
Μπορεί το μάρκετινγκ να λέει πως το αυτοκίνητο πουλάει, όμως συχνά κερδίζει η εμπιστοσύνη.
Ειδικά εκτός των αστικών κέντρων ο αντιπρόσωπος μπορεί να είναι ό,τι πιο σημαντικό.
Ο αντιπρόσωπος συχνά είναι ο λόγος που πολλοί μένουν πιστοί σε μια μάρκα.
Αν έχεις το κεφάλι σου ήσυχο γιατί ξέρεις πως θα εξυπηρετηθείς, όλα τα άλλα έρχονται δεύτερα.
Μπορεί το μάρκετινγκ να λέει πως το αυτοκίνητο πουλάει, όμως συχνά κερδίζει η εμπιστοσύνη
Το μάρκετινγκ των κατασκευαστών επικεντρώνεται στο να έχουν το κατάλληλο μοντέλο την κατάλληλη στιγμή. Η κούρσα για περισσότερη τεχνολογία, καλύτερη ποιότητα, ταχύτερες επιδόσεις, αυξημένη οικονομία, επιθετική τιμολογιακή πολιτική, φημισμένη αξιοπιστία και εννοείται το πιο ενδιαφέρον design, έχει να κάνει μόνο με το αυτοκίνητο. Όμως το αυτοκίνητο, όσο και αν το μάρκετινγκ το βάζει πρώτο και καλύτερο, συμβαίνει συχνά να έρχεται δεύτερο. Γιατί αν η επιλογή ενός μοντέλου σημαίνει και επιλογή ενός δικτύου υποστήριξης, και πιο σημαντικά του τοπικού αντιπροσώπου, τότε συχνά αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία.
Ειδικά εκτός των αστικών κέντρων ο αντιπρόσωπος μπορεί να είναι ό,τι πιο σημαντικό
Μπορεί όσοι μένουν στα μεγάλα κέντρα να έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο μοντέλο από όποιον αντιπρόσωπο θέλουν. Όμως βγες λίγο πιο έξω και το πράγμα αλλάζει. Ένας αντιπρόσωπος ανά μάρκα, συχνά ανά πόλη ή νομό. Ακόμη περισσότερο, αν στην Αθήνα ο πελάτης χάνεται στο πλήθος και η επαφή με τον αντιπρόσωπο και το συνεργείο του είναι απρόσωπη και διαδικαστική, αυτό δεν ισχύει μόλις βγεις λίγο πιο έξω. Η σχέση είναι προσωπική, η εξυπηρέτηση δεν είναι μια εμπορική διαδικασία, είναι υπόσχεση μεταξύ γνωστών ή και φίλων.
Ο αντιπρόσωπος συχνά είναι ο λόγος που πολλοί μένουν πιστοί σε μια μάρκα
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που εφόσον χτιστεί μια τέτοια εμπιστοσύνη, μια τόσο στενή σχέση, κάποιος θα πάει πίσω στην ίδια αντιπροσωπεία να αγοράσει αυτοκίνητο ξανά και ξανά. Και θα αγοράσει αυτό που θα του προτείνει ο αντιπρόσωπος, γιατί τον εμπιστεύεται, γιατί ξέρει πως ο λόγος του είναι εγγύηση, και πως ότι κι αν συμβεί, ο αντιπρόσωπος θα είναι δίπλα του. Πόση σημασία έχει η μάρκα ή το μοντέλο σε αυτές τις περιπτώσεις; Συχνά μικρή. Αν ο αντιπρόσωπος πουλάει ακόμη την ίδια μάρκα, τότε η πίστη σε αυτόν μεταφέρεται στη μάρκα. Αν έχει αλλάξει ή προσθέσει κι άλλες μάρκες, τότε η πίστη μεταφέρεται αναλόγως. Το σημαντικό παραμένει ο αντιπρόσωπος.
Αν έχεις το κεφάλι σου ήσυχο γιατί ξέρεις πως θα εξυπηρετηθείς, όλα τα άλλα έρχονται δεύτερα
Και αυτή είναι η ουσία. Δεν αγοράζεις προϊόν. Επενδύεις στη σχέση με τους ανθρώπους που ξέρεις και σε ξέρουν, και είσαι σίγουρος πως θα σε προσέξουν και θα σε βοηθήσουν. Έχεις το κεφάλι σου ήσυχο τουλάχιστον στο λεγόμενο «after sales». Από κει και πέρα η επιλογή μοντέλου γίνεται πιο διαδικαστική, περισσότερο μονόδρομος. Θα αποφασιστεί με βάση το budget και τις ανάγκες σου σε χώρους και χρήση. Κάποιο μοντέλο θα υπάρχει που θα τα καλύπτει όλα αυτά μαζί, και ο αντιπρόσωπός σου ξέρεις πως θα σου προτείνει το καλύτερο για την περίπτωση. Άρα τι μένει;
Εσύ έχεις προσωπική σχέση με τον αντιπρόσωπό σου; Μήπως είναι η αιτία που μένεις πιστός στη μάρκα; Ή τουλάχιστον πιστός στα αυτοκίνητα που πουλάει απ’όπου κι αν προέρχονται; Τι λες; Μπορεί ο αντιπρόσωπος να είναι σημαντικότερος από τον κατασκευαστή;
