
Τι πρέπει να ξέρω για το θερινό ελαστικό Yokohama BluEarth-XT AE61 | autotriti.gr
1. Βγαίνει στις δημοφιλείς διαστάσεις για crossover πόλης & μεγαλύτερα SUV (16-20 ίντσες).
2. Έχει «σωστή» ετικέτα (Fuel C, Wet A), βγαίνει και σε πέλματα με ειδική σχεδίαση για να μην γδέρνεται η ζάντα όταν στα πεζοδρόμια της πόλης.
3. Νο.1 σε θόρυβο κύλισης σε test ελαστικών, στο μέσο όρο οι επιδόσεις του σε στεγνό & βρεγμένο.
4. Υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση, κοντράρει ακριβότερα ελαστικά σε test αυτονομίας ηλεκτρικών (π.χ. Continental & Goodyear).
5. Από 105/ευρώ & με κάλυψη εμπορικής εγγύησης αντικατάστασης, έχει υψηλό ποσοστό ικανοποίησης κατόχου (77%).
Παρουσίαση: Θερινό ελαστικό Yokohama BluEarth-XT AE61
Η γκάμα ελαστικών της Yokohama αποτελείται από διαφορετικών κατηγοριών μοντέλα, καθένα από τα οποία έχει συγκεκριμένες οδηγικές προδιαγραφές. Πρώτα από όλα είναι ο ευρύτερος διαχωρισμός σε θερινά, all season και χειμερινά ελαστικά, όμως από εκεί και πέρα βλέπουμε ακόμη πιο εκτεταμένη διαφοροποίηση. Εν προκειμένω, στα θερινά ελαστικά της Yokohama υπάρχουν οι σειρές Advan (επιδόσεων), BluEarth (eco προφίλ), Parada (για γρήγορα SUV αυτοκίνητα) και Geolandar (4x4 και SUV).
Στην οικογένεια BluEarth, λοιπόν, συναντάμε και το Yokohama BluEarth-XT AE61, ένα μοντέλο που κυκλοφορεί στις αγορές από το 2020. Με αφορμή τη συμμετοχή του σε πρόσφατο (2025) διεθνές test ελαστικών, πάμε να δούμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για διαστάσεις, τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και επιδόσεις.
1. Βγαίνει σε όλες τις δημοφιλείς διαστάσεις για crossover πόλης & μεγαλύτερα SUV (16-20 ίντσες)
Το Yokohama BluEarth-XT AE61 είναι διαθέσιμο σε 27 πέλματα, διαστάσεων από 16 έως 20 ίντσες. Βλέποντας την αναλυτική του γκάμα, θα δούμε πως απευθύνεται σε crossover πόλης αλλά και μεγαλύτερων διαστάσεων SUV. Για παράδειγμα, προσφέρεται στις πολύ δημοφιλείς διαστάσεις των μικρών SUV που μονοπωλούν τις πωλήσεις στην Ελλάδα (205/60 R17, 215/55 R17), ενώ υπάρχουν και επιλογές για τα best-seller οικογενειακά/μικρομεσαία SUV (225/50 R18, 225/55 R19).

Το Yokohama BluEarth-XT AE61 είναι ελαστικό πρώτης τοποθέτησης στο Lexus NX, το πρώτο premium Plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας.
2. Έχει «σωστή» ετικέτα (Fuel C, Wet A), βγαίνει και σε πέλματα με ειδική σχεδίαση για να μην γδέρνεται η ζάντα στα πεζοδρόμια της
Μάλιστα, όσο ανεβαίνουμε διάμετρο στις ίντσες βλέπουμε και ένα χαρακτηριστικό που ενδείκνυται εξαιρετικά χρήσιμο όταν οδηγείς μέσα στην πόλη. Πρόκειται για την ένδειξη RPB (Rim Protection Bar) που εντοπίζεται στα πλευρικά τοιχώματα συγκεκριμένων πελμάτων στην γκάμα του Yokohama BluEarth-XT AE61.
