Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/3/2004
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Αυτοκίνητο σε ακινησία
Yπάρχουν περίοδοι στη ζωή ενός αυτοκινήτου οι οποίες το "αναγκάζουν" σε ακινησία για πολύ καιρό. Οι κίνδυνοι ανάλογα με τις συνθήκες ακινησίας είναι πολλοί. Απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και πρέπει να φροντίζουμε ώστε το όχημα να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο ευάλωτο τόσο στη φθορά των καιρικών συνθηκών, όσο και στην ιδιότυπη φθορά του χρόνου.
• Η λύση του κλειστού χώρου στάθμευσης ενδείκνυται αφού το χειμώνα θα το προστατεύσει από ακραία καιρικά φαινόμενα (π.χ. χαλάζι) ενώ το καλοκαίρι θα είναι προστατευμένο από την ηλιακή ακτινοβολία που βλάπτει ανεπανόρθωτα το χρώμα του αμαξώματος αλλά και τα πλαστικά μέρη του εσωτερικού. Επίσης το διατηρεί μακριά από "αδιάκριτα" βλέμματα.
• Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κλειστός χώρος στάθμευσης η αμέσως καλύτερη λύση είναι η χρήση προστατευτικής κουκούλας, η οποία σημειωτέον πρέπει να επιτρέπει την κυκλοφορία του αέρα για να εξατμίζεται η υγρασία και να μην προκαλεί οξείδωση στα μεταλλικά μέρη του αυτοκινήτου.
• Σε περίπτωση μη αποσύνδεσης της μπαταρίας καλό είναι να την ελέγχετε συχνά, εκκινώντας τον κινητήρα. Αν λείπετε, αναθέστε σε έμπιστο πρόσωπο αυτή την ενέργεια.
• Αφήστε δύο παράθυρα ελάχιστα ανοιχτά ώστε να εξατμίζεται η υγρασία αλλά και για να αποφύγετε τη μυρωδιά "κλεισούρας" όταν χρησιμοποιήσετε ξανά το όχημα.
• Μην αφαιρείτε τα υγρά από τα διάφορα δοχεία του οχήματος (πιτσιλιστήρια, σύστημα ψύξης κ.λπ.) γιατί ο αέρας που παραμένει στο εσωτερικό προκαλεί οξείδωση των σωληνώσεων.
• Αν αφήσετε το αυτοκίνητο σε ανοιχτό χώρο στάθμευσης και χωρίς κάλυμμα, φροντίστε τουλάχιστον να απομακρύνετε αντικείμενα αξίας για μην αποτελέσουν λόγο διάρρηξης.

Τα “απαραίτητα”της ακινησίας
Για να αποφύγετε τις φθορές του χρόνου και των καιρικών συνθηκών του αυτοκινήτου σε περίοδο ακινησίας χρειάζεστε: α) Κλειστό χώρο στάθμευσης, β) κουκούλα σε περίπτωση που δε διαθέτετε κλειστό χώρο στάθμευσης, γ) ταλκ ή ειδική κρέμα για να επαλείψετε την μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων ώστε να μην κολλήσουν στο παρμπρίζ, δ) ένα κλειδί του οποίου η διάσταση να ταιριάζει με την κεφαλή των σφικτήρων των πόλων της μπαταρίας, ε) δεύτερο κλειδί του οχήματος που θα αφήσετε σε έμπιστο άτομο ώστε να το ελέγχει σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Κατά τη διάρκεια της ακινησίας αφήστε το χειρόφρενο λυμένο και ακινητοποιήστε το όχημα με σχέση στο κιβώτιο (1η ή όπισθεν). Η εναλλαγή θερμοκρασίας και η άσκοπη πίεση βλάπτουν το μηχανισμό του χειρόφρενου.

Η αποσύνδεση των πόλων της μπαταρίας είναι απαραίτητη προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμο ηλεκτρικό φορτίο όταν θα κληθεί να εκκινήσει τον κινητήρα.

Για να μην παραμορφωθεί ο σκελετός των ελαστικών από την ακινησία φροντίστε με συχνό έλεγχο να διατηρείτε την πίεση 1 bar πάνω από την κανονική.
Η φθορά των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων είναι δεδομένη. Η επιφάνειά τους ξηραίνεται και προσκολλάται στο παρμπρίζ. Η επάλειψή τους με ειδική κρέμα ή ταλκ ενδείκνυται. Η άλλη λύση είναι να αφήσετε σηκωμένους τους βραχίονες.