Το i3 είναι ένα μοντέλο, που αναμφίβολα θέτει νέες βάσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το BMW i3, βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου κι αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής με το καλημέρα, μιας κι όλη αυτή η δύναμη (ένεκα ηλεκτροκίνησης) είναι διαθέσιμη στον οδηγό από το ρελαντί.

Οδηγούμε στο μακρινό Αμστερνταμ, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δημιούργησε η BMW, το i3 κι ανακαλύπτουμε πώς η βαυαρική εταιρεία «πάει» την ηλεκτροκίνηση πολλά βήματα εμπρός!

Κοιτώντας το από μακριά ακόμα το νέο BMW i3, αντιλαμβάνεσαι ότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου δεν έχει καμία σχέση με ό,τι έχεις συναντήσει μέχρι στιγμής. Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα τέσσερα μέτρα, είναι ενός όγκου, ενώ εντυπωσιακές είναι οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες, οι οποίες δεν έχουν πλαίσιο παραθύρων.

O περιστροφικός επιλογέας για την κίνηση το οχήματος εδράζει στην πίσω δεξιά μεριά του τιμονιού, (επιλέγετε μεταξύ των ενδείξεων Drive, Reverse και Park), επιτρέποντας έτσι να υπάρχει ακόμα περισσότερος χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Oδηγούμε: Νέο BMW i3

8.831 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/10/2013

Οδηγούμε στο μακρινό Aμστερνταμ, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δημιούργησε η BMW, το i3 κι ανακαλύπτουμε πώς η βαυαρική εταιρεία «πάει» την ηλεκτροκίνηση πολλά βήματα εμπρός!

Το BMW i3 δεν είναι ακόμα μια περίπτωση, ενός νέου μοντέλου, μιας εταιρείας. Το i3 είναι ένα μοντέλο, που αναμφίβολα θέτει νέες βάσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Από το 2007, η BMW εκπονούσε το πρόγραμμα της δημιουργίας του i3. Οι ιθύνοντες του ομίλου ήθελαν (κι ως φαίνεται το κατάφεραν) να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο, το οποίο θα ήταν κατάλληλο για την κίνηση εντός των μεγαλουπόλεων, ενώ η δημιουργία του δεν θα επιβάρυνε περισσότερο το περιβάλλον, αφού ακόμα και το εργοστάσιο κατασκευής του λειτουργεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

 Η έρευνα, πριν καν ξεκινήσει το BMW i3 να σχεδιάζεται στο χαρτί, ήταν αρκετά επίπονη, μιας και πελάτες της φίρμας διήνυσαν 20 εκατομμύρια χιλιόμετρα με τα μοντέλα Mini E και Active E, με απώτερο σκοπό να αξιολογηθούν οι τάσεις της αγοράς σχετικά με την αστική μετακίνηση. Ανακάλυψαν ότι 45 χλμ. διανύει ένας μέσος οδηγός εντός της πόλεως, όπου, αν κάνετε τα μαθηματικά, προκύπτει ότι με ένα πλήρη κύκλο φόρτισης η αυτονομία θα ανήρχετο στα 160-190 χλμ./5μερο.


Εμφάνιση: Αν μη τι άλλο… φουτουριστική
Κοιτώντας το από μακριά ακόμα το νέο BMW i3, αντιλαμβάνεσαι ότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου δεν έχει καμία σχέση με ό,τι έχεις συναντήσει μέχρι στιγμής. Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα τέσσερα μέτρα, είναι ενός όγκου, ενώ εντυπωσιακές είναι οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες, οι οποίες δεν έχουν πλαίσιο παραθύρων. Γενικότερα, η σιλουέτα του i3 είναι ρευστή με το μακρύ μεταξόνιο να μαρτυρά την ύπαρξη ενός ευρύχωρου εσωτερικού.

Οι σχεδιαστές της BMW, έχουν προσθέσει ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό στο νέο τους μοντέλο. Αυτό φέρει την ονομασία «Black Band» και είναι η μαύρη λωρίδα, η οποία απλώνεται από το καπό του κινητήρα και την οροφή μέχρι το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Αυτό το τέχνασμα, σύμφωνα με τους σχεδιαστές και μέσω της οπτικής διαίρεσης που διαμορφώνει, δίνει την εντύπωση ενός ιδιαίτερα ελαφρού και δυναμικού αμαξώματος.


LifeDrive
Με αυτό το όνομα ουσιαστικά, περιγράφεται και όλη η φιλοσοφία του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της BMW, ενώ αποτελεί την αρχιτεκτονική του σχεδιασμού του, η οποία απαρτίζεται από δυο κύρια τμήματα. Τον κλωβό των επιβατών (Life) και το αλουμινένιο σασί (Drive), επιτυγχάνοντας έτσι μείωση κατά 30% του βάρους, συγκριτικά με μια συμβατική κατασκευή. Ο κλωβός των επιβατών έχει κατασκευαστεί από πλαστικό, ο οποίος είναι ενισχυμένος με ανθρακόνημα. Το σασί τώρα έχει κατασκευαστεί εξΆ ολοκλήρου από αλουμίνιο, ώστε να διατηρηθεί, όσο το δυνατόν χαμηλότερα, το συνολικό βάρος.


