Παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των ελαστικών !

2982 Επισκέψεις στο άρθρο

Με βάση διεθνείς αναλύσεις και μελέτες πολλοί είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν την διεθνή αγορά υλικών ελαστικών και το 2021. 4 είναι οι βασικοί μα σίγουρα πλέον στο πλαίσιο πρέπει να τεθεί και ο παράγοντας ...covid.

ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Η μικρή αύξηση στα υλικά κατασκευής ελαστικών, που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021, παρά την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και τις ποικίλες διακυμάνσεις των τιμών των υλικών.

Τα ελαστικά είναι σύνθετα προϊόντα που απαιτούν για την κατασκευή τους, μεγάλο αριθμό μεμονωμένων υλικών - εκτιμάται σε πάνω από 100.  Η διεθνής ζήτηση γι αυτά τα υλικά κινείται σε απόλυτη αναλογία με την παραγωγή νέων ελαστικών. Η ανάπτυξη της συνολικής αγοράς (των υλικών κατασκευής ελαστικών) εξαρτάται από τον αριθμό των πωληθέντων οχημάτων, τον αριθμό των ελαστικών που πωλήθηκαν και τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων, ο οποίος με την σειρά του, εξαρτάται από τις τιμές των καυσίμων και την οικονομική δραστηριότητα.

Άλλοι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον ζητούμενο όγκο των υλικών περιλαμβάνουν το μέγεθος και το βάρος των ελαστικών που πωλούνται (το οποίο εξαρτάται από τον τύπο και το μέγεθος των οχημάτων που πωλούνται) και το ποσοστό της ανακύκλωσης και της αναγόμωσης που γίνεται στην αγορά.

Μια ποσοστιαία εικόνα (κατανομή ανά είδος υλικών) επί του συνολικού τζίρου αυτής της  αγοράς, είναι η εξής: 26% του τζίρου γίνεται για φυσικό καουτσούκ (NR), 26% για συνθετικό καουτσούκ (SR), 13% για υλικά πληρώσεως (αιθάλη και όλους τους τύπους πυριτίας), 10% για χαλύβδινα κορδόνια, 6% για κλωστοϋφαντουργικά κορδόνια, 12% για διάφορα χημικά ελαστικών  και 7% για διάφορα υπόλοιπα υλικά .

Με βάση τις εκτιμήσεις των διεθνών αναλυτών και η επόμενη χρονιά θα συνεχίσει να αποτελεί μια πρόκληση για τους προμηθευτές υλικών ελαστικών (οι οποίοι επηρεάζουν και την τελική τιμή των παραγόμενων προιόντων) λόγω πολλών εξελισσόμενων τάσεων.
Αυτές είναι:

Οικονομίες αναδυόμενων αγορών
Μέχρι πρόσφατα, η ανάπτυξη στην αγορά ελαστικών ήταν ελαφρώς υψηλότερη από το παγκόσμιο ΑΕΠ, τροφοδοτούμενη από την άνοδο του πληθυσμού (και την συνακόλουθη ζήτηση για προσωπικές μεταφορές –και ως εκ τούτου ελαστικά) και την ανάπτυξη της αγοράς στις οικονομίες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα). Το παγκόσμιο ΑΕΠ δείχνει πως θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό. Ήδη λόγω της βραδύτερης από την αναμενόμενη επέκτασης στις αγορές της Κίνας και της Νότιας Ασίας, οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ελαστικών μειώνονται σημαντικά. Ως αποτέλεσμα,  διάφορα επενδυτικά σχέδια ενδέχεται να καθυστερήσουν, ειδικά με OEM και premium ελαστικά.

Διαθεσιμότητα και κόστος υλικών
Οι κατασκευαστές ελαστικών επιδιώκουν να επιτύχουν σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος εισαγωγής υλικών. Η επιλογή του καουτσούκ - ειδικά του φυσικού καουτσούκ (NR) έναντι του συνθετικού καουτσούκ (SR), όπως το καουτσούκ ρετερενίου βουταδιενίου (SBR) - είναι ένας τομέας που εξετάζεται & αξιολογείται από τις εταιρείες κατασκευής.

Ιστορικά, το NR ήταν πιο ακριβό από το SR, καθιστώντας το SBR πιο διαδεδομένο σε μίγματα που χρησιμοποιούνται για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων. Εάν η  χαμηλή σχετική τιμή του NR συνεχιστεί, αναμένεται ότι θα συνεχιστεί η επιλογή του NR και περαιτέρω μείωση της χρήσης SR και SBR.

Αυτό με τη σειρά του θα επιβραδύνει την εφαρμογή σχετικών τεχνολογιών χαμηλής αντίστασης κύλισης. Αξίζει να σημειωθεί πως οι διεθνώς χαμηλές τιμές του πετρελαίου "περνούν" στις τιμές SBR, μειώνοντας τη διαφορά τιμών μεταξύ NR και SBR.
 
Τάσεις σύνθεσης ελαστικών
Οι αλλαγές που έχουμε δει στη σύνθεση των ελαστικών, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης σε ελαστικά ελαφρύτερου βάρους, η χρήση πιο βιώσιμων συστατικών και η ανάκτηση υλικών για παραγωγή από ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους, μειώνουν τη ζήτηση υλικών.

