.jpg)
Είναι οι πιο πετυχημένες αναβιώσεις μοντέλων της αγοράς, με ρετρό σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία.
Έχουν 120 άλογα τα Fiat 500e και Renault 5, προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία από το Mini Cooper των 184 ίππων.
Το Renault 5 είναι μεγαλύτερο (3,92 μ.) και έχει fun to drive χαρακτήρα όπως και το Mini, το Fiat 500e είναι πιο φτιαγμένο για την πόλη.
Έχουν ξεχωριστό χαρακτήρα και στο εσωτερικό με αναφορές στο παρελθόν και σύγχρονα στοιχεία.
Είναι οι πιο πετυχημένες αναβιώσεις μοντέλων της αγοράς, με ρετρό σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία
Oι αναβιώσεις μοντέλων από το παρελθόν είναι δύσκολες στην υλοποίησή τους, όμως αν γίνουν όπως πρέπει καταλήγουν σχεδόν πάντα επιτυχημένες. Εκτός από τον θρυλικό «σκαραβαίο» της Volkswagen που δεν κατάφερε να ξαναμπεί στην αγορά για πολλούς και διάφορους λόγους, στην αγορά σήμερα υπάρχουν προτάσεις όπως τα Fiat 500 και Μini Cooper που κατάφεραν να συνεχίσουν την επιτυχία των προκατόχων τους. Το νεότερο μοντέλο της αγοράς που έρχεται ως αναβίωση αυτοκινήτου από το παρελθόν είναι το νέο Renault 5 (δείτε τη δοκιμή της έκδοσης με τους 150 ίππους), το οποίο αν και δεν έχει τη σημασία που είχε για τη Fiat το 500αράκι όταν παρουσιάστηκε (σ.σ. εννοούμε ότι τράβηξε την Fiat στις πλάτες του) και την ευθύνη του Mini για να δικαιολογήσει την εξαγορά της εταιρείας από την BMW, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Renault, το οποίο μένει να δείξει και σε εμπορικό επίπεδο αν θα αποτελέσει έναν άξιο διάδοχο.
Κοινός παρονομαστής και των τριών και η αφορμή του άρθρου αποτελεί η εμπνευσμένη αισθητική τους με στοιχεία από το παρελθόν και η ηλεκτρική τους φύση. Έχουμε λοιπόν 3 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ρετρό εμφάνιση και αστικό προσανατολισμό που είναι από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα πόλης σήμερα και αυτό γιατί οι αναφορές στο παρελθόν είναι τόσο προσεκτικά δομημένες σε αισθητικό επίπεδο, που διαμορφώνουν 3 εξαιρετικά ξεχωριστές προτάσεις με «ερωτεύσιμο» lifestyle χαρακτήρα και Καίνε 5 φορές λιγότερο από 1 εισιτήριο μετρό.
Έχουν 120 άλογα τα Fiat 500e και Renault 5 και προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία από το MINI των 184 ίππων
Tα Fiat 500e και Renault 5 είναι πιο κοντά σε φιλοσοφία όσον αφορά στην ηλεκτρική τους φύση, αφού και τα δύο χρησιμοποιούν παραπλήσιας απόδοσης ηλεκτροκινητήρες. Πιο συγκεκριμένα ο ηλεκτροκινητήρας του 500e αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής και αυτός του Renault 5, 122 ίππους και 225 Nm ροπής, ενώ και τα δύο είναι ελαφριά για ηλεκτρικά (σ.σ. 1.440 κιλά το 500e και 1.447 κιλά το R5) επιτυγχάνοντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ.). Το Mini Cooper Ε είναι πιο ισχυρό με 184 ίππους, κάτι που συνεπάγεται καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) παρά και το αυξημένο βάρος των 1.615 κιλών του.
Με δεδομένο λοιπόν πως σε αυτό συναντάμε και την μικρότερη ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας (36,6 kWh, έναντι των 37,3 kWh του Fiat 500e και των 40 kWh του Renault 5), είναι λογικό να υπολείπεται σε αυτονομία, προσφέροντας 305 χλμ., όταν το 500e προσφέρει 320 χλμ. και το Renault 5 312 χλμ. πάντα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
.jpg)
Το Fiat 500 παρουσιάστηκε πρώτη φορά στις 4 Ιουλίου του 1957. Δύο χρόνια αργότερα έκανε την εμφάνισή του το Mini και το 1972 ήταν η σειρά του Renault 5.
