Jeep Renegade 1,4 MultiAir2 170 PS 4x4 & Opel Mokka X 1,4T 140 PS 4x4

109.875 Επισκέψεις στο άρθρο

Στο θέμα μας συμπεριλάβαμε και δύο τετρακίνητα μοντέλα, τα οποία φυσικά δεν μπορούν να συγκριθούν με τα υπόλοιπα, ωστόσο έπεσαν στα χέρια του Test Center μας σε περίοδο μεγάλου οίστρου, συνεπώς σιγά μην αφήναμε την ευκαιρία να τα μετρήσει να πάει χαμένη.

Τα Jeep Renegade 1,4 και Opel Mokka X εφοδιάζονται με κινητήρες 1,4 λτ. με απόδοση 170 και 140 ίππους αντίστοιχα. Στο Renegade η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων, με πολύ αραιή κλιμάκωση, ενώ στο Mokka X με 6άρι χειροκίνητο και σχετικά σφιχτό. Η διαφορά στην κατανάλωση και των 2 είναι εμφανής, ιδιαίτερα μάλιστα για το «τετράγωνο» Renegade και οφείλεται κατά κύριο λόγο στο αρκετά μεγαλύτερο βάρος των δύο μοντέλων, λόγω του συστήματος τετρακίνησης.

Αξίζει να αναφέρουμε πως όσο η κίνηση μένει σταθερή στον μπροστά άξονα, οι διαφορές είναι σχετικά μικρές, όπως βλέπουμε στις σταθερές ταχύτητες, ενώ σε ένα μικτό κύκλο διαδρομής, που είναι πιθανό να έχουμε εμπλοκή της τετρακίνητης, οι διαφορές αυξάνονται.


Elk Test
Jeep Renegade

Το Jeep Renegade μπορεί να έχει κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Fiat 500X, αλλά είναι μια εντελώς διαφορετική εκτέλεση ως συνταγή με έμφαση στον off road χαρακτήρα, κάτι που δείχνει και η απόσταση των 198 χλστ. από το έδαφος. Το μοντέλο, που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή ήταν 4Χ4 με αυτόματο κιβώτιο και 170 άλογα. Επίσης έφερε έξτρα τροχούς 17 ιντσών αντί των 16 που έχει η μεσαία έκδοση 4Χ2 Longitude.

73 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια
Mετά από αποτυχημένες προσπάθειες στα 75 και στα 74 χλμ./ώρα «πέσαμε» στα 73 χλμ/ώρα, όπου το Renegade κατάφερε να περάσει το τεστ. Χωρίς ιδιαίτερο δράμα, με το τιμόνι να ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές, χωρίς άτσαλες επαναφορές της ανάρτησης  από τις αλλαγές πορείας και με το ESP να λειτουργεί διακριτικά και αποτελεσματικά, το Renegade τα κατάφερε. Ωστόσο λόγω τροχών και 4κίνησης (η συγκεκριμένη έκδοση έδειξε πιο ζυγισμένη από την 4Χ2) έχει ένα πέναλτυ 2,5 χλμ./ώρα.
 

Τάση ανατροπής: Όχι
Γενική αίσθηση οδηγού: Εξέπληξε ευχάριστα η ομοιογένεια των αντιδράσεων σε οριακές καταστάσεις, ενώ διαθέτει πολύ καλύτερο τιμόνι και πάτημα από ότι ίσως περιμένει κανείς. Το ESP είναι ιδιαίτερα 
διακριτικό εξ ου και τα 54 χλμ./ώρα στην έξοδο.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Δεν μας φόβισε, ούτε μας πέρασε από το μυαλό πως θα μπορούσε να τουμπάρει ακόμα και σε πολλά περισσότερα χιλιόμετρα από εκείνα, που μπορούσε να αντέξει, παρότι δεν τα κατάφερε.

Opel Mokka X
Πολύ καλή συμπεριφορά, αλλά και καλή επίδοση πέτυχε το Opel Mokka X με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 140 ίππων. Ωστόσο το μοντέλο της δοκιμής ήταν 4Χ4 και για τον λόγο αυτό  μειώσαμε την επίδοση του κατά 2,5 χλμ./ώρα  (όσο δηλαδή υπολογίζεται ότι θα έκανε η δικίνητη έκδοση). Ακόμη και έτσι όμως, το Mokka X κατατάχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα του τεστ.

75 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια
Ρίξαμε την ταχύτητα εισόδου λίγο πριν την πρώτη απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, στα 75 χλμ./ώρα. Η διαφορά στην συμπεριφορά του Mokka X ήταν αισθητή. Καμία τάση πλεύσης εδώ, απόλυτη σταθερότητα και αίσθηση ζυγισμένου αυτοκινήτου χωρίς εκπλήξεις στη συμπεριφορά. Πάντως το τιμόνι δεν έχει την σπιρτάδα άλλων μοντέλων της δοκιμής, όπως και το πλαίσιο άλλωστε. Η ουσία πάντως είναι η αποτελεσματικότητα. 
 

Τάση ανατροπής: Όχι
Γενική αίσθηση οδηγού: Μπορεί να μην δείχνει ευχάριστα ανάλαφρο στην απότομη αλλαγή πορείας, αλλά τελικά το Mokka X δεν αντιδρά υστερικά και έχει υψηλά περιθώρια. Πάντως δίνει την αίσθηση πως είναι υψηλότερο από αυτό που τα 158 χλστ. από το έδαφος ορίζουν. 
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Διακριτική εμπλοκή του ESP και σε εμάς, με παραπάνω από τα «ιδανικά» χιλιόμετρα, όμως δεν είχε κλίσεις, που τρομάζουν. Γενικά δεν νιώσαμε καθόλου άβολα με τα 76 χλμ./ώρα κατά την δοκιμασία.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

LEASING APRILIOS
skoda