ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Elk test στο Omoda 5: Ικανό να αποφύγει τον κίνδυνο με σύμμαχο το ESP

(27/6/2025)
Elk test στο Omoda 5: Ικανό να αποφύγει τον κίνδυνο με σύμμαχο το ESP
9 Φωτογραφίες »

Πέρασε το τεστ αποφυγής κινδύνου με 73,5 χλμ./ώρα, δηλαδή στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Soft συμπεριφορά στη διαδικασία, χρησιμοποίησε όλο το διαθέσιμο πλάτος του δρόμου.
Τα ηλεκτρονικά του συστήματα και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων έκαναν τη διαφορά.

autotriti team

Θετικό πρόσημο για το πρώτο Omoda στο elk test

To νεοφερμένο Omoda 5 είναι το πρώτο μοντέλο της κινεζικής Omoda που έρχεται αντιμέτωπο με το moose test (τεστ αποφυγής κινδύνου), το οποίο είναι το σημαντικότερο τεστ ενεργητικής ασφάλειας για ένα αυτοκίνητο και το οποίο το AutoΤρίτη διεξάγει στην Ελλάδα, όντας το μοναδικό μέσο στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη.  

Πιο αναλυτικά, τώρα, το μικρομεσαίο SUV της Omoda αν και δεν κατάφερε να ξεπεράσει το μέσο όρο επίδοσης της κατηγορίας του, άφησε καλές σχετικά εντυπώσεις με την συμπεριφορά του, δεδομένου του άνετου χαρακτήρα που έχει και προκύπτει από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.

Πέρασε με 73,5 χλμ./ώρα, στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Το μαλακό setup και το μέτριο οδηγικό feedback του Omoda 5 (δες εδώ τη δοκιμή του μοντέλου) μας έβαλε στη διαδικασία να ψάξουμε χιλιόμετρο-χιλιόμετρο το όριό του ξεκινώντας από την ταχύτητα των 71 χλμ./ώρα. Κάθε 1 χλμ./ώρα παραπάνω αυτού, το Omoda 5 πίεζε όλο και περισσότερο την ανάρτησή του, δείχνοντας πως «στριμώχνεται» στο διαθέσιμο πλάτος της τυποποιημένης  διαδρομής.

Το όριό του βρέθηκε στα 73,5 χλμ./ώρα, με το Omoda να πιέζεται και εκεί εμφανώς και να οδηγεί σε αυξημένες κλίσεις, ωστόσο ήταν σταθερό στη διαδικασία αν και σχετικά ασαφές τουλάχιστον από αυτό που μετέδιδε το τιμόνι του στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, το οποίο βρισκόταν στην επιλογή Sport. Η σταθερότητά του προκύπτει κατά κύριο λόγο από την καλή ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς, αλλά και τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων που το εφοδιάζει, δύο στοιχεία που έδειξαν τις ικανότητές τους και σε υψηλότερες ταχύτητες…


Δοκιμή Moose/Elk Test: Omoda 5 - Ικανό και στο τεστ αποφυγής κινδύνου | autotriti.gr
9 Φωτογραφίες »

Δοκιμή Moose/Elk Test: Omoda 5 - Ικανό και στο τεστ αποφυγής κινδύνου | autotriti.gr

Ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και άξονας πολλαπλών συνδέσμων έκαναν τη δουλειά…

Κύριο χαρακτηριστικό του Omoda 5 στην διαδικασία του elk test ήταν η απουσία μηχανικής πρόσφυσης στη συμπεριφορά του, τόσο στις ταχύτητες που τα κατάφερε όσο και ψηλότερα αυτής. Αντίθετα όμως η συμβολή των ηλεκτρονικών του συστημάτων ήταν πολύ καλή από την αρχή της διαδικασίας. Σε κάθε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης το ESP έκοβε διακριτικά αλλά σημαντικά την ταχύτητα, ενώ και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω με τη σειρά του μπόρεσε να διαχειριστεί και να περιορίσει την επίδραση της μεταφοράς του βάρους στην οδική του συμπεριφορά. Το Omoda 5 διατήρησε και στα 76 χλμ./ώρα αυτή τη συμπεριφορά ωστόσο ήταν σαφές πως είχε περισσότερη ταχύτητα από αυτή που μπορούσε να διαχειριστεί.

Σε κάθε περίπτωση θα περιμέναμε μια πιο δραστική εμπλοκή από τα ηλεκτρονικά του σε αυτές τις ταχύτητες και κυρίως στο αρχικό στάδιο του τεστ, κάτι που πιθανότατα θα έκοβε δραστικά την ταχύτητα χωρίς να προκαλέσει σε αυτή τη φάση, ανεπιθύμητες τάσεις αποσταθεροποίησης. Όπως και να έχει, η επίδοσή του στο elk test συνθέτει έναν ικανοποιητικό χαρακτήρα και σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, σε συνδυασμό βεβαίως με την πολύ καλή του εικόνα και στην παθητική ασφάλεια.

Τα Elk Test του AutoΤρίτη γίνονται στον πιστοποιημένο χώρο της Σχολής Ασφαλούς οδήγησης Driving Academy με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. Έναν χώρο στον οποίο μπορείς να μάθεις να οδηγείς με ασφάλεια και να αντιδράς σωστά σε απαιτητικές (ή και... καθημερινές) συνθήκες οδήγησης.

Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία

Συνέχεια του άρθρου >>>
KIA
4green