Οι καταναλωτές στην αγορά ελαστικών συνεχίζουν να εστιάζουν περισσότερο στο αρχικό κόστος ενός ελαστικού, παρά στα άλλα χαρακτηριστικά του που θα μπορούσαν να τους εξοικονομήσουν χρήματα μακροπρόθεσμα. Αυτή η τάση περιορίζει την πρόοδο που μπορούν να κάνουν οι προηγμένες τεχνολογίες, όπως η χαμηλή αντίσταση κύλισης στην αγορά αντικατάστασης ελαστικών.

Ταυτόχρονα, οι εκπομπές ρύπων και οι κανονισμοί επισήμανσης (ετικέτα ελαστικών) ευνοούν τη χρήση τεχνολογιών και υλικών χαμηλής αντίστασης κύλισης, συμπεριλαμβανομένων των πυριτικών / σιλανιών υψηλής διασποράς και των ελαστομερών SSBR και BR. Καθώς η σήμανση των ελαστικών επεκτείνεται σε διαφορετικούς τομείς π.χ. οι εκπομπές θορύβου (που αναγράφονται τουλάχιστον στην ετικέτα των ελαστικών που κυκλοφορούν στην ΕΕ), αυτό επηρεάζει και τις επιλογές υλικών.

Τιμές καυσίμων
Μια άλλη σημαντική τάση που θα επηρεάσει τη χρήση υλικών ελαστικών και το 2021 είναι η τρέχουσα χαμηλή παγκόσμια τιμή καυσίμου. Εάν διατηρηθούν, οι χαμηλές τιμές και δεν αντιρροπηθούν από την πανδημία (Covid19) η οποία τουλάχιστον για το 2020 "έκοψε χιλιόμετρα", θα αυξηθούν τα διανυόμενα χιλιόμετρα και θα δημιουργήσουν μιά μεγαλύτερη ζήτηση για αντικατάσταση ελαστικών.

Από την άλλη οπτική, βέβαια, η  ίδια τάση θα μειώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για οικονομία καυσίμου υπονομεύοντας οποιοδήποτε κίνητρο για να υιοθετήσουν ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Eλαστικά αυτοκινήτου , Τιμές ελαστικών, Δόσεις , Premium Eλαστικά, Quality Ελαστικά, Discount Ελαστικά, Εμπορίες ελαστικών Αττικής, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Hankook, Continental, Goodyear, Dunlop, Toyo, Yokohama, Cooper, General, Tire, Vredestein, Fulda, Falken, BFGoodrich, Lassa, Tristar, Insa, Turbo, Rotalla, Torque, Nankang, Imperial, Maxxis, Achilles, Aeolus, Alliance, Annaite, Antares, Aoteli, Aplus, Apollo, Aptany, Arivo, Atlas, Atturo, Austone, Autogreen, Autogrip, Avon, Barkley, Barum, Berlin , Tires, BFGoodrich, BKT, Blacklion, Blackstar, Bridgestone, Camac, Ceat, Centara, Chengshan, Coker, Comforser, Compasal, Compass, Continental, Cooper, CST, Dayton, Debica, Deli, Tire, Delinte, Diamond, Back, Diplomat, Double, Coin, Doublestar, Dunlop, Duraturn, Duro, EP, tyres, ESA, Tecar, Eurotyre, Event, Evergreen, Falken, Federal, Fedima, Firemax, Firestone, Fortuna, Fortune, Fulda, Fullrun, General, Tire, Gislaved, Giti, Goalstar, Goform, Goodride, Goodyear, Gremax, Grenlander, Gripmax, GT-Radial, Habilead, Haida, Hankook, Headway, Heidenau, Hifly, Hilo, Horizon, Imperial, Infinity, Insa, Turbo, Interstate, Journey, Tyre, Joyroad, Kama, Kapsen, Kelly, Kenda, Khefren, Kinforest, King, Meiler, Kings, Tire, Kingstar, Kleber, Kormoran, Kumho, Landsail, Lanvigator, Lassa, Laufenn, Leao, Lexani, Linglong, Mabor, Marshal, Mastersteel, Matador, Maxtrek, Maxxis, Mazzini, Meteor, Michelin, Milestone, Minerva, Mirage, Momo, Nankang, Neolin, Nexen, Nitto, Nokian, Nordexx, Nortenha, Novex, Onyx, Orium, Ovation, Pace, Paxaro, Petlas, Pirelli, Pneumant, Powertrac, Premiorri, Presa, Prestivo, Radar, Retro, Riken, Roadcruza, Roadhog, Roadmarch, Roadstone, Rockstone, Rosava, Rotalla, Routeway, Rovelo, Royalblack, Saetta, Sailun, Sava, Sebring, Security, Seiberling, Semperit, Silverstone, Sonar, Speedways, Sportiva, Star, Performer, Starco, Starfire, Starmaxx, Sumitomo, Sunfull, Sunitrac, Sunny, Sunwide, Superia, Syron, T-Tyre, Taurus, Tecnica, Three-A, Tigar, Toledo, Tomket, Torque, Tourador, Toyo, Tracmax, Trazano, TRI-ACE, Triangle, Tristar, Tyfoon, Unigrip, Uniroyal, VEE-Rubber, Viatti, Viking, Vitour, Voyager, Vredestein, Wanda, Wanli, Westlake, Windforce, Winrun, Yokohama, Zeetex, Zeta, Αναρτήσεις, Ζυγοστάθμιση, Ευθυγράμμιση, Ζάντες, Θερινά ελαστικά, All season ελαστικά, Suv ελαστικά, 4Χ4 ελαστικά, Runflat ελαστικά, Χειμερινά ελαστικά, 4 εποχών ελαστικά,195/50/15, 225/45/17, 195/55/16, 205/55/16.