ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

VW ID. Buzz AD: Η Volkswagen μπαίνει δυναμικά στη μάχη των αυτόνομων ταξί – Μπορεί να ξεπεράσει την Tesla;

1.203 Επισκέψεις στο άρθρο (15/7/2025)
VW ID. Buzz AD: Η Volkswagen μπαίνει δυναμικά στη μάχη των αυτόνομων ταξί – Μπορεί να ξεπεράσει την Tesla;
3 Φωτογραφίες »

Η νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης ξεκινά από το 2026.
Συνεργασία-κλειδί με Uber και με σαφές προβάδισμα από την Tesla στην Ευρώπη.
Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές: Waymo, Baidu, Amazon.
Η Volkswagen επενδύει στους στόλους και στις συγκοινωνίες.

autotriti team

Η νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης ξεκινά από το 2026

Η Volkswagen παρουσίασε επίσημα το ηλεκτρικό ID. Buzz AD (autonomous driving), το πρώτο αυτόνομο όχημά της επιπέδου 4, με στόχο να κυκλοφορήσει ως ρομποταξί από το 2026. Η αρχή θα γίνει σε Αμβούργο και Λος Άντζελες, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει σταδιακά να επεκτείνει τη λειτουργία του και σε άλλες αγορές. Με 13 κάμερες, 5 ραντάρ και 9 LiDAR αισθητήρες, το ID. Buzz AD ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Η παραγωγή θα γίνεται σε μεγάλη κλίμακα στο εργοστάσιο του Ανόβερου, με στόχο πάνω από 10.000 οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια.

Συνεργασία-κλειδί με Uber και με σαφές προβάδισμα από την Tesla στην Ευρώπη

Η VW έχει ήδη εξασφαλίσει έναν σημαντικό πελάτη: την Uber. Σύμφωνα με τη συμφωνία που υπεγράφη τον Απρίλιο, η Uber σχεδιάζει να αγοράσει έως και 10.000 αυτόνομα ηλεκτρικά van της VW την επόμενη δεκαετία για τις ανάγκες της στις ΗΠΑ.
Ενώ η Tesla του Elon Musk έχει κάνει παρουσίαση του δικού της robotaxi βασισμένου στο Model Y, η υλοποίηση του κανονικού Cybercab καθυστερεί. Οι πρώτες δοκιμές γίνονται στο Ώστιν του Τέξας με λίγα οχήματα, ενώ ο Musk υπόσχεται χιλιάδες robotaxi μέχρι το τέλος του 2026. Ωστόσο, η Volkswagen φαίνεται πως κινείται πιο γρήγορα και πιο οργανωμένα, τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά.


 Με 13 κάμερες, 5 ραντάρ και 9 LiDAR αισθητήρες, το ID. Buzz AD ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.
3 Φωτογραφίες »

Με 13 κάμερες, 5 ραντάρ και 9 LiDAR αισθητήρες, το ID. Buzz AD ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές: Waymo, Baidu, Amazon

Αν και ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός φουντώνει, οι πραγματικοί “παίχτες” στον αγώνα της αυτόνομης μετακίνησης είναι οι τεχνολογικοί κολοσσοί. Η Waymo της Google πραγματοποιεί ήδη περισσότερες από 250.000 αυτόνομες διαδρομές την εβδομάδα σε αμερικανικές πόλεις, ενώ η Amazon ετοιμάζει το δικό της Zoox, χωρίς καν τιμόνι και πεντάλ. Η Κίνα, από την πλευρά της, “τρέχει” ταχύτατα, με τη Baidu να διαθέτει στόλο 1.000 ρομποταξί και φιλοδοξεί να φτάσει τις 500.000 αυτόνομες διαδρομές έως το 2030.

Η Volkswagen επενδύει στους στόλους και στις συγκοινωνίες

Στρατηγικά, η VW δεν στοχεύει σε ιδιώτες καταναλωτές, αλλά σε επαγγελματίες, εταιρείες, δημοτικές συγκοινωνίες και διαχειριστές στόλων. Εκτός από τα οχήματα, προσφέρει λογισμικό, εφαρμογές κρατήσεων, διαχείριση στόλου και υπηρεσίες συντήρησης, “πακέτο” που απευθύνεται σε μεγάλους οργανισμούς και όχι σε ιδιώτες.Στο Αμβούργο η VW συνεργάζεται ήδη με τη δημοτική συγκοινωνία HVV, ενώ προχωρούν διαπραγματεύσεις και με τη BVG του Βερολίνου.
Το κόστος ενός ID. Buzz AD αναμένεται να ξεπερνά τις 100.000 ευρώ, Η Ένωση Γερμανικών Συγκοινωνιών εκτιμά πως χρειάζεται χρηματοδότηση 3 δισ. ευρώ για να περάσει η τεχνολογία από τα πιλοτικά έργα στην καθημερινή πραγματικότητα των Γερμανών. 

4green
sprinter offers