Αναφερόμαστε στο χείλος προστασίας ζάντας, δηλαδή το ενισχυμένο καουτσούκ που εξοπλίζει τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, καθώς οι ζάντες είναι πιο εκτεθειμένες σε κρούσεις από ό,τι στα ελαστικά κανονικού ύψους. Έτσι, οδηγώντας στην πόλη ή σε μία πιο ανώμαλη επιφάνεια νιώθεις περισσότερο άνετος μήπως γδάρεις ή γρατζουνίσεις τη ζάντα σου, π.χ. σε κάποιο πεζοδρόμιο.
Κατά τα άλλα, σημαντικό πλεονέκτημα κάθε πέλματος του Yokohama BluEarth-XT AE61 είναι πως φέρει τη «σωστή» ετικέτα που συστήνει το AutoΤρίτη Test Center. Πιο συγκεκριμένα, και οι 27 επιλογές έχουν δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C και δείκτη πρόσφυσης Wet A.
3. Νο.1 σε θόρυβο κύλισης σε test ελαστικών, στο μέσο όρο οι επιδόσεις του σε στεγνό & βρεγμένο
Ένα ακόμη κοινό χαρακτηριστικό στην γκάμα του BluEarth-XT AE61 είναι ο χαμηλός παραγόμενος εξωτερικός θόρυβος κύλισης, ο οποίος επηρεάζει την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Η ιαπωνική μάρκα ανακοινώνει μία πολύ χαμηλή τιμή, στα 68 dB, η οποία επιβεβαιώθηκε και στην πράξη. Σε διεθνές test ελαστικών στη διάσταση 215/55 R18 το Yokohama BluEarth-XT AE61 αποδείχθηκε το πιο ήσυχο μοντέλο, με παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο στα 68,7 dB.
Όσον αφορά την αξιολόγηση των επιδόσεων, το Yokohama BluEarth-XT AE61 κινήθηκε στο μέσο όρο σε σχέση με τα ελαστικά που «αντιμετώπισε». Αυτό ισχύει τόσο για την αποτελεσματικότητά του στο φρενάρισμα (100-0 χλμ./ώρα), όσο και για την πρόσφυσή του στο κράτημα (μέση ταχύτητα σε γύρο πίστας):
- Φρενάρισμα στο στεγνό: 36,6 μέτρα (6η θέση)
- Φρενάρισμα στο βρεγμένο: 44,9 μέτρα (6η θέση)
- Κράτημα στο στεγνό: 90,5 χλμ./ώρα (5η θέση)
- Κράτημα στο βρεγμένο: 71,5 χλμ./ώρα (5η θέση)
| Μάρκα/Μοντέλο | Yokohama BluEarth-XT AE61 | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Όχημα | Επιβατικό | ||||
|
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | ||||
|
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
215/55 R18 | ||||
| Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) | 153 | ||||
| Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | |||||
| Στοιχεία κατασκευαστή | |||||
|
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
99V | ||||
|
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
3100 | ||||
|
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
240 | ||||
|
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2020 | ||||
| Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test | |||||
| Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 36,6 Μέτρα | ||||
| Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 44,9 Μέτρα | ||||
| Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο στεγνό (χλμ./ώρα) | 90,5 Χλμ./Ώρα | ||||
| Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο βρεγμένο (χλμ./ώρα) | 71,5 Χλμ./Ώρα | ||||
| Χιλιομετρική αντοχή (χλμ.) | 30.280 Χλμ. | ||||
4. Υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση, κοντράρει ακριβότερα ελαστικά σε test αυτονομίας ηλεκτρικών (π.χ. Continental & Goodyear)
Συνέχεια του άρθρου >>>| Σελίδα 2 | Αναλυτικές τιμές σε όλες τις διαστάσεις του Yokohama BluEarth XT AE61 |
