Η λύση του LPG μειώνει μέχρι και 50% το κόστος των μετακινήσεων και στην πόλη, γι αυτό ακούγεται δελεαστική.

Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως του υγραερίου είναι η μικρή επιβάρυνσή του με φόρους με αποτέλεσμα να έχει τη μισή σχεδόν τιμή από τη βενζίνη. Η οικονομία ακόμη και μέσα στην πόλη φτάνει στο 50%.

Προς το τέλος της αστικής μας διαδρομής περάσαμε από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Το ηλεκτρονικό μας όργανο έδειξε πως με 5 ευρώ είχαμε καλύψει περί τα 87 χλμ.

Στο πρατήριο της Petrogaz, που εφοδιαστήκαμε με LPG η τιμή του καυσίμου ανά λτ. ήταν 0,879 ευρώ μια από τις χαμηλότερες τιμές, που παρατηρήσαμε.

Το υγραεριοκίνητο Spark στην πιο κατάλληλη περιοχή, το… Γκάζι.

LPG: Ο γύρος της Αθήνας με 5 ευρώ

8193 Επισκέψεις στο άρθρο

Οδηγώντας στους δρόμους γύρω από την Αθήνα, αλλά και στο πολύβουο κέντρο της, διαπιστώνουμε στην πράξη πως το υγραέριο κερδίζει το χρυσό κλειδί της οικονομίας και στην πόλη…

 
lpΟι τιμές της βενζίνης δεν αστειεύονται. Με 1,65 ευρώ/λτ. μέση τιμή για την απλή αμόλυβδη το κόστος των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί και σε πολλές περιπτώσεις έχει γίνει ασύμφορο. Πόσο μάλλον στην πόλη, όπου η κατανάλωση στην κίνηση και τα σταμάτα-ξεκίνα εκτοξεύεται. Ποιο θα μπορούσε άραγε να είναι το… γιατρικό για την τσέπη μας; Η λύση του LPG, που μειώνει μέχρι και 50% το κόστος των μετακινήσεων, ακούγεται δελεαστική. Φτάνει να αποδειχθεί και στην πράξη. Παραλάβαμε ένα «χιλιάρι» Chevrolet Spark με εγκατεστημένο από την αντιπροσωπεία σύστημα υγραεριοκίνησης και πήραμε σβάρνα τους δρόμους μέσα και γύρω από την Αθήνα.

Με 0,879 ευρώ το λίτρο
Γεμίσαμε με υγραέριο στο νέο σταθμό ανεφοδιασμού της ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ στη Λεωφ. Βουλιαγμένης, κοντά στο Ελληνικό. Την μέρα της δοκιμής η τιμή του υγραερίου στο συγκεκριμένο σταθμό ήταν 0,879 ευρώ/λτ. Φροντίσαμε ταυτόχρονα να τοποθετήσουμε και το ειδικό μηχάνημα μέτρησης κατανάλωσης, που διαθέτουμε, και το οποίο φυσικά έχει τη δυνατότητα να «διαβάζει» και την χρήση LPG. Μηδενίσαμε και τον μερικό χιλιομετρητή και ξεκινήσαμε το γύρο της πόλης. Αρχικά, ακολουθήσαμε την πορεία προς τον περιφερειακό του Καρέα, φτάσαμε στη Μεσογείων και στρίψαμε αριστερά μέχρι τη Μιχαλακοπούλου

Από την πρώτη στιγμή, που με το πάτημα του ειδικού κουμπιού ενεργοποιήσαμε την υγραεριοκίνηση, δεν παρατήσαμε κάποια αξιοσημείωτη μείωση στην απόδοση. Ο μετρητής της κατανάλωσης άρχισε να σταθεροποιείται στα 6 και κάτι λτ./100 χλμ. μιας και στις ανηφόρες του Καρέα, το λιλιπούτειο μηχανικό σύνολο του 1,0 λτ ζορίστηκε για να μας κινήσει σβέλτα.

Top 5 οφέλη από την χρήση LPG
1 Aυξημένη οικονομία στις μετακινήσεις, που μπορεί να φτάσει και το 50% σε σχέση με τη βενζίνη.
2 Με τη χρήση υγραερίου έχουμε και περιβαλλοντικά οφέλη μιας και οι εκπομπές CO2 μειώνονται έως και 12%.
3 Λόγω του ότι το αυτοκίνητο κινείται με δυο διαφορετικά καύσιμα και έχει δύο δεξαμενές, αυξάνεται σημαντικά η αυτονομία.
4 Ανάλογα με τη χρήση η απόσβεση του κόστους μιας μετατροπής μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και μέσα στον πρώτο χρόνο.
5 Το υγραέριο ως καύσιμο δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δεν βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα και του καταλύτη συμβάλλοντας στη μακροζωία του.

Πάμε δακτύλιο
Μετά ακολουθήσαμε τα όρια του δακτυλίου (Ευτυχίδου, Υμηττού, Ηλία Ηλιού, Φραντζή, Καλλιρρόης, Χαμοστέρνας, Λ. Κωνσταντινουπόλεως, Αχιλλέως, Μάρνη, Αλεξάνδρας) για να περάσουμε από το Γκάζι και το Καλλιμάρμαρο Στάδιο. Μετά ξαναφθάσαμε στην αρχή της Μιχαλακοπούλου κάνοντας τον κύκλο από Λ. Αλεξάνδρας και κάναμε αριστερά προς τη 
Λεωφ. Κηφισίας

Η κίνηση μέσα στα φανάρια ανέβασε λίγο την κατανάλωση, με το μετρητή μας να δείχνει 7 λτ./100 χλμ. Χωρίς κομπιάσματα, θορύβους ή κάποια άλλη δυσλειτουργία, το Spark ελισσόταν ιδανικά μέσα στην πόλη. Με αυτά και με αυτά φτάσαμε στο Ολυμπιακό Στάδιο, όπου σταματήσαμε για μια ακόμη φωτογράφηση. Μετά μπήκαμε στην Αττική Οδό και βγήκαμε στην έξοδο προς Πειραιά για να φτάσουμε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ο ανοιχτός δρόμος έριξε τη μέση κατανάλωση στα 6,5 λτ./100 χλμ. με τον λόγο φυσικά να γίνεται πάντα για το υγραέριο

Ανεφοδιασμός παντού!
Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι η αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού με υγραέριο. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να ανεφοδιαστούμε με LPG και αυτό πλέον καταρρίπτει μια παλαιότερη αντίληψη, πως υπάρχει σχετικό πρόβλημα. Βέβαια σε κάθε περίπτωση υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής για κίνηση με βενζίνη. Το διπλό καύσιμο και άρα οι δυο δεξαμενές διπλασιάζουν ουσιαστικά και την αυτονομία ενός μοντέλου, που χρησιμοποιεί σύστημα υγραεριοκίνησης.

Μεταπτυχιακό στην οικονομία
Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως του υγραερίου είναι η μικρή επιβάρυνσή του με φόρους με αποτέλεσμα να έχει τη μισή σχεδόν τιμή από τη βενζίνη (1,65 ευρώ/λτ. η αμόλυβδη και 0,879 ευρώ/λτ. το υγραέριο στο σταθμό της ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ, που επιλέξαμε). Αν και σε λτ./100 χλμ. η κατανάλωση είναι κάπως μεγαλύτερη με το υγραέριο, η διαφορά στην τιμή των δύο καυσίμων ωφελεί σοβαρά την τσέπη. Στο τέλος της διαδρομής μας η μέση κατανάλωση ήταν 6,5 λτ./100 χλμ. και με τη σχετική αναγωγή αποδείχθηκε πως καλύψαμε 87 χλμ. αστικής διαδρομής με μόλις 5 ευρώ!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός