ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικά μικρά στην πόλη -Μετά το diesel σκοτώνουν τη βενζίνη!

 Σχολιάστε 
13.293 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2025)
Ηλεκτρικά μικρά στην πόλη -Μετά το diesel σκοτώνουν τη βενζίνη!
4 Φωτογραφίες »

Τα μικρά ηλεκτρικά είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Όσο θες για το μετρό μια μέρα, με το μικρό ηλεκτρικό κινείσαι μια βδομάδα.
Πας δουλειά και κάνεις βόλτες στην πόλη «ατσαλάκωτος».
Φορτίζουν γρήγορα και εύκολα, ξεχνάς τη συντήρηση.

autotriti team

Τα μικρά ηλεκτρικά είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα

Είναι γεγονός πως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αρχή της εποχής της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή πριν 3-4 χρόνια, ήταν απλησίαστα σε λεφτά για το ευρύ κοινό, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν επιλογές στη μικρή κατηγορία, στα αυτοκίνητα πόλης δηλαδή.

Η τεχνολογία όμως προχωράει, οι οικονομίες κλίμακας άλλαξαν και σε συνδυασμό με την εισβολή των Κινέζων στην αγορά, αφενός οι επιλογές στα «σοβαρά» ηλεκτρικά μικρά με 5 πόρτες και μήκος τα 4 μέτρα είναι αρκετές, αφετέρου οι τιμές τους είναι συχνά χαμηλότερες και από αυτές των αντίστοιχων βενζινοκίνητων μικρών παρά το «πετσόκομμα της κρατικής επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (θυμίζουμε πως η επιδότηση έπεσε από τα 9 στα 3 χιλιάρικα). Δες εδώ όλες τις τιμές των ηλεκτρικών.

Βλέπουμε λοιπόν αρκετές ολοκληρωμένες επιλογές, όπως το Hyundai Inster και το Citroen e-C3, γύρω ή και κάτω από τα 20 χιλιάρικα να υπόσχονται παραδεισένιες αστικές μετακινήσεις και όχι άδικα.

Στην πόλη δε θες μεγάλη μπαταρία

Στους δρόμους υπάρχει μποτιλιάρισμα και το περιβάλλον μοιάζει με κόλαση για κάθε συμβατικό αυτοκίνητο, ειδικά αν μιλάμε για χειροκίνητο. Ακόμα όμως και για ένα φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτή η κατάσταση είναι σαν… παράδεισος. Στην πόλη τα ηλεκτρικά καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια και παράλληλα παίρνουν πίσω αρκετή με τα σταμάτα-ξεκίνα και το φρενάρισμα. Για αυτό δε χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες. Μικρή μπαταρία σημαίνει μικρό κόστος, λιγότερο βάρος, μικρότερος χρόνος φόρτισης. Με 40 kWh ένα μικρό ηλεκτρικό είναι πολύ ΟΚ για πραγματική αστική αυτονομία γύρω στα 400 χιλιόμετρα. Στην καθημερινότητα κάνουμε γύρω στα 35 χιλιόμετρα που αντιστοιχεί σε μια φόρτιση ανά δύο βδομάδες.

Με διπλό εισιτήριο του μετρό (2,4 ευρώ) κινείσαι μια βδομάδα με το ηλεκτρικό

Ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στις μετακινήσεις στην πόλη βγαίνει πολύ οικονομικό. Για παράδειγμα, με τα εισιτήρια μιας ημέρας στο μετρό (2,4 ευρώ) κάνεις με ένα ηλεκτρικό όχημα τις καθημερινές σου μετακινήσεις για μια εβδομάδα.

Πιο συγκεκριμένα, όταν φορτίζεις στο σπίτι η φόρτιση μιας 40-άρας μπαταρίας (σ.σ. τέτοια έχουν συνήθως τα μικρά ηλεκτρικά) κοστίζει περίπου στα 6 ευρώ και με αυτά κάνεις στην πόλη 400 χιλιόμετρα. Μιλάμε δηλαδή για 1,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ.. Το αντίστοιχο κόστος για τη βενζίνη, η κατανάλωση της οποίας στην πόλη -στην καλύτερη περίπτωση ενός συμβατικού βενζινοκίνητου- είναι 7-8 λτ./100 χλμ. είναι κάπου στα 13-14 ευρώ ανά 100 χλμ.. Μάλιστα, ακόμα και με ταχυφόρτιση που είναι πιο ακριβή από το να φορτίζεις στο σπίτι (0,6 ευρώ /kWh) το κόστος του ηλεκτρικού είναι το μισό (περίπου 6 ευρώ ανά 100 χλμ.). Και σχεδόν το 85% των ετήσιων χιλιομέτρων μας γίνονται σε αστικές συνθήκες…

Πας στη δουλειά και κάνεις τις βόλτες σου «ατσαλάκωτος»

Τα ηλεκτρικά είναι αυτόματα, δεν έχουν χειροκίνητο κιβώτιο. Τι καλύτερο για άνεση και ευκολία στην κίνηση; Επιπλέον, είναι και ήσυχα. Σε μια πόλη λοιπόν γεμάτη κόρνες και μηχανές που μουγκρίζουν, η ησυχία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολυτέλεια που θα έπρεπε να είναι δεδομένη. Κάνεις την καθημερινότητά σου σα να κάθεσαι σε μια πολυθρόνα και βγαίνεις «ατσαλάκωτος» ακόμα και από το πιο εκνευριστικό μποτιλιάρισμα. Αντίθετα, αν είσαι κολλημένος στην κίνηση με ένα χειροκίνητο, το πιθανότερο είναι ο ίδιος να… χτυπήσεις μπιέλα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
Moto