
Αυξήσεις στις πωλήσεις για τους Κινέζους με κορυφαία την MG.
Citroen, CUPRA και MΙΝΙ ηγήθηκαν από Ευρώπη.
Στο +1,8% η ευρωπαϊκή αγορά από την αρχή του έτους.
Θετικά νέα για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων
Ευχάριστα είναι τα νέα που έρχονται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες είδαν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το μήνα που πέρασε.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της αναλύτριας εταιρείας, Dataforce, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο του 2025 ήταν αυξημένες σε ποσοστό 4,9%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024. Συγκεκριμένα, υπήρξαν 1.097.663 πωλήσεις τον Οκτώβριο στις χώρες της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών). Αυτός ο αριθμός αντιπροσώπευε 50.982 επιπλέον πωλήσεις σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024.
Γερμανία και Γαλλία οδήγησαν την ευρωπαϊκή αγορά
Στην αύξηση αυτή σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι μεγαλύτερες αγορές της «Γηραιάς Ηπείρου». Για παράδειγμα, οι πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 7,8%, ενώ οι πωλήσεις στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 2,9%. Την ίδια στιγμή η Ιταλία σημείωσε πτώση, αλλά μόλις κατά 0,5%. Παράλληλα, η αύξηση του Οκτωβρίου συνέβαλε στην αύξηση του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς κατά 1,8% από την αρχή του έτους (σε σύγκριση με πρώτο 10μηνο του 2024), η οποία έως και τον Ιούνιο του 2025 ήταν κάτω κατά 1%. Δηλαδή, από τον Ιούλιο μέχρι και τον Οκτώβριο υπήρξε μεταβολή της τάξης των 2,8 ποσοστιαίων μονάδων.
Ο Οκτώβριος αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα αύξησης των πωλήσεων.
Αυξήσεις στις πωλήσεις για τους Κινέζους, Citroen, CUPRA και MΙΝΙ ηγήθηκαν από Ευρώπη
Αναφορικά με τις μάρκες, τα στοιχεία του Οκτωβρίου δείχνουν πως οι κινεζικές φίρμες κατέγραψαν τα μεγαλύτερα ποσοστιαία κέρδη τον Οκτώβριο, αν και οι περισσότερες ξεκίνησαν από πολύ χαμηλή βάση. Οι Chery (1.884 πωλήσεις), Leapmotor (3.959) και Jaecoo (5.960) έκαναν όλες το άλμα σε τετραψήφιες μηνιαίες πωλήσεις. Η δεύτερη μεγαλύτερη κινεζική μάρκα, η BYD, σημείωσε αύξηση 208% στις 17.514 πωλήσεις για τον μήνα, μια αύξηση 11.830 πωλήσεων σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024. Η κινεζική μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, η MG της SAIC, σημείωσε αύξηση 35% (στις 23.896 πωλήσεις) και κέρδισε περισσότερες από 6.200 πωλήσεις τον Οκτώβριο.
Οι Citroen, CUPRA και MΙΝΙ ηγήθηκαν των ευρωπαϊκών μαρκών τον μήνα που πέρασε. Η Citroen έγραψε ποσοστό +32%, η CUPRA +26% και η ΜΙΝΙ +25%.
Ποιες μάρκες υποχώρησαν τον Οκτώβρη
Οι μάρκες που αντιμετώπισαν δυσκολίες τον Οκτώβριο στην Ευρώπη περιελάμβαναν την Tesla (-45%), την Porsche (-26%), την Jeep (-18%) και την Toyota (-12%). Η Toyota έχασε τη 2η θέση της μεταξύ των μαρκών, μετά τη Volkswagen, από την Skoda, η οποία σημείωσε άνοδο 10% για τον μήνα. Παρά ταύτα, η ιαπωνική μάρκα παρέμεινε στη δεύτερη θέση για το έτος μπροστά από την τσεχική θυγατρική του ομίλου VW.
Συνέχεια του άρθρου >>>
