλλά και το φυσικό περιβάλλον. Μέσω των συστημάτων V2I, δηλαδή ουσιαστικά τις εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία του οχήματος με τις υποδομές του οδικού δικτύου, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μπορούν να συνδυάσουν μια σειρά πληροφοριών ώστε να βελτιώσουν τη λειτουργία τους. Αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί να συνεχιστεί ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος, δίνοντας έγκαιρα προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους.
 
Τα στοιχεία που συνέλεξαν οι άνθρωποι της Stellantis επέτρεψαν τη βελτίωση των αλγορίθμων μέσω των οποίων λειτουργούν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, έτσι ώστε να είναι πιο αξιόπιστα και να παρέχουν πιο ομαλή λειτουργία. Η τεχνολογία V2X που εφαρμόστηκε στα πρωτότυπα οχήματα δοκιμών, επιπλέον της διαχείρισης της πορείας και της ταχύτητας του οχήματος έδιναν πληροφορίες όσον αφορά στην κατάσταση του δρόμου και στην κίνηση, ή ακόμα και ενημέρωση σε περίπτωση που κάποιο όχημα ήταν ακινητοποιημένο λόγω βλάβης.
 
Το Fiat 500Χ πρωταγωνιστεί 
Μάλιστα οι πραγματικές συνθήκες δοκιμών ενισχύθηκαν με επιπλέον σενάρια που δημιουργήθηκαν για να φέρουν στα όρια τους τα συστήματα. Το Fiat 500Χ στην έκδοση παραγωγής χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που διαθέτει, ήδη δίνει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, με λειτουργίες όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας, το αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα cruise control, αλλά και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Με βάση τα παραπάνω, ήταν η ιδανική βάση ώστε να δοκιμαστούν τα επιπλέον συστήματα V2V και V2I. Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
moto