Πώς να κρατήσεις το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σου «σε φόρμα»
19.027 Επισκέψεις στο άρθρο

3 Φωτογραφίες »
Πώς να κρατήσεις το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σου «σε φόρμα».
Αυτές είναι οι 8 κινήσεις που πρέπει να ακολουθεί κάθε οδηγός, προκειμένου να αποφύγει ακριβά λάθη.
Όχι «Ν» στα φανάρια.
Φρόντιζε να αλλάζεις από «D» σε «R» μόνο όταν το όχημα είναι πλήρως ακινητοποιημένο.
Τακτικός έλεγχος στη στάθμη - ιδίως αν υπάρχει διαρροή λαδιού.
auto.accessories Team
| Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
2. Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε R. Σε περίπτωση που γίνει το αντίθετο καταπονείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.
3. Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D είτε R μαρσαριστά. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα κινούμενα μηχανικά μέρη.
4. Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέπει να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει πρώτα να ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το φρένο και στη συνέχεια να μπει χειρόφρενο για να "κρεμάσει" το βάρος του αυτοκινήτου στο χειρόφρενο. Μόνο έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση Ρ. Ωστόσο ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή όταν γίνεται η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει πρώτα να βγει ο λεβιές από τη θέση Ρ και μετά να κατεβει το χειρόφρενο. Αυτό ισχύει περισσότερο για παρκάρισμα σε έδαφος με κλίση.
5. Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλογής θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι απότομα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνητα της τελευταίας 15ετίας περίπου έχει ενσωματωμένο εγκέφαλο.
6. Χρειάζεται προσοχή κάθε φορά που παίρνει μπροστά το όχημα, να έχει έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγηση και όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο του αυτόματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
7. Θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά η στάθμη στο αυτόματο κιβώτιο, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότερα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο υπάρχει δείκτης λαδιού, σε άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να ελεγχθεί από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνεργείο.
8. Επίσης, σημαντική είναι και η συντήρηση του αυτόματου κιβωτίου. Πρέπει να τηρούνται τα χρονικά- χιλιομετρικά περιθώρια του κατασκευαστή.




