Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/3/2008
TEST
Mercedes GL 450 4Matic
Εκπορθητής!
Διαβάστηκε από 3058 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/3/2008
O V8 κινητήρας των 4,6 λίτρων της GL 450 αποδίδει 340 ίππους και κινεί σε ρυθμούς… GTI το 2,5+ τόνων αμάξωμα του μεγάλου SUV της Mercedes.
Μπορεί τα σύνορα της Ευρώπης να έχουν πλέον καταργηθεί, ένας νέος όμως Γερμανός… πρεσβευτής έρχεται, για να καταργήσει τα μέχρι τώρα υπαρκτά σύνορα μεταξύ δρόμου και χώματος!
H Mercedes GL δημιουργήθηκε από τη γερμανική φίρμα για όλους αυτούς που θέλουν ένα πολυτελές SUV, το οποίο όμως να είναι σε θέση να μεταφέρει με μεγαλύτερη ευκολία 7 επιβάτες στο εσωτερικό του, ακόμη και στις πλέον δύσκολες διαδρομές. Το αυτοκίνητο, όπως είναι λογικό, στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ML, ενώ επεκτείνει ακόμη περισσότερο τομείς όπως η πολυτέλεια, οι δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης, αλλά και το κύρος που ο ιδιοκτήτης της απολαμβάνει.
Άνετη στο δρόμο
Καταρχάς θα πρέπει να διευκρινίσουμε, ότι η GL δεν ενδείκνυται για κίνηση εντός πόλεως. Λίγο οι μεγάλες διαστάσεις του οχήματος, λίγο το μεγάλο και δύσχρηστο στους ελιγμούς τιμόνι δε βοηθούν σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Στον αυτοκινητόδρομο όμως, η GL μεταμορφώνεται, "καταπίνοντας" με εξαιρετική ευκολία χιλιόμετρα. Μάλιστα, αν ο οδηγός της επιλέξει την ένδειξη "Sport" των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη στάθμη της αερανάρτησης (193 χλστ. από το έδαφος), οι κλίσεις του αμαξώματος ελαχιστοποιούνται, επιτρέποντάς του να κινηθεί αρκετά γρήγορα και σε κλειστά κομμάτια. Από πλευράς άνεσης, η GL απορροφά με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του αμαξώματος, ενώ στον τομέα των φρένων, τα 37,9 μέτρα ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα είναι ένα εκπληκτικό αναλογικά νούμερο.
Οδοστρωτήρας στο χώμα!
Εκτός δρόμου, η Mercedes GL δεν έχει αντίπαλο ανάμεσα αμιγώς στα SUV. Σε flat κομμάτια, τα μεγάλα ελαστικά και το σύστημα πρόσφυσης 4ETS (4 Wheel Electronic Traction Support) φροντίζουν για τη σταθερότητα του οχήματος. Σε πιο δύσκολα κομμάτια, η ρυθμιζόμενη σε τρία στάδια ύψους ανάρτηση (απόσταση από το έδαφος: από 197 στα 307 χλστ.), η μόνιμη τετρακίνηση 4Matic, με δυνατότητα κλειδώματος σε ποσοστό 100% του κεντρικού και του πίσω διαφορικού, αλλά και το σύστημα κατάβασης Downhill Speed Regulation επιτρέπουν στην GL να κινηθεί και στα πιο απάτητα μέρη.
Εσωτερικό
Υπερπολυτελές το εσωτερικό της GL, με το εκπληκτικό -σε ποιότητα και αφή- δέρμα που το επενδύει να κλέβει την παράσταση. Άπειρα και τα κουμπάκια, οι διακόπτες, τα χειριστήρια και οι μοχλοί, που έχουν ο οδηγός και οι επιβάτες στη διάθεσή τους, κάθε ένα από τα οποία είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία κάποιου από τα πολλά ηλεκτρονικά και μηχανικά "καλούδια" του γερμανικού SUV.
Κινητήρας
O V8 κινητήρας των 4,6 λίτρων της GL 450 αποδίδει 340 ίππους και κινεί σε ρυθμούς… GTI το 2,5+ τόνων αμάξωμα του μεγάλου SUV της Mercedes. Ειδικότερα, για την επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα, η GL 450 χρειάζεται 7,4 δλ., ενώ με τη συνδρομή του 7τάχυτου αυτόματου-σειριακού κιβωτίου 7G-Tronic (με χειριστήρια στο τιμόνι), οι ρεπρίζ έρχονται σε 4,2 δλ., με kickdown για τα 60-100 χλμ./ώρα και σε 5,2 δλ. με kickdown για τα 80-120 χλμ./ώρα. Στον αντίποδα όμως, η μέση κατανάλωση της GL 450 βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με τα 13,3 λτ./100 χλμ. μεικτής διαδρομής που ανακοινώνει η Mercedes, να είναι ένα νούμερο, που σίγουρα δε θα δει κανείς στην οθόνη των πληροφοριών του αυτοκινήτου.
Σε 7θέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών της GL προσφέρει χωρητικότητα 300 λίτρων. Εφ' όσον αναδιπλωθούν στο δάπεδο τα δύο πίσω καθίσματα (σ.σ. αναδιπλώνονται ηλεκτρικά, με το πάτημα ενός διακόπτη!), η χωρητικότητα αυτή αυξάνεται, φτάνοντας στα 1.230 λίτρα.

Οι επιβάτες της μεσαίας σειράς έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο. Αυτοί της τρίτης σειράς, πέρα από τη δυσκολότερη πρόσβαση, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους μπροστινούς τους.