Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικά πατίνια: Κανόνες στην Αθήνα-Που απαγορεύονται, πως παρκάρουν

(21/11/2025)
Ηλεκτρικά πατίνια: Κανόνες στην Αθήνα-Που απαγορεύονται, πως παρκάρουν
3 Φωτογραφίες »

Τέλος τα πατίνια σε Ακρόπολη, ιστορικό κέντρο, άλση και Ερμού-Αιόλου.
Απαγόρευση κυκλοφορίας πάνω στο πεζοδρόμιο.
Παρκάρισμα μόνο εάν διασφαλίζει ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς.
Τι ισχύει για τις εταιρείες μίσθωσης και τι ποσά θα πληρώνουν για μία από τις συνολικά 1.574 διαθέσιμες θέσεις σταθμεύσεις.

autotriti team

Αυτός είναι ο νέος κανονισμός του Δ. Αθηναίων για τα πατίνια

Ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε πως προχωρά στην εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου κανονισμού κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα - Ε.Π.Η.Ο.). Όπως αναφέρει, στόχος είναι η βελτίωση της αστικής κινητικότητας, η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και η προστασία του δημόσιου χώρου, αφού είναι πλέον σύνηθες το φαινόμενο των παρατημένων πατινιών σε κάθε πιθανό και απίθανο μέρος.  

Ο νέος κανονισμός ψηφίστηκε στην 33η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μέσω της εφαρμογής του οι άνθρωποι του Δήμου ευελπιστούν πως θα αντιμετωπίσουν φαινόμενα ακανόνιστης στάθμευσης και ανασφαλούς χρήσης των Ε.Π.Η.Ο..   

Που απαγορεύονται

Ακολουθεί το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο στο Δήμο Αθηναίων:

Κυκλοφορία:
Η κυκλοφορία των Ε.Π.Η.Ο. εντάσσεται στις ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. με εξειδικευμένες προβλέψεις που οριοθετούν επιτρεπόμενες και απαγορευμένες περιοχές κυκλοφορίας. Αναλυτικά:

  • Πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης σε όλη την περιοχή γύρω από την Ακρόπολη, στο ιστορικό κέντρο, σε άλση, καθώς και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
  • Όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα (ταχύτητα γρήγορης βάδισης πεζού) στην περιοχή του Ψυρρή, στον πεζόδρομο Κεραμεικού, καθώς και σε όλους τους πεζοδρόμους και κοινόχρηστους χώρους.
  • Απαγορεύεται η κίνηση σε πεζοδρόμια. Ο οδηγός κινείται ως πεζός, έχοντας το όχημα στο πλάι.
  • Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα ή σε πρόσθετα τμήματα που ορίζει ο Δήμος.
Οι εταιρείες μίσθωσης συστήνεται να χρησιμοποιούν το υπάρχον λογισμικό που διαθέτουν, για τον εντοπισμό του οχήματος, καθώς και για τον περιορισμό ταχύτητας («κόφτης»).

Πως παρκάρουν

Στάθμευση:

Για τους πολίτες, ο κανονισμός προβλέπει ότι η στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο. πρέπει να γίνεται με τρόπο που διασφαλίζει ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς, ενώ απαγορεύεται η στάθμευση σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και άλλες κρίσιμες προσβάσεις καθώς και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.

Για τις εταιρείες εκμίσθωσης, η στάθμευση σε κοινόχρηστο χώρο επιτρέπεται αποκλειστικά στις 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης που έχει χωροθετήσει ο Δήμος σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, με συνολικά 1.574 διαθέσιμες θέσεις. Οι διαστάσεις κάθε θέσης είναι 1,3 μ. × 0,4 μ. Συγκεκριμένα, ανά Δημοτική Κοινότητα:

  • 1η Δ.Κ.: 516 θέσεις, με χρέωση 120 € ανά θέση/έτος.
  • 2η Δ.Κ.: 178 θέσεις, με χρέωση 120 € ανά θέση/έτος.
  • 3η Δ.Κ.: 134 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος.
  • 4η Δ.Κ.: 168 θέσεις, με χρέωση 60 € ανά θέση/έτος.
  • 5η Δ.Κ.: 214 θέσεις, με χρέωση 60 € ανά θέση/έτος.
  • 6η Δ.Κ.: 148 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος.
  • 7η Δ.Κ.: 216 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος. 
Αδειοδότηση Στάθμευσης Εταιριών Ε.Π.Η.Ο.: Η διαδικασία αδειοδότησης για τις εταιρείες Ε.Π.Η.Ο. προβλέπει την υποβολή αίτησης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου και του κανονισμού, με ετήσια συλλογή και αξιολόγηση των φακέλων. Η εκχώρηση των θέσεων στάθμευσης γίνεται βάσει δικλίδων ασφαλείας, ώστε να αποφεύγονται στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, ενώ κάθε εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει συγκεκριμένο μέγιστο αριθμό θέσεων σε κάθε ζώνη μαζικής στάθμευσης. Η τελική διαμόρφωση και διαγράμμιση των χώρων πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη του Δήμου, σε συνεργασία με τις εταιρείες.

Κυρώσεις και έλεγχος

Κυρώσεις και έλεγχος: Ο κανονισμός συνοδεύεται από σαφές πλαίσιο κυρώσεων και ελέγχων. Εφαρμόζονται οι προβλέψεις του Κ.Ο.Κ. για παραβάσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης, ενώ προβλέπεται η απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων και η δυνατότητα ανάκλησης άδειας χρήσης στάθμευσης στον κοινόχρηστο χώρο. Όλα τα Ε.Π.Η.Ο. πρέπει να διαθέτουν μοναδικό σειριακό αριθμό και να καταγράφονται σε ειδικό Μητρώο. Η παρακολούθηση του στόλου θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω λογισμικού σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε. ΟΤΑ, ενώ οι έλεγχοι ταχύτητας και τήρησης των ζωνών απαγόρευσης πραγματοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία και τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές. Επιπλέον, η Διεύθυνση Καθαριότητας, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, μπορεί να προχωρά σε άρση οχημάτων που έχουν σταθμεύσει παράνομα, με την επιβολή προστίμων βάσει του σειριακού αριθμού.
 
Τέλος, ο Δήμος Αθηναίων αναφέρει πως η εφαρμογή του νέου κανονισμού θα συνοδευτεί από τη σήμανση και τη διαμόρφωση των ειδικών θέσεων στάθμευσης, την ψηφιακή παρακολούθηση των θέσεων και των χρεώσεων μέσω ειδικής πλατφόρμας, καθώς και από στοχευμένη ενημερωτική καμπάνια προς χρήστες και εταιρείες εκμίσθωσης, ώστε η μετάβαση στο νέο πλαίσιο να γίνει ομαλά και αποτελεσματικά. 

FORD
leasing mtx