
Καίνε 5 φορές λιγότερο από 1 εισιτήριο μετρό!
Είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
2 φορτίσεις τον μήνα αρκούν.
Παρκάρεις εύκολα, πας σβέλτα και δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα σταμάτα-ξεκίνα.
Ξεχνάς τα ακριβά service, η συντήρηση κοστίζει λιγότερο από ενός βενζινοκίνητου.
Καίνε 5 φορές λιγότερο από 1 εισιτήριο μετρό! Τα μικρά ηλεκτρικά στην πόλη
Ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στις μετακινήσεις στην πόλη βγαίνει πολύ οικονομικό. Για παράδειγμα, με τα εισιτήρια μιας ημέρας στο μετρό (2,4 ευρώ) κάνεις με ένα ηλεκτρικό όχημα τις καθημερινές σου μετακινήσεις για μια εβδομάδα.
Στην πόλη βρίσκεις φορτιστή 150 μέτρα από το σπίτι σου!
Πού θα φορτίζω το ηλεκτρικό αν μένω σε διαμέρισμα;
Έχεις γκαράζ; Φορτίζεις σε πρίζα σούκο ή βάζεις φορτιστή με 800€
Πιο συγκεκριμένα, όταν φορτίζεις στο σπίτι, η πλήρης φόρτιση μιας μπαταρίας 40 kWh (χωρητικότητα που συναντάμε συνήθως στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα) κοστίζει περίπου 6 ευρώ, ποσό με το οποίο μπορείς να διανύσεις 400 χιλιόμετρα στην πόλη. Με απλά λόγια, μιλάμε για μόλις 1,5 ευρώ ανά 100 χλμ.
Αντίθετα, για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και με πολύ οικονομική κατανάλωση (7-8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη), το κόστος ανεβαίνει στα 13-14 ευρώ ανά 100 χλμ..
Ακόμα και αν χρησιμοποιήσεις ταχυφόρτιση, που είναι πιο ακριβή (περίπου 0,6 €/kWh), το κόστος ενός ηλεκτρικού παραμένει στο μισό, δηλαδή περίπου 6 ευρώ ανά 100 χλμ.
Και να σκεφτείς ότι σχεδόν το 85% των ετήσιων χιλιομέτρων μας γίνονται σε αστικές διαδρομές!
Αν τώρα θες,πέρα από τα χιλιόμετρα πόλης, να κάνεις και κάποιο ταξίδι, π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, υπολόγισε ότι θα χρειάζεσαι 2 στάσεις για καφέ (και φόρτιση) κάτι που θα έχεις ήδη φροντίσει να προγραμματίσεις κλείνοντας χρόνο και φορτιστή όπου σε εξυπηρετεί (μέσω της εφαρμογής του φορτιστή από το κινητό σου).

Το νέο Citroen e-C3 ήρθε για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους
Καις 5 φορές λιγότερο με ηλεκτρικό σε σχέση με βενζίνης στην πόλη
Στην πόλη καίνε τα μισά (από ό,τι στην Εθνική), όλα τα ηλεκτρικά
Είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα
Είναι γεγονός πως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αρχή της εποχής της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή πριν 3-4 χρόνια, ήταν απλησίαστα σε λεφτά για το ευρύ κοινό, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν επιλογές στη μικρή κατηγορία, στα αυτοκίνητα πόλης δηλαδή.
Η τεχνολογία όμως προχωράει, οι οικονομίες κλίμακας άλλαξαν και σε συνδυασμό με την εισβολή των Κινέζων στην αγορά, αφενός οι επιλογές στα «σοβαρά» ηλεκτρικά μικρά με 5 πόρτες και μήκος τα 4 μέτρα είναι αρκετές, αφετέρου οι τιμές τους είναι συχνά χαμηλότερες και από αυτές των αντίστοιχων βενζινοκίνητων μικρών παρά το «πετσόκομμα της κρατικής επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (θυμίζουμε πως η επιδότηση έπεσε από τα 9 στα 3 χιλιάρικα). Δες εδώ όλες τις τιμές των ηλεκτρικών.
Βλέπουμε λοιπόν αρκετές ολοκληρωμένες επιλογές, όπως το Hyundai Inster και το Citroen e-C3, γύρω ή και κάτω από τα 20 χιλιάρικα να υπόσχονται παραδεισένιες αστικές μετακινήσεις και όχι άδικα.
Το «λιλιπούτιο» Hyundai Inster, δεν καίει «μία» και έχει χώρους.... SUV!
Κάθε πότε φορτίζω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Πόσο καίνε στην ανηφόρα τα ηλεκτρικά και πόσο γεμίζουν στην κατηφόρα;
2 φορτίσεις τον μήνα αρκούν
Στους δρόμους υπάρχει μποτιλιάρισμα και πολλά σταμάτα ξεκίνα. Σε αυτήν την καθημερινότητα λοιπόν το ηλεκτρικό παίζει στην έδρα του γιατί όταν φρενάρει γεμίζει η μπαταρία και δεν καταναλώνει ενέργεια. Κατ’ επέκταση δεν χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες. Και μικρή μπαταρία σημαίνει μικρό κόστος αγοράς, λιγότερο βάρος οδηγικά και μικρότερος χρόνος φόρτισης, είτε στο σπίτι -wallbox, είτε σε ένα δημόσιο φορτιστή.
Για παράδειγμα, με μια μπαταρία των 40 kWh ένα μικρό ηλεκτρικό είναι πολύ ΟΚ για να έχει πραγματική αστική αυτονομία γύρω στα 400 χιλιόμετρα. Άλλωστε στην καθημερινότητα, από τη δουλειά και τα ψώνια, μέχρι μια μικρή βραδινή βόλτα κάνουμε γύρω στα 35 χιλιόμετρα, νούμερο που μπορεί να αντιστοιχεί σε μια φόρτιση ανά δύο βδομάδες.
Με μια ματιά τα πλεονεκτήματα του μικρού ηλεκτρικού στην πόλη
Πλεονέκτημα | Γιατί έχει σημασία |
---|---|
Ελάχιστο κόστος μετακίνησης | Καίνε 5 φορές λιγότερο από 1 εισιτήριο μετρό! |
Ιδανικό για την πόλη | 2 φορτίσεις τον μήνα, αρκούν. |
Οικονομική αγορά | Πλέον κοστίζουν λιγότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. |
Ευελιξία & άνεση | Παρκάρεις εύκολα, κινείσαι σβέλτα, δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα «σταμάτα-ξεκίνα». |
Χαμηλή συντήρηση | Ξεχνάς τα ακριβά service – η συντήρηση κοστίζει πολύ λιγότερο από ενός βενζινοκίνητου. |
Παρκάρεις εύκολα, πας σβέλτα και δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα σταμάτα-ξεκίνα
Τα ηλεκτρικά είναι αυτόματα, δεν έχουν χειροκίνητο κιβώτιο και είναι ήσυχα στην καμπίνα. Τι καλύτερο λοιπόν για άνεση και ευκολία στην κίνηση, χωρίς μάλιστα να γεμίζεις το περιβάλλον με καυσαέρια και ντουμάνια; Σε μια πόλη δηλαδή γεμάτη κόρνες και μηχανές που μουγκρίζουν, η ησυχία και ευκολία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολυτέλεια που θα έπρεπε να είναι δεδομένη. Κάνεις την καθημερινότητά σου σαν να κάθεσαι σε μια πολυθρόνα και βγαίνεις «ατσαλάκωτος» ακόμα και από το πιο εκνευριστικό μποτιλιάρισμα. Αντίθετα, αν είσαι κολλημένος στην κίνηση με ένα χειροκίνητο, το πιθανότερο είναι ο ίδιος να… χτυπήσεις μπιέλα.
Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε και άλλα πλεονεκτήματα, όπως η άμεση ροπή που σε βοηθά να έχεις ένα ευχάριστο «πέταγμα» στις εκκινήσεις και στις προσπεράσεις, αλλά και η κορυφαία ευελιξία λόγω μικρού κύκλου στροφής που προκύπτει από την αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών (σ.σ. το τιμόνι τους κόβει συνήθως περισσότερο από τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες) και κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι).
Κάθε 250 χλμ. στην εθνική θέλουν φόρτιση τα μικρά ηλεκτρικά