Περιοδικό - Test

Volvo 850:
 
Τετράγωνη λιμουζίνα
 

Tο Volvo 850 αποτελεί ένα μοντέλο της μεγάλης κατηγορίας το οποίο διακρίθηκε το διάστημα από το 1992 μέχρι το 1997 το οποίο διατίθονταν στην ελληνική αγορά, μέχρι που αντικαταστάθηκε από το S70. Εξωτερικά το σχήμα του ήταν γωνιώδες και κλασικής αισθητικής, τυπικό δείγμα της φιλοσοφίας των μοντέλων που μέχρι πριν λίγο καιρό κατασκεύαζε ο σουηδός κατασκευαστής.
Οι χώροι του αυτοκινήτου ήταν τεράστιοι και φιλοξενούσαν άνετα μια οικογένεια και πολλές αποσκευές. Ειδικά οι εκδόσεις στέισον είχα παροιμιώδη χώρο αποσκευών. Ποιότητα κατασκευής και άνεση είναι κορυφαία ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα.
Οι κινητήρες που είχαν χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση του 850 είναι οι 5κύλινδροι των 2.000, 2.300 Τ5 και 2.400 κ.εκ., με απόδοση 126, 225 και 170 ίππων αντίστοιχα. Οι ειδικές "γρήγορες" εκδόσεις του 850 είναι αυτές που έγιναν περισσότερο γνωστές, αν και το μοντέλο δεν μπορούμε να πούμε ότι έκανε εμπορική επιτυχία.
Τα διαθέσιμα αμαξώματα του 850 είναι αυτό της 4θυρης μπερλίνας και του στέισον βάγκον. Τα κυριότερα γνωρίσματα του 850 είναι οι εκπληκτικοί κινητήρες με αποκορύφωμα την Τ5 έκδοση των 2.300 κ.εκ., η ευρυχωρία και η πολυτέλεια του εσωτερικού, όπως και τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει. Επίσης η οδική συμπεριφορά του βρίσκεται σε αρκετά υψηλά επίπεδα με το σύστημα διεύθυνσης να είναι σαφές και την ανάρτηση με σφιχτή αίσθηση, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς στον τομέα της άνεσης, με σαφής σπορτίφ προσανατολισμούς.
Μειονέκτημα αποτελεί η παρουσίαση της νέας μπερλίνας S70, με σαφείς βελτιώσεις σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα στον τομέα της σχεδίασης που κάνει το 850 να φαίνεται παλιομοδίτικο δίπλα της.
Τα κυριότερα προβλήματα τα οποία θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής του 850 είναι χτυπήματα στο αμάξωμα, όπως και στους προφυλακτήρες οι οποίοι αν χρειαστεί να αντικατασταθούν είναι πολύ ακριβοί. Επίσης ο τομέας των αναρτήσεων πρέπει να ελεγχθεί για τυχόν καταπονήσεις ανάλογα βέβαια και με τα χιλιόμετρα. Στα αυτοκίνητα με υπερσυμπιεστή καλό θα ήταν να ελεγχθεί η τουρμπίνα και το σύστημα σύμπλεξης, όπως και άλλου είδους φθορές όπως αυτές των ελαστικών που είναι κάτι σύνηθες κυρίως στις εκδόσεις αυτές. Τέλος στις εκδόσεις στέισον πρέπει να προσεχθούν οι κάθε είδους καταστροφές και χτυπήματα που μπορεί να έχουν συμβεί στο χώρο αποσκευών. Τέλος βασικοί ανταγωνιστές του 850 είναι τα VW Passat, Subaru Legacy και Opel Omega.

. Αξίζει για:
1.
Για τις επιδόσεις.
2.
Για την πολυτέλεια και την άνεση.
3.
Για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας.