• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2004
Θέματα αγοράς mtx
Συνέντευξη: Κάρλος Γκον
Ο "φονιάς" με το μαγικό ραβδί
Ο πρόεδρος της Nissan, Κάρλος Γκον
Ο πρόεδρος της Nissan, Kάρλος Γκον, ο επονομαζόμενος και "Φονέας του κόστους", ο άνθρωπος που "έσωσε τη Νissan", επισκέφθηκε πριν λίγο καιρό την Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία -και την τιμή- να συζητήσουμε μαζί του για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Nissan.
H Nissan βρισκόταν σε δεινή θέση αντιμετωπίζοντας χρέη δισεκατομμυρίων δολαρίων και πλήθος άλλων προβλημάτων, που αν συνεχίζονταν ίσως οδηγούσαν την εταιρεία στη χρεοκοπία. Ο Σβάιτσερ ήξερε ότι για να ανακάμψει η Nissan χρειαζόταν η συνδρομή ενός ανθρώπου με ιδιαίτερες ικανότητες και τον βρήκε στο πρόσωπο του Κάρλος Γκον. Με την άφιξή του στην Ιαπωνία, ο Γκον κατάλαβε ότι εκτός από τα προβλήματα της Nissan είχε να αντιμετωπίσει και τη δυσπιστία και το σκεπτικισμό των παραδοσιακών και συντηρητικών Ιαπώνων στελεχών, αφού στα μάτια τους ήταν ένας "ξένος". Η κατάσταση το 1999 στη Nissan ήταν πραγματικά σοβαρή. Τα χρέη της, ακόμη και μετά την επένδυση της Renault, έφθαναν τα 11 δις δολάρια και η εταιρεία δεν είχε καταφέρει να παρουσιάσει κέρδος επί 8 χρόνια. Η παραγωγική δυνατότητα των εργοστασίων ήταν πολύ μεγαλύτερη από τις ανάγκες της. Για παράδειγμα, μόνο τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία μπορούσαν να παράγουν 1 εκατομ. αυτοκίνητα περισσότερα από ό,τι πούλαγε η Nissan και αυτό "παράγει" αυξημένο κόστος. Σύντομα εξάλλου ο Γκον ανακάλυψε και άλλες παραμέτρους, όπως ότι η Nissan προμηθευόταν υλικά και εξαρτήματα σε τιμές από 15% έως και 25% υψηλότερες από ό,τι η Renault. Σημαντικό αρνητικό επίσης στοιχείο ήταν ότι για να γλιτώσει χρήματα η Nissan δεν διέθετε αρκετά κεφάλαια για εξέλιξη νέων μοντέλων, με αποτέλεσμα η γκάμα των αυτοκινήτων της να είναι απαρχαιωμένη. Το Micra ήταν στην αγορά για παράδειγμα 9 χρόνια τη στιγμή που ανταγωνιστές του στην Ιαπωνία άλλαζαν γενιά κάθε 5 έτη. Oι κινήσεις του Γκον ήταν προσεκτικές. Απέφυγε να "επιβάλλει" τις αλλαγές που ήθελε, γιατί έτσι θα υπέσκαπτε το ηθικό και την παραγωγικότητα των εργαζομένων, αλλά ταυτόχρονα δεν κράτησε παθητική στάση, γιατί έτσι η εταιρεία απλώς θα εξακολουθούσε την περιδίνηση στα προβλήματά της. Ο Γκον κατέστρωσε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης και αναδιοργάνωσης της εταιρείας, το οποίο προέβλεπε μεταξύ άλλων αρκετές αλλαγές στον τρόπο που τα στελέχη εργάζονται και τις αρμοδιότητές που έχουν. Σημαντικό στοιχείο-αρωγός βέβαια στην όλη προσπάθεια ήταν και το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσέφερε εξ αντικειμένου η στενή συνεργασία με τη Renault, καθώς πλέον τεράστιες οικονομίες κόστους μπορούσαν να επιτευχθούν μέσω της χρήσης κοινών πλατφόρμων και μηχανικών μερών, της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και καλύτερων πρακτικών στην παραγωγή, αλλά και λόγω της δυνατότητας επίτευξη καλύτερων τιμών στον τομέα των προμηθειών, της χρήσης ορισμένων κοινών μονάδων παραγωγής, αλλά και της συνεργασίας στον τομέα της διανομής και πώλησης σε ορισμένες αγορές. Ο Γκον δούλευε για να επιτύχει πάρα πολλές ώρες, με αποτέλεσμα να του προσδοθεί ένα ακόμη προσωνύμιο, εκείνο του "seven-eleven" (εφτά - έντεκα), που αντικατοπτρίζει τις ώρες που περνούσε στο γραφείο! Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Η Nissan αποτελεί πλέον μία κερδοφόρα εταιρεία, με αποτελέσματα που είναι καλύτερα συνεχώς χρόνο με το χρόνο. Για το οικονομικό έτος 2003 η Ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ και περιθώριο λειτουργικού κέρδους που συνεχίζει να είναι το καλύτερο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η γκάμα των μοντέλων της έχει ανανεωθεί πλήρως και τα νέα προϊόντα χαρακτηρίζονται από μία καινοφανή για ιαπωνική φίρμα -ας μας επιτραπεί να πούμε- σχεδιαστική φιλοσοφία με μοντέρνες και τολμηρές γραμμές, αποβάλλοντας το συντηρητικό μανδύα του παρελθόντος. Όλα φαίνονται να "δουλεύουν" πλέον ρολόι στη Nissan, η οποία μάλιστα, υπό το πρίσμα πάντα της συνεργασίας με τη Renault, ετοιμάζει προϊοντική επίθεση στο άμεσο μέλλον, με νέα μοντέλα, πολλά από τα οποία σηματοδοτούν την εκπροσώπηση σε νέες κατηγορίες και την είσοδο σε νέες αγορές όπου η Nissan είχε ισχνή ή καθόλου παρουσία. Οι πωλήσεις της παγκοσμίως έφθασαν τα 3.057.000 μονάδες το 2003, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση 10,4% σε σχέση με το 2002 και το 2007 στόχος είναι να φθάσουν τον αριθμό των 4,2 εκατ. μονάδων.
Η ταυτότητα του Κάρλος Γκον.
Ο Κάρλος Γκον είναι πρόεδρος και CEO της Nissan Motor Co., Ltd. Προσχώρησε στην εταιρεία σαν COO (Chief Operating Officer) τον Ιούνιο του 1999, έγινε πρόεδρος τον Ιούνιο του 2000 και ανέλαβε τη θέση του CEO (Chief Executive Officer) τον Ιούνιο του 2001. Πριν αναλάβει χρέη COO στη Nissan, ο κ. Γκον διετέλεσε εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου Renault. Πριν προσχωρήσει στη Renault, ο Γκον είχε εργαστεί στη Michelin για 18 χρόνια. Σαν πρόεδρος και CEO της Michelin Β. Αμερικής, ο Γκον προέδρευσε της αναδιοργάνωσης της εταιρείας, ενώ πρότερα διατέλεσε COO των δραστηριοτήτων της Michelin στη Ν. Αμερική. Γεννήθηκε στη Βραζιλία στις 9 Μαρτίου 1954 και πήρε πτυχίο μηχανολόγου από το Ecole Polytechnique το 1974 και από το Ecole des Mines de Paris το 1978. Είναι παντρεμένος και έχει 4 παιδιά.

 
 Συνέντευξη: Κάρλος Γκον
Συνομιλώντας με τον Κάρλος Γκον