Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/2/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Suzuki Grand Vitara 1,6
 
Για τα μάτια της Ευρώπης...
 
Η εναρμόνιση στις επιταγές της Ευρωπαϊκής κοινότητας που εκφράζονται με την οδηγία Euro III και έχουν να κάνουν με τις εκπομπές καυσαερίων των καινούργιων αυτοκινήτων επέβαλε ορισμένες "συνοδευτικές" αλλαγές στο δημοφιλές Grand Vitara. Χωρίς διαφοροποιήσεις ουσίας, το μοντέλο με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων συνεχίζει ακάθεκτο την εμπορική του πορεία.

Για να συνεχίσει την πολύ καλή παράδοση στις πωλήσεις, που άφησε παρακαταθήκη το Vitara (ενδεικτικό είναι το ότι ακόμα διατίθεται στην αγορά), η διάδοχος κατάσταση -ή καλύτερα η σύγχρονη εκδοχή του- το Grand Vitara υπέστη κάποιες αλλαγές, οι περισσότερες από τις οποίες αφορούν την εξωτερική του εμφάνιση. Βασική αιτία για τις κινήσεις αυτές ήταν η επέμβαση στο μηχανικό σύνολο προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές ρύπων έτσι ώστε να καλύπτονται οι προδιαγραφές που ορίζονται από την κοινοτική οδηγία Euro III. 
Στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στη μάσκα, όπου η χρήση χρωμίου έχει προσδώσει διαφορετική "πνοή" στο μοντέλο. Επίσης, διαφορετικής σχεδίασης είναι και ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας με τους τονισμένους αεραγωγούς. Στην οροφή του μοντέλου, φιλοξενούνται πλέον ράγες, ενώ τα πλευρικά πλαστικά προστατευτικά προσφέρονται ως βασικός εξοπλισμός του μοντέλου, μαζί με την πλαστική ρεζερβοθήκη που καλύπτει μόνο τη ζάντα. 
Εσωτερικά, το μόνο σημείο στο οποίο διαφοροποιείται αισθητικά η νέα έκδοση του μοντέλου είναι οι επενδύσεις των καθισμάτων, που φέρουν διαφορετικά σχέδια αλλά και ύφασμα. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ως προς το ύψος (προαιρετικός εξοπλισμός), ενώ υπάρχει και δυνατότητα μεταβολής της στήριξης στο ύψος της μέσης. 
Στο δρόμο η συμπεριφορά του Grand Vitara είναι απόλυτα ασφαλής, όπως και στο παρελθόν, με μόνη σχετικά δυσδιάκριτη διαφορά τα μεγαλύτερα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης, που απορρέουν από τα φαρδύτερα σε σχέση με το παρελθόν ελαστικά. Η σταθερότητα του μοντέλου στις ευθείες είναι αρκετά καλή, ακόμα και σε κακοστρωμένο δρόμο όπου εμφανίζονται και κάποιες εγκάρσιες ταλαντώσεις του αμαξώματος επί των αναρτήσεων με τη μαλακή ρύθμιση. Στις εκτός δρόμου διαδρομές, η απορροφητικότητα της ανάρτησης εκτιμάται δεόντως, καθώς συνδράμει στη διατήρηση της καλής κατάστασης του οδηγού και των επιβατών. 
Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης του μοντέλου περιλαμβάνονται οι δύο μετωπικοί αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και υδραυλικό/ρυθμιζόμενο τιμόνι. Η τιμή του ανανεωμένου Grand Vitara με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων με τον προαναφερθέντα εξοπλισμό είναι λογική και ανταγωνιστική (7.048.000 δραχμές), ενώ με την προσθήκη ABS που συνδυάζεται και με EBD (Electronic Brake Distribution) επιβαρύνεται με 500.000 δραχμές επιπλέον.



Ανετη είναι η κίνηση του Grand Vitara για τους επιβάτες, καθώς γι' αυτό φροντίζει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.





Η πλαστική ρεζερβοθήκη και οι ράγες οροφής είναι δύο νέα στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης του μοντέλου.

 ΔΟΚΙΜΗ Suzuki Grand Vitara 1,6
 Για τα μάτια της Ευρώπης...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Λιγότεροι ρύποι με έκπτωση στη γραμμικότητα