ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πήρες καινούργιο αμάξι; Η μικτή είναι μονόδρομος. Γιατί;

1.232 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2025)
Πήρες καινούργιο αμάξι; Η μικτή είναι μονόδρομος. Γιατί;

Αν χαλάσει σε καλύπτει η εγγύηση. Αν τρακάρεις, ποιος;
Πολλοί θεωρούν πως δε χρειάζονται μικτή γιατί δεν θα φταίνε σε ένα τρακάρισμα.
Στα καινούργια συνήθως ότι χαλάει αντικαθίσταται, δεν επισκευάζεται!
Το κόστος επισκευής σε τρακάρισμα είναι συχνά μεγαλύτερο από το κόστος επισκευής βλάβης.

autotriti team

Αν χαλάσει σε καλύπτει η εγγύηση. Αν τρακάρεις, ποιος;

Θα αγόραζες ένα μοντέλο του 2025 χωρίς εγγύηση; Δύσκολα! Αν λοιπόν θεωρείς πως αγορά χωρίς εγγύηση θα ήταν οικονομική «αυτοκτονία», τότε σκέψου πως το ίδιο ισχύει και αν δεν κάνεις μικτή ασφάλιση. Γιατί;
 
Την εγγύηση τη θεωρούμε δεδομένη και έτσι πρέπει. Ο κατασκευαστής πουλά ένα αυτοκίνητο και είναι δική του ευθύνη να εγγυηθεί πως δε μπορεί να σου βγάλει ζημιά που θα κληθείς να πληρώσεις από την τσέπη σου, όσο τουλάχιστον είναι καινούργιο. Και έτσι οι εγγυήσεις είναι δεδομένες. Μάλιστα πολλοί είναι αυτοί που τελικά θα επιλέξουν ένα μοντέλο αντί κάποιου άλλου λόγω της διάρκειας της εγγύησης και τυχόν εξαιρέσεων αυτής. Αν λοιπόν δεν θες να αναλάβεις ένα τέτοιο ρίσκο, πώς δέχεσαι το ρίσκο να τρακάρεις, να φταις και να πρέπει να πληρώσεις το νέο σου αμάξι από την τσέπη σου;

Πολλοί θεωρούν πως δε χρειάζονται μικτή γιατί δεν θα φταίνε σε ένα τρακάρισμα

Οι περισσότεροι θεωρούν πως το ρίσκο να τρακάρουν και να φταίνε το ελέγχουν. Πως η δική τους προσοχή πίσω από το τιμόνι είναι αρκετή για να μειώσει τις πιθανότητες να έχουν μια σύγκρουση στην οποία θα είναι υπαίτιοι. Και έτσι θεωρούν πως το μόνο πραγματικό ρίσκο είναι να τους χτυπήσει κάποιος άλλο, κάνοντας της υποχρεωτική από το νόμο ασφάλεια. Όμως αρκεί μόλις μία στιγμή για να φταις. Να είσαι πολύ κοντά από πίσω και να πέσεις στον μπροστινό. Μια ματιά στην οθόνη και να περάσεις ένα μέτρο το STOP. Δεν είναι δύσκολο να φταις, ενώ υπάρχει και η περίπτωση να μη φταις καθόλου, αλλά μια αρνητική δήλωση από τον άλλο οδηγό, παρότι φταίει, θα σε αφήσει με τις ζημιές σου απλήρωτες. Το ρισκάρεις;

Στα καινούργια συνήθως ότι χαλάει αντικαθίσταται, δεν επισκευάζεται!

Εδώ είναι και το ζουμί όμως τελικά, καθότι τα νέα αυτοκίνητα επισκευάζονται διαφορετικά από τα παλιότερα. Πολλά μέρη τους είναι πλαστικά και απλά αλλάζονται αν χτυπηθούν. Τα εργατικά είναι πλέον πανάκριβα και ίσως να είναι φθηνότερο να αλλάξεις μια πόρτα από το να την επισκευάσεις, κάτι που όμως δεν είναι φθηνό. Όλα αυτά τα φώτα LED με τις χίλιες λεπτομέρειες, στολίδια, χρώμα, όταν σπάσουν αλλάζουν όπως είναι. Και αν ένα φανάρι σε αμάξι 15 ετών έχει πάνω κάτω ένα κατοστάρικο, ένα φανάρι τεχνολογίας LED Matrix μπορεί να έχει και πάνω από 2.000 ευρώ (έκαστο!).

Το κόστος επισκευής σε τρακάρισμα είναι συχνά μεγαλύτερο από το κόστος επισκευής βλάβης

Και επιστρέφουμε στη σύγκριση με την εγγύηση. Ένα νέο αυτοκίνητο μπορεί να βγάλει μια μεγάλη βλάβη που μπορεί εύκολα να φτάσει τα 2 ή 3 χιλιάρικα, μιας και οι τιμές των ανταλλακτικών είναι ακόμα τσιμπημένες (δεν υπάρχουν ακόμα aftermarket) οπότε χρειάζεσαι την εγγύηση για τα πρώτα χρόνια. Αντίστοιχα σε ένα πλαγιομετωπικό τρακάρισμα (δηλαδή κλασσική σύγκρουση σε διασταύρωση) και με δεδομένη την παθητική ασφάλεια που προσφέρουν τα αυτοκίνητα (δηλαδή τσαλακώνουν εύκολα), θα χρειαστείς εύκολα φτερό, φανάρι, καπό, μάσκα, ψυγείο, μετόπη και πόσα ακόμα… μπλιμπλίκια που βρίσκονται ενδιάμεσα, όπου τα 2-3 χιλιάρικα είναι σίγουρα. Αν μάλιστα ανοίξει και κανένας αερόσακος το κόστος διπλασιάζεται ή πάει και παραπάνω. Δεν είναι τυχαίο πως πολλά αυτοκίνητα πλέον πάνε για οριστική διαγραφή ακόμα και μετά από ένα σχετικά… μικρό τρακάρισμα, όπου δεν έχει πάρει το σασί ή δεν έχει ζημιά ο κινητήρας.
 
Εσύ ρισκάρεις να αφήσεις καινούργιο αυτοκίνητο χωρίς μικτή ασφάλιση; Δεν είναι το ρίσκο ακόμη μεγαλύτερο από το να μην έχεις εγγύηση; Και τι γλιτώνεις αν πας σε απλή; Αξίζει τον κόπο;

Mercedes
Citroen