Δεν χρειάζεται... πτυχίο μηχανολόγου για να αντιλαμβάνεστε τις προειδοποιήσεις του αυτοκινήτου σας.

Η καλύτερη «αυτοδιάγνωση»

11410 Επισκέψεις στο άρθρο

Εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, το αυτοκίνητο μιλάει από μόνο του. Πολλά από τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν, συνήθως προειδοποιούν, με διάφορους τρόπους. Αρκεί να δώσουμε προσοχή.

 
Ποιος χρειάζεται ακριβές τεχνολογίες για να διαγνώσει προβλήματα στο αυτοκίνητό του, όταν έχει τα μάτια του, τα αυτιά του και τη μύτη του. Το αυτοκίνητο έχει τον τρόπο του να προειδοποιεί για την κατάστασή του. Μην αγνοείτε τα σημάδια, προσπαθεί απλά να σας γλιτώσει κόπο και λεφτά. Προσέξτε το

Υγρά κάτω από τη μηχανή
Αν και τις περισσότερες φορές τα υγρά που θα δείτε κάτω από το μοτέρ εκεί που σταθμεύσατε είναι νερό από τον κλιματισμό, ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά. Αν δεν είναι νερό, το αυτοκίνητό σας παραπονιέται. Δείτε το χρώμα και  την υφή και από πού περίπου προήλθε. Αν είναι διαφανές και λιπαρό, είναι υγρά τιμονιού. Αν είναι σκούρο και πιο πηχτό και αλλάξατε πρόσφατα λάδια, ελέγξτε τις βόλτες της βίδας του κάρτερ ή το φίλτρο λαδιού. 

Λιμνούλες κάτω από το αυτοκίνητο
¶λλα υγρά που μπορεί να βρείτε εκεί που σταθμεύετε μπορεί να έχουν κόκκινο ή κιτρινωπό χρώμα και να προέρχονται από το κιβώτιο, αυτόματο στην πρώτη, χειροκίνητο στη δεύτερη περίπτωση. Υγρό σαν λάδι στο εσωτερικό πλευρό του εμπρός τροχού μπορεί να είναι υγρό φρένων. Θέλει άμεση προσοχή γιατί τα φρένα δε θα λειτουργήσουν σωστά. Μαύρο γράσο στο εσωτερικό της ζάντας πάλι, σημαίνει μία σκισμένη «φούσκα» που αφήνει το λιπαντικό του μπιλιοφόρου να τρέξει, και τον μπιλιοφόρο να γυρίζει στεγνός.  Για τους τετρακίνητους, μια ματιά κάτω από το πίσω διαφορικό αρκεί για να δουν αν αυτό έχει διαρροή. Το υγρό είναι μαύρο και παχύρευστο. Τέλος, χρωματισμένα νερά, ροζ ή μπλε στο εμπρός πάλι μέρος, συνήθως μαρτυρούν διαρροή στο κύκλωμα ψύξης.

Μια γλυκιά μυρωδιά
Γλυκιά μυρωδιά, πικρά νέα. Αυτό που μυρίζει σα σιρόπι είναι το βασικό συστατικό του ψυκτικού υγρού όταν καίγεται. Η διαρροή μπορεί να είναι εξωτερική ή εσωτερική και να μεταφράζεται σε μία απλή ή σχετικά πολύπλοκη επισκευή. Είναι απολύτως απαραίτητο να το δείτε αμέσως γιατί στην καλύτερη των περιπτώσεων θα σας «αφήσει» τη χειρότερη στιγμή, στην χειρότερη θα σημαίνει μια αρκετά ακριβή επισκευή.

Σφύριγμα απΆ το μοτέρ
Το σφύριγμα από τη μηχανή που αυξάνει με τις στροφές συνήθως προέρχεται από το λουρί που κινεί όλα τα περιφερειακά του κινητήρα και ετοιμάζεται να παραδώσει το πνεύμα. Το κόστος αλλαγής είναι πολύ μικρό, αν όμως κοπεί τη λάθος στιγμή θα σημαίνει ταλαιπωρία, και σίγουρα μεταφορά με γερανό που θα κοστίσει πιο πολύ από την αντικατάστασή του.

Σφύριγμα από τα φρένα
Αν το σφύριγμα ακούγεται στο φρενάρισμα και τα τακάκια δεν έχουν αλλαχτεί πρόσφατα, τότε είναι η ειδοποίησή τους ότι θέλουν άλλαγμα. Σφυρίζει το μέταλλο της ράχης των τακακιών που εμφανίζεται όσο τρώγεται το υλικό τριβής. Ο έλεγχος είναι καλή ιδέα, ενώ αν αλλάξει ο ήχος, το συνεργείο πρέπει να το επισκεφτείτε αμέσως. 

Τρίξιμο από τα φρένα
Αυτός είναι ο ήχος που θα ακολουθήσει την περίοδο μετά το σφύριγμα. Είναι άγριος και τραχύς και σημαίνει πως το υλικό τριβής έχει τελειώσει και πλέον όταν πατάτε το φρένο στο δίσκο ακουμπάει το μεταλλικό υπόλοιπο των τακακιών. Όχι μόνο τα φρένα δεν αποδίδουν αλλά και ο λογαριασμός του συνεργείου, σε κάθε πάτημα του μεσαίου πεντάλ, κινδυνεύει να διπλασιαστεί, αφού εκτός από τακάκια, τώρα θέλετε και δισκόπλακες.

Θόρυβος στις στροφές
Κυρίως ακούγεται σε αργές στροφές με τέρμα τιμόνι, στο παρκάρισμα ή σε μανούβρες. Μεταφράζεται σε πρόβλημα στους μπιλιοφόρους. Είναι ο σύνδεσμος του εμπρός τροχού στα προσθιοκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα που επιτρέπει στον τροχό να περιστρέφεται αλλά και να στρίβει. Θέλει προσοχή, όπως και οι φούσκες που κρατούν το πηχτό λιπαντικό μέσα. ¶λλοι τραχείς θόρυβοι μπορεί να προέρχονται από τα ρουλεμάν, ή αν δεν σχετίζονται με στροφές, από το δυναμό, ή ακόμη και από κάτι που έχει σφηνώσει ανάμεσα στο τακάκι και το δίσκο. Σε κάθε περίπτωση, τα τριξίματα πρέπει να ελέγχονται. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