Elk test: Η αντίστροφη μέτρηση

4.376 Επισκέψεις στο άρθρο

12 μικρά SUV ζεσταίνουν τις μηχανές τους έτοιμα να ριχτούν στη «μάχη» για την επίτευξη της καλύτερης επίδοσης στη δοκιμασία της αποφυγής κινδύνου.

Σήμερα, τα γραφεία του Auto Τρίτη μεταφέρθηκαν από νωρίς στο χώρο που σε λίγη ώρα θα ξεκινήσει το Elk Test για 12 μικρά SUV, best sellers. 17 άτομα συνολικά στο πεδίο: η ομάδα του Auto Τρίτη Test Center, και οι συντακτικές ομαδες των Auto Τρίτη και autotriti.gr. Ήδη «στήνουν» τον απαραίτητο εξοπλισμό για να σας μεταφέρουν LIVE μέσα στις καμπίνες των SUV την ώρα που υποβάλονται στο πιο απαιτητικό τεστ ενεργητικής ασφάλειας!

LIVE στη σελίδα του Auto Τρίτη στο Facebook μέσα από το κάθε αυτοκίνητο, με σχολιασμό από τον οδηγό μετά την κάθε προσπάθεια!
LIVE και στο autotriti.gr, με σχολιασμό, βίντεο και φωτογραφίες!

Στο ELK test, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, πρέπει να αποφύγεις ένα εμπόδιο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά σου και να επιστρέψεις πάλι στη λωρίδα σου. Η διαδρομή είναι στενή, όσο η λωρίδα ενός επαρχιακού δρόμου. Έτσι δεν υπάρχει δυνατότητα να διορθώσεις, όπως δεν υπάρχει και στην πραγματική ζωή. Αν το αυτοκίνητο χάσει έστω και ελάχιστα την πρόσφυση του, χτύπησες στο εμπόδιο ή στο πεζοδρόμιο ή στο αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι. Η δοκιμή γίνεται με 4 άτομα και τις αποσκευές τους.

Και τι διαφορά έχει αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να «περάσει», για παράδειγμα, με 70 ενώ ένα άλλο με 72 χλμ./ώρα; Σιγά την διαφορά. Και όμως.
Τι ρόλο παίζει εδω το ESP και τι τα λάστιχα;
Πόσο καλά τα κατα φέρνουν τα  SUV που έχουν ψηλότερα το κέντρο βάρους;

 
Πώς θα γίνει η δοκιμή:
Σε όλα τα αυτοκίνητα η πρώτη δοκιμή θα γίνει με 65 χλμ./ώρα, που είναι μια ταχύτητα στην οποία εκτιμάμε οτι θα τα καταφέρουν όλα. Στην προσπάθεια αυτή, ανάλογα με την συμπεριφορά κάθε μοντέλου, ο οδηγός θα κάνει μια εκτίμηση της μέγιστης ταχύτητας με την οποία το μοντέλο μπορεί να ολοκληρώσει τη δοκιμή. Για παράδειγμα 70-72 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη προσπάθεια θα γίνει με το πάνω όριο της εκτίμησης του οδηγού. Στο παράδειγμα μας με 72 χλμ./ώρα.
Αν η προσπάθεια είναι πετυχημένη, θα γίνει 3η (ή και 4η ) προσπάθεια με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα, αν είναι αποτυχημένη με μικρότερη.
 
Η δοκιμή θα γίνει με βενζινοκίνητα μοντέλα.
Από τις 3 εκδόσεις εξοπλισμού που έχουν όλα τα μοντέλα, διαλέξαμε την μεσαία, αφού αυτή είναι που κάνει τις περισσότερες πωλήσεις. Κάποια από τα μοντέλα της δοκιμής έχουν λάστιχα 1" μεγαλύτερα, από αυτά που φοράει η μεσαία έκδοση, ενώ ενα μοντέλο έχει καλύτερη ανάρτηση. Στα μοντέλα αυτά θα αφαιρέσουμε 1,5 χλμ./ώρα από την επίδοση τους, αφού τόσο περίπου κερδίζουν, στην δοκιμή αυτή, σε σχέση με την μεσαία έκδοση εξοπλισμού, που έχουν όλα τα άλλα μοντέλα.
 
Τι θα δούμε στο LIVE
Ολες τις προσπάθειες, από την 2η και μετά, Live στο Facebook, μέσα από το αυτοκίνητο.
Σε κάθε προσπάθεια, ο οδηγός, αλλά και οι επιβάτες του πίσω καθίσματος, σχολιάζουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και του ESP, ενώ βλέπουμε στην ειδική οθόνη την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Όλα τα σχόλια του οδηγού και των επιβατών θα γράφονται κανονικά και στην ροή του LIVE στο autotriti.gr, όπου θα ανεβάινουν videos και φωτογραφίες κάθε μοντέλου.

Toyota
moto