Κινητήρας: Ηλεκτροκίνηση στα καλύτερά της
Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το BMW i3, βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου κι αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής με το καλημέρα, μιας κι όλη αυτή η δύναμη (ένεκα ηλεκτροκίνησης) είναι διαθέσιμη στον οδηγό από το ρελαντί. Έτσι λοιπόν, οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,2 δλ., με όλη αυτή την δύναμη να τροφοδοτείται στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, με τον οδηγό να έχει την επιλογή τριών διαφορετικών προγραμμάτων: Comfort, Eco Pro και Eco Pro Plus. Η τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζεται από εξελιγμένη μπαταρία λιθίου, αποτελούμενη από 96 ξεχωριστές κυψέλες.

Για κιβώτιο ταχυτήτων δεν σας είπαμε. Αλλά και πάλι δεν έχουμε να αναφέρουμε πολλά. Βλέπετε στο i3 δεν έχει τοποθετηθεί ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων ορισμένων σχέσεων. Αυτό που υπάρχει είναι ένα κιβώτιο, με μια σχέση όλη κι όλη, η οποία εξασφαλίζει την μετάδοση και την κίνηση του οχήματος προς τη φορά που έχει επιλεγεί από τον επιλογέα πίσω από το τιμόνι: D επιλέξατε, εμπρός θα πάει. R επιλέξατε, προς τα πίσω. Τόσο απλά.


Εσωτερικό: Hitech και ποιοτικό
Μόλις κάτσεις στην θέση του οδηγού, εντυπωσιάζεσαι από το πόσο ποιοτικά είναι όλα κατασκευασμένα. Τα καθίσματα είναι λεπτά (περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους), αλλά αναπαυτικά, ενώ στηρίζουν επαρκώς το σώμα, αναλογιζόμενοι βέβαια το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. O περιστροφικός επιλογέας για την κίνηση το οχήματος εδράζει στην πίσω δεξιά μεριά του τιμονιού, (επιλέγετε μεταξύ των ενδείξεων Drive, Reverse και Park), επιτρέποντας έτσι να υπάρχει ακόμα περισσότερος χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Το ενιαίο πάτωμα επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, δημιουργώντας παράλληλα ένα αίσθημα μεγαλύτερης ευρυχωρίας. Έτσι λοιπόν, οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ άξιος αναφοράς είναι κι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται στα 220 λίτρα.


Οδική συμπεριφορά: Σφαιράτο κι αθόρυβο
Αυτό που εντυπωσιάζει στην πρώτη επαφή με το BMW i3, είναι το πόσο αθόρυβο είναι. Εν κινήσει, το μόνο που ακούς είναι η κύλιση από τα ελαστικά (ελάχιστη μεταφέρεται μέσα στην καμπίνα) κι οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Εν συνεχεία και μόλις ο οδηγός πατήσει το δεξί πεντάλ, το αυτοκίνητο εκτοξεύεται εμπρός με την επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα να είναι συνεχής. Οι 170 ίπποι κάνουν τρομερή δουλειά! 

Τρομερή είναι όμως κι η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς του βαυαρικού ομίλου στον τομέα της ανάρτησης. Βλέπετε το i3 κρατάει απίστευτα καλά, όσο κι αν ο οδηγός το πιέσει στις στροφές. Είτε παρατεταμένες καμπές, είτε κλειστές στροφές το αυτοκίνητο είναι ακλόνητο, παρά τα στενά ελαστικά, με τα οποία είναι εφοδιασμένο.


Συμπέρασμα
Το νέο ηλεκτρικό και φουτουριστικό αυτοκίνητο, που δημιούργησε η BMW, συναρπάζει. Το μικρό i3 κινείται εξαιρετικά καλά στο αστικό περιβάλλον κάνοντας όλα όσα υπόσχεται. Ο ηλεκτροκινητήρας του σε μεταφέρει σβέλτα (η σβέλτη οδήγηση έχει ένα κόστος στην συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου βέβαια) και προπαντός οικονομικά κι οικολογικά. Ποιοτικό σε όλα τα επίπεδα, εργονομικό και ποιοτικό εσωτερικό και με χώρους άνετους για τέσσερις επιβάτες. Μπορεί η τιμή διάθεσης του να είναι λίγο αλμυρή, αλλά όπως και να το κάνουμε σε αυτή τη ζωή τα καλά πράγματα πληρώνονται. 

Tags: BMW, BMW i3