.jpg)
Ερευνητές προτείνουν την προσθήκη του λευκού φαναριού!
Θα ενεργοποιείται όταν υπάρχουν στο δρόμο πολλά αυτόνομα οχήματα.
Οι άνθρωποι οδηγοί θα πρέπει να ακολουθούν τα αυτόνομα οχήματα για να μην «πήζουν» στο μποτιλιάρισμα.
Το λευκό φανάρι μπορεί να μειώσει το μποτιλιάρισμα έως και 98%.
Δείτε το σχετικό βίντεο.
Ερευνητές προτείνουν την προσθήκη του λευκού φαναριού!
Τα φανάρια σε όλους τους δρόμους του κόσμου εδώ και πολλά χρόνια παραμένουν όπως τα γνωρίσαμε. Δηλαδή με τρία χρώματα, το πράσινο, το πορτοκαλί και το κόκκινο, με το καθένα να ενημερώνει τον οδηγό για το τι πρέπει να κάνει. Σήμερα, ερευνητές από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ, πιστεύουν πως ήρθε η ώρα να υπάρξει μία ακόμα προσθήκη! Θεωρούν λοιπόν πως στα φανάρια πρέπει να προστεθεί και το λευκό, ως τέταρτο χρώμα, το οποίο φυσικά θα έχει τη δική του σημειολογία.
Θα ενεργοποιείται όταν υπάρχουν στο δρόμο πολλά αυτόνομα οχήματα
Σε μία μελέτη την οποία δημοσίευσαν, οι ερευνητές λένε πως η πρότασή τους αφορά το μέλλον, όπου τα οχήματα με άνθρωπο οδηγό και τα αυτόνομα οχήματα (χωρίς οδηγό δηλαδή) θα μοιράζονται τους ίδιους δρόμους. Το νέο λευκό φανάρι λοιπόν θα ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα σε μία διασταύρωση. Πάμε τώρα να δούμε και τι θα κάνει το λευκό φανάρι.
Οι άνθρωποι οδηγοί θα πρέπει να ακολουθούν τα αυτόνομα οχήματα για να μην «πήζουν» στο μποτιλιάρισμα
Σύμφωνα με τη μελέτη, τα αυτόνομα οχήματα θα συμπεριφέρονται ως κινητοί ελεγκτές κυκλοφορίας και ανάβοντας το λευκό φανάρι θα ενημερώνει τους ανθρώπους οδηγούς να ακολουθούν τα αυτόνομα οχήματα που βρίσκονται μπροστά τους. Ουσιαστικά, τα αυτόνομα οχήματα θα στοχεύουν στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς θα έχουν όλα τα δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο για να γνωρίζουν πού βρίσκονται οι κυκλοφοριακές συμφορήσεις. Έτσι θα ξέρουν πως μπορούν να μετακινηθούν συλλογικά για να υπάρξει αφενός αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στους δρόμους που είναι «πηγμένοι», αφετέρου να προσφέρουν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική μετακίνηση για όλους τους χρήστες του δρόμου. Οι ερευνητές ονομάζουν τη δυνατότητα αυτή «στρατηγική κατανεμημένου συντονισμού».
Τώρα, όταν τα αυτόνομα αυτοκίνητα δεν είναι πολλά, τα φανάρια θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως και σήμερα, με το λευκό φανάρι να παραμένει ανενεργό!
Το λευκό φανάρι μπορεί να μειώσει το μποτιλιάρισμα έως και 98%
«Αυτή η ιδέα που προτείνουμε για τις διασταυρώσεις κυκλοφορίας, την οποία ονομάζουμε «λευκή φάση», αξιοποιεί την υπολογιστική ισχύ των ίδιων των αυτόνομων οχημάτων (AV)», λέει ο Ali Hajbabaie, συγγραφέας της εργασίας και ένας από τους ερευνητές. «Η ιδέα της λευκής φάσης ενσωματώνει επίσης ένα νέο φανάρι, έτσι ώστε οι άνθρωποι οδηγοί να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν. Τα κόκκινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν «σταμάτα». Τα πράσινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν «ξεκίνα» και τα λευκά φανάρια θα λένε στους ανθρώπους οδηγούς να ακολουθούν απλώς το αυτοκίνητο μπροστά τους», εξήγησε.
Η μελέτη δείχνει ότι αυτή η μέθοδος θα μπορούσε να μειώσει δραστικά την κίνηση. Ανάλογα με το ποσοστό των οχημάτων που υπάρχουν σε μια διασταύρωση, το λευκό φανάρι μείωσε τις καθυστερήσεις στα φανάρια μεταξύ 3,2 και 94 τοις εκατό. Επιπλέον, η συνολική απόδοση βελτιώθηκε έως και 98,9 τοις εκατό σε σύγκριση με τον συμβατικό χρονισμό των φαναριών.