Το Renault 5 είναι μεγαλύτερο (3,92 μ.) και έχει fun to drive χαρακτήρα όπως και το Mini, ενώ το Fiat 500e είναι το καλύτερο στην πόλη
Βασική διαφορά ανάμεσα στα τρία ρετρό ηλεκτρικά μοντέλα είναι οι διαφορετικές τους διαστάσεις, με το Fiat 500e να είναι το μικρότερο εκ των τριών (3.63 μ.) και να ανήκει στην μίνι κατηγορία, ενώ το Mini Cooper Ε με μήκος στα 3,86 μ. και το Renault 5 στα 3,92 μ. τοποθετούνται στην κατηγορία των μικρών. Το μεγαλύτερο Renault 5 προσφέρει έτσι τους καλύτερους χώρους χωρίς αυτό να σημαίνει πως ικανοποιεί απόλυτα στον τομέα αφού στο πίσω κάθισμα πρέπει να γίνουν και σε αυτό κάποιες παραχωρήσεις από τους επιβάτες του, ενώ ο χώρος αποσκευών του έχει όγκο 277 λτ. και είναι επαρκής, σε αντίθεση με τα 210 λτ. του Mini Cooper E και τα 185 λτ. του μίνι μοντέλου της Fiat.
Κοινό γνώρισμα σε οδηγικό επίπεδο των Mini Cooper E και Renault 5 αποτελεί ο fun to drive χαρακτήρας τους, με τα δύο τους να αποτελούν τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά μοντέλα στην κατηγορία τους και τα μόνα με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ το Fiat 500e είναι και αυτό ευχάριστο οδηγικά αλλά και ακόμα πιο ικανό σε αστικές συνθήκες, υπενθυμίζοντας τον αστικό του προσανατολισμό.
Έχουν ξεχωριστό χαρακτήρα και στο εσωτερικό τους με αναφορές στο παρελθόν και σύγχρονα στοιχεία.
Το μοναδικό στυλ και ο trendy χαρακτήρας των αυτοκινήτων που εξετάζουμε είναι δεδομένα σε κάθε περίπτωση, ενώ και στο εσωτερικό τους ξεχωρίζουν για την αισθητική και την νεανική τους εικόνα με το καθένα να εμπνέεται από κάποια στοιχεία του παρελθόντος. Το νεότερο μέλος της παρέας, το Renault 5 είναι το πιο «πολύπλοκο» αισθητικά και λανσάρει το νέο εταιρικό προφίλ της Renault αλλά και όμορφες αναφορές στο αρχέτυπο όσον αφορά στη σχεδίαση.
Ξεχωρίζει από την ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής (10,1 ιντσών), την πρακτική κονσόλα και την μετακίνηση του επιλογέα στη βάση της κολώνας του τιμονιού, με το τελευταίο χαρακτηριστικό να είναι έξυπνο ως ιδέα αλλά όχι και ιδιαίτερα πρακτικό. Το Fiat 500e φλερτάρει αισθητικά με μια πιο premium προσέγγιση και είναι και αυτό ευχάριστο με ρετρό και μοντέρνο διάκοσμο αλλά και high-tech χαρακτήρα, ενώ το Mini ακολουθεί έναν πιο μίνιμαλ αισθητικό χαρακτήρα συνολικά τον οποίο τον ενισχύει με high-tech στοιχεία, κυρίως μέσω της στρογγυλής οθόνης OLED στο κέντρο του ταμπλό.
Ποιοτικά και τα τρία μοντέλα ικανοποιούν απόλυτα παρά το γεγονός πως χρησιμοποιούν σκληρά πλαστικά, επιδεικνύοντας επίσης πολύ προσεγμένο επίπεδο συναρμολόγησης και φινίρισμα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως αποτελούν και εκ των έσω 3 από τα πιο ξεχωριστά και ευφάνταστα αυτοκίνητα της κατηγορίας τους.
Σελίδα 2 | Τεχνικά Χαρακτηριστικά |