ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς επηρεάζονται φόρτιση και απόδοση;

1.057 Επισκέψεις στο άρθρο
Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς επηρεάζονται φόρτιση και απόδοση;

Αναλυτικό test μας απέδειξε στην πράξη πως τα ηλεκτρικά βγάζουν περισσότερα χλμ. στη ζέστη.
Όμως, η χρήση κλιματισμού μειώνει την αυτονομία και ο καύσωνας επιταχύνει την γήρανση της μπαταρίας.
Ο καύσωνας συνεπάγεται μεγαλύτερο χρόνο φόρτισης και μειωμένη αποδοτικότητα της διαδικασίας.
Υπάρχει διαρκής εξέλιξη για νέες τεχνολογίες που θα εξαλείψουν τις αδυναμίες σε υψηλές θερμοκρασίες.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Αναλυτικό test μας απέδειξε στην πράξη πως τα ηλεκτρικά βγάζουν περισσότερα χλμ. στη ζέστη

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τεχνολογίες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και κερδίζει διαρκώς έδαφος στις προτιμήσεις των αγοραστών, προσφέροντας έναν πιο οικονομικό και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης. Ωστόσο, η αποτελεσματική λειτουργία τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Ένας από τους σημαντικότερους εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η θερμοκρασία. Όλοι γνωρίζουμε πως οι εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες μειώνουν σε μεγάλο βαθμό την αυτονομία τους. Τι συμβαίνει όμως με την απόδοση και την φόρτισή τους σε περίπτωση καύσωνα;

Η μπαταρία είναι το «καρδιά» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και η λειτουργία της επηρεάζεται σημαντικά από τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Όλες οι πληροφορίες μεταφέρουν πως σε συνθήκες καύσωνα, η θερμοκρασία της μπαταρίας μπορεί να αυξηθεί σε επίπεδα που να επηρεάσουν την απόδοση και τη μακροζωία της. Μάλιστα, υποστηρίζεται πως οι περισσότερες μπαταρίες λιθίου λειτουργούν ιδανικά σε θερμοκρασίες μεταξύ 15°C και 30°C.

Παρόλα αυτά, στο autotriti, θέλοντας να διαπιστώσουμε στην πράξη την επίδραση του καύσωνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συγκρίναμε σε αναλυτικό test μας την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διαφορετικές θερμοκρασίες. Εκεί, διαπιστώσαμε πως η ζέστη έδειξε να δρα θετικά στην απόδοσή τους. Οποιοδήποτε από τα 4 ηλεκτρικά κι αν δοκιμάσαμε, «έβγαλε» παραπάνω χιλιόμετρα σε θερμοκρασίες 31-39°C απ΄ ότι στους 12-19°C, βοηθώντας μας να συμπεράνουμε πως η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου -με στόχο την μεγιστοποίηση της αυτονομίας και απόδοσης - βρίσκεται μεταξύ των 25 και 35°C.

Όμως, η χρήση κλιματισμού μειώνει την αυτονομία και ο καύσωνας επιταχύνει την γήρανση της μπαταρίας

Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε, ακόμα και σε μεγάλες θερμοκρασίες καύσωνα, «τερμάτισαν» την προκαθορισμένη διαδρομή με 6-10% παραπάνω ενέργεια μπαταρίας από ότι σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό, στην καλύτερη επίδοση του Ford Mustang Mach-E (+10%) μεταφράστηκε ως 56 παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας. Με λίγα λόγια, ακόμα και στην χώρα μας, που το καλοκαίρι βλέπει διαρκώς θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 30°C, ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να διευκρινιστεί πως ενώ η μπαταρία φαίνεται να είναι πιο αποδοτική σε υψηλές θερμοκρασίες, σε ρεαλιστικές συνθήκες η κατανάλωση ρεύματος του αυτοκινήτου θα είναι μεγαλύτερη.

Φυσικά, οποιοσδήποτε κινείται σε συνθήκες καύσωνα με το αυτοκίνητό του, χρησιμοποιεί το σύστημα κλιματισμού. Οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν στην πραγματικότητα αρνητικά την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας λόγω της ανάγκης συνεχούς λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού. Ο κλιματισμός σε συνθήκες καύσωνα μπορεί να καταναλώνει έως και 15-20% της ενέργειας της μπαταρίας, με αποτέλεσμα να αντισταθμίζεται – και να αναιρείται πλήρως - το κέρδος της καλύτερης απόδοσης της μπαταρίας σε θερμοκρασίες άνω των 30°C.

Πέρα από την απόδοση, όμως, σημαντικό είναι να υπολογιστεί και η καταπόνηση της μπαταρίας σε συνθήκες καύσωνα. Αν και όταν το θερμόμετρο ξεπερνά τους 40°C η εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας μειώνεται προσωρινά, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόδοσης βραχυπρόθεσμα, ταυτόχρονα επιταχύνεται η γήρανσή της. Επιπλέον, το σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας (Battery Thermal Management System - BTMS) αναγκάζεται να εργαστεί εντατικά για να ψύξει τη μπαταρία, εντείνοντας την φθορά στο σύστημα. Τι συμβαίνει όμως με την φόρτιση σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες;

Ο καύσωνας συνεπάγεται μεγαλύτερο χρόνο φόρτισης και μειωμένη αποδοτικότητα της διαδικασίας

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
ford
 FIAT