9 φωτογραφίες »

Με πόσα «έστριψε» το νέο SEAT Leon;

28.458 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2020)

To προηγούμενο SEAT Leon είχε καταφέρει μια καλή επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου, το οποίο ολοκλήρωσε επιτυχώς με ταχύτητα εισόδου 73 χλμ./ώρα. Το ολοκαίνουργιο χάρη και στο FR πακέτο τα πήγε ακόμη καλύτερα.


Ανέκαθεν το SEAT Leon είχε πιο «μεοσογειακό» ταμπεραμέντο σε σχέση με το VW Golf, στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του οποίου βασίζεται. Αυτό διαπιστώσαμε και με το εντελώς νέο, 4ης γενιάς SEAT Leon, που με το καλημέρα έδειξε τις σπορτίφ διαθέσεις και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Με σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης, σφιχτή ανάρτηση για την έκδοση FR με την οποία προσφέρεται η έκδοση των 150 ίππων που δοκιμάσαμε και τη βελτιωμένη πλατφόρμα MQB Evo, το SEAT Leon κατάφερε ακόμη καλύτερη επίδοση ξεπερνώντας και πάλι το VW Golf.

73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
H αρχή έγινε με την ταχύτητα εισόδου που είχε στην επιτυχημένη του προσπάθεια το προηγούμενο SEAT Leon. Με αυτή την ταχύτητα εισόδου λοιπόν, η συμπεριφορά του νέου SEAT Leon ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Ήταν ουσιαστικά ουδέτερο χάρη και στους τροχούς των 18 ιντσών, ενώ σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας η σφιχτή ανάρτηση έδειξε άμεση αντίδραση ελέγχοντας σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και συγκρατώντας την κλίση. Θετική αίσθηση και από το τιμόνι, ενώ το ESP δεν χρειάστηκε να επέμβει στο παραμικρό και έτσι το Leon ολοκλήρωσε άνετα τη διαδικασία.

75 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Με την πρώτη οδηγική αίσθηση να είναι ευχάριστη δοκιμάσαμε να περάσουμε το τεστ με μεγαλύτερη ταχύτητα, όπως αυτή των 75 χλμ./ώρα. Το νέο SEAT Leon δεν είχε περίεργες ή απότομες αντιδράσεις, αλλά όποιες προσπάθειες ολοκλήρωσε, το έκανε εντελώς οριακά. Σημαντικό πάντως είναι πως η ανάρτηση δεν επέδειξε άσκοπες ταλαντώνεις, ενώ δεν έχασε την αυτοκυριαρχία της. Το ESP είχε διακριτική εμπλοκή βοηθώντας στην τιθάσευση των υπερστροφικών τάσεων που εμφανίζονται στο όριο της πρόσφυσης.

74 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Το SEAT Leon με ταχύτητα εισόδου 74 χλμ./ώρα κατάφερε να ολοκληρώσει επιτυχώς τη διαδικασία ξανά και ξανά εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό χάρη στο τιμόνι, που παρέμεινε ζωντανό στην αλληλουχία των ελιγμών, την ανάρτηση που ελέγχει άψογα το αμάξωμα και την διακριτική επέμβαση του ESP. Σίγουρα δεν έχει την «κοψιά» του Ford Focus, αλλά το νέο SEAT Leon παραμένει ένα από τα ευχάριστα στην οδήγηση μικρομεσαία μοντέλα. 

Γενική αίσθηση οδηγού: 
Πολύ καλό «πάτημα», με υπερστροφική τάση κυρίως τάση πέρα από το όριο, ωστόσο δεν ένιωσα ανασφάλεια. Ευχάριστο και καλοστημένο για δυναμική οδήγηση. 

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: 
Δεν αγχωθήκαμε ότι κάτι θα πάει στραβά. Το SEAT Leon έδειξε άμεση αντίδραση στις εντολές του οδηγού.

VS προηγούμενου SEAT Leon
To νέο SEAT Leon έδειξε περισσότερη ζωντάνια και ευκινησία σε όλη τη δοκιμασία και στο τέλος κατάφερε βελτίωση της επίδοσης. H χαρακτηριστική υπερστροφική διάθεση του πίσω μέρους στο όριο παραμένει βοηθώντας τον οδηγό στη γρήγορη οδήγηση. H σφιχτή ανάρτηση της έκδοση FR με την οποία προσφέρεται η έκδοση 1,5 TSI με τα 150 άλογα και οι τροχοί των 18 ιντσών έδωσαν το κάτι παραπάνω στο ισπανικό μικρομεσαίο. 

Toyota
test center