Περί Elk Test

109.850 Επισκέψεις στο άρθρο
Περί Elk Test

Βάλαμε τα μικρά crossover στο μικροσκόπιο της δοκιμασίας που τρέμουν όλοι οι κατασκευαστές, αυτή του Elk Test. Τυχαία; Όχι φυσικά. Αυτή τη στιγμή η εν λόγω κατηγορία είναι η πιο hot της αγοράς με ραγδαία αύξηση του μεριδίου της και με το λανσάρισμα ολοένα και περισσότερων μοντέλων. Τα μικρά crossover λειτουργούν ακόμα και ως οικογενειακά, άρα οι απαιτήσεις ασφαλείας είναι μεγαλύτερες. Και σίγουρα κανένας δε θέλει να ταξιδεύει «φορτωμένος» με την οικογένεια (4 άτομα και αποσκευές) και αν χρειαστεί να πραγματοποιήσει απότομο ελιγμό για την αποφυγή κινδύνου να βρεθεί να χαροπαλεύει προσπαθώντας να διορθώσει την πορεία του οχήματος.
 

Το τεστ αποφυγής κινδύνου (Elk Test) θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές δοκιμασίες αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός μοντέλου μιας και έχει ως βασικό σκοπό να αναδείξει την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στην περίπτωση που επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου με αρκετά χιλιόμετρα. Σε αυτή τη δοκιµασία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο, το µεταξόνιο και τα µετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθµιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανοµή του, το κέντρο βάρους καθώς και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά).
 
Τα crossover έχουν μεγάλη απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια υψηλό κέντρο βάρους. Έτσι σε συνδυασμό με τις άνετες αναρτήσεις ευνοείται η εμφάνιση μεγάλων κλίσεων (απλή φυσική) και στο παρελθόν τα τζιπάκια έδειχναν επιρρεπή στην… τούμπα. Πράγμα, που δεν ήταν υπερβολή. Αυτά όμως πριν 15 - 20 χρόνια. Πλέον οι καιροί άλλαξαν και τα αποτελέσματα του τεστ ήταν μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη για εμάς. Είμαστε σίγουροι πως και το ίδιο θα είναι και για εσένα αγαπητέ αναγνώστη. Επιλέξαμε εκδόσεις βενζίνης με λάστιχα, με τα οποία πωλούνται τα αυτοκίνητα στη μεσαία τους έκδοση. Γιατί μεσαία; Μα γιατί αυτή κυριαρχεί σε πωλήσεις. Δεν έχουν όμως όλες οι εταιρείες αυτοκίνητα δοκιμής με τις παραπάνω προδιαγραφές, έτσι πήραν μέρος στο τεστ και αυτοκίνητα που δεν ταιριάζουν. Είχαμε μάλιστα και 2 τετρακίνητα. Για όσα μοντέλα ήταν εκτός προδιαγραφών αυτή τη φορά υπήρχαν ποινές!

Σελίδα 1Το μεγάλο στριπτίζ σε 13 μικρά SUV
Σελίδα 2Περί δοκιμής κατανάλωσης
Σελίδα 3Περί Elk Test
Σελίδα 4Citroen C3 Aircross 1,2 Puretech 110 PS
Σελίδα 5Fiat 500X 1,4T MultiAir2 140 PS
Σελίδα 6Ford EcoSport 1,0 Ecoboost 140 PS
Σελίδα 7Kia Stonic 1,0 T-GDi 120 PS
Σελίδα 8Nissan Juke 1,2 DiG-T 115 PS
Σελίδα 9Opel Crossland X 1,2T 110 PS
Σελίδα 10Peugeot 2008 1,2 Puretech 110 PS
Σελίδα 11Renault Captur 1,2 TCe 120 PS
Σελίδα 12SEAT Arona 1,0 TSI 115 PS
Σελίδα 13VW T-Roc 1,0 TSI 115 PS
Σελίδα 14Suzuki Vitara 1,6 120 PS
Σελίδα 15Jeep Renegade 1,4 MultiAir2 170 PS 4x4 & Opel Mokka X 1,4T 140 PS 4x4
Σελίδα 16Αποτελέσματα - Συμπέρασμα
Hyundai
vw