Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

Τελικά παίζει ρόλο το χρώμα του αμαξιού στον καύσωνα;

 Σχολιάστε 
13.215 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2024)
Τελικά παίζει ρόλο το χρώμα του αμαξιού στον καύσωνα;
3 Φωτογραφίες »

- Κάναμε τη δοκιμή σε μέρα με 39 βαθμούς κελσίου και το ανοιχτόχρωμο είναι καλύτερο
- Μικρή διαφορά την πρώτη 1,5 ώρα ανάμεσα σε σκούρο & ανοιχτόχρωμο αμάξωμα
- Διαφορά 6 βαθμών στην καμπίνα και πάνω από 20 στη λαμαρίνα
- Το ανοιχτόχρωμο δροσίζει πολύ πιο γρήγορα με κλιματισμό

Κάναμε τη δοκιμή σε μέρα με 39 βαθμούς κελσίου

Για να έχουμε ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα του τι ισχύει με τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται εντός του αυτοκινήτου, αποφασίσαμε να δούμε αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε δύο ίδια μοντέλα, διαφορετικού χρώματος, ένα ανοιχτόχρωμο και ένα σκούρο.

Για τη δοκιμή μας χρησιμοποιήσαμε δύο Toyota Corolla, μία ασημί και μία με κόκκινο αμάξωμα και μαύρη οροφή. Όλο το βράδυ και μέχρι την ώρα του τεστ τις αφήσαμε σε κλειστό υπόγειο parking με ανοιχτά παράθυρα, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία και τα δύο αυτοκίνητα να βρίσκονται ακριβώς στις ίδιες συνθήκες.

Κατόπιν βγάλαμε τα αυτοκίνητα μια ζεστή μέρα με 39οC και πήραμε μετρήσεις θερμοκρασίας από καμπίνα, εξωτερικές λαμαρίνες (οροφή και καπό), καθώς και από πλαστικά μέρη του εσωτερικού.

Μικρή διαφορά την πρώτη 1,5 ώρα ανάμεσα σε σκούρο & ανοιχτόχρωμο αμάξωμα

Την επόμενη μιάμιση ώρα αφήσαμε τα δύο αυτοκίνητα εκτεθειμένα στον ήλιο για να διαπιστώσουμε αν τελικά το χρώμα του αμαξώματος επηρεάζει την εσωτερική θερμοκρασία. Μέσω του αισθητήρα παρακολουθούσαμε την πορεία της θερμοκρασίας για μιάμιση ώρα, όπου διαπιστώσαμε πως και στα δύο μοντέλα ο ρυθμός αύξησης της θερμοκρασίας ήταν όμοιος. Ραγδαία αύξηση στην αρχή και μετά σταδιακή άνοδο της θερμοκρασίας, ενώ και οι βαθμοί είχαν ελάχιστη απόκλιση μεταξύ τους. Μετά από 90 λεπτά η ασημί Corolla είχε 56,8 βαθμούς Κελσίου στην καμπίνα ενώ η μαύρη 57,8 βαθμούς. Αφήνοντας τα μοντέλα να ψηθούν για ώρες η διαφορά φτάνει περίπου τους 6οC.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τα διάφορα μέρη της καμπίνας, όπου και στα δύο μοντέλα είχαν ίδιες σχεδόν θερμοκρασίες, 81 βαθμούς στο ταμπλό, 70 στο τιμόνι, 52 στο λεβιέ και 55 στο κάθισμα.


Μπαίνοντας στα δύο καυτά αμάξια και βάζοντας τον κλιματισμό στο φουλ υπήρχε διαφορά στο πόσο γρήγορα έπεσε η θερμοκρασία.
3 Φωτογραφίες »

Μπαίνοντας στα δύο καυτά αμάξια και βάζοντας τον κλιματισμό στο φουλ υπήρχε διαφορά στο πόσο γρήγορα έπεσε η θερμοκρασία.

Διαφορά 6 βαθμών στην καμπίνα και πάνω από 20 στη λαμαρίνα

Μπορεί στο εσωτερικό η διαφορά να είναι αμελητέα, ωστόσο εκεί που είδαμε σημαντικές αποκλίσεις ήταν στις θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν στις λαμαρίνες των αυτοκινήτων.

Από την αρχή της διαδικασίας και μέσα στο ένα λεπτό που μεσολάβησε από το να βγάλουμε τα αυτοκίνητα από το εσωτερικό parking στον ανοιχτό χώρο, ήδη η μαύρη οροφή στη μία Corolla έφτασε τους 36,4οC, ενώ η ασημί ήταν 5 βαθμούς κάτω στους 31,3οC. Στο ενδιάμεσο ακριβώς μετρήθηκε η θερμοκρασία στο κόκκινο καπό της δίχρωμης Corolla και συγκεκριμένα στους 34,2 βαθμούς.

Ακόμα πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μετά τη λήξη του τεστ. Η ασημί Corolla μετά από μιάμιση ώρα λοιπόν στην οροφή της είχε θερμοκρασία 57,8 βαθμούς, το κόκκινο καπό της δίχρωμης 67,3 και η μαύρη οροφή της 78,9 βαθμούς Κελσίου!  

Το ανοιχτόχρωμο δροσίζει πολύ πιο γρήγορα με κλιματισμό

Μετά το «πύρωμα» έφτασε η στιγμή για να δούμε πως πέφτει η θερμοκρασία για 15 λεπτά. Βλέποντας και το σχεδιάγραμμα παρατηρούμε πως η ασημί Corolla καταφέρνει να ψύξει πιο γρήγορα την καμπίνα  της. Χαρακτηριστικά από το πρώτο δίλεπτο καταφέρνει να είναι κοντά στους 4 βαθμούς πιο ψυχρή από την μαύρη, με την κατάσταση να ισορροπεί μετά το δεκάλεπτο. Προφανώς σε αυτό παίζει ρόλο η θερμοκρασία που είχε αναπτυχθεί στην οροφή του αυτοκινήτου, καθώς το εσωτερικό απορροφά αυτή τη θερμότητα.

CORAL GAS MORIAKOS
Hyundai