• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/3/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Mercedes B-Class με κυψέλες καυσίμου
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2005, η DaimlerChrysler παρουσίασε την επόμενη γενιά των αυτοκινήτων της με κυψέλες καυσίμου: η καινούργια Mercedes-Benz B-Class επεκτείνει την οικογένεια των αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου στην κατηγορία των sports tourers. Η B-Class είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο ιδανικό για ταξίδια χωρίς να αφήνει στην άκρη την ανάγκη για σπορ διάθεση και είναι γεγονός ότι ακόμα και στην έκδοση με τις κυψέλες καυσίμου τα καταφέρνει. Η σπορ, δυναμική οδήγηση εναρμονίζεται με τη λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων, όπως αποδεικνύεται από τα τεχνικά στοιχεία: ο ηλεκτρικός κινητήρας υψηλής ροπής αναπτύσσει ιπποδύναμη μεγαλύτερη των 134 ίππων. Μόνο αυτό φτάνει για να κατανοήσουμε το βαθμό εξέλιξης των κυψελών καυσίμου όταν η A-Class Fuel Cell απέδιδε 47 λιγότερους ίππους. Το σημαντικό είναι ότι οι ανάγκες του συστήματος σε ενέργεια όχι μόνο δεν έχουν αυξηθεί αλλά έχουν μειωθεί και σε συνδυασμό με την ικανότητα μεγαλύτερης αποθήκευσης καυσίμου χαρίζουν πλέον στην B-Class αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι η χρήση της A-Class έπαιξε καθοριστικό ρόλο ώστε όλα τα εξαρτήματα του συστήματος στο νέο όχημα να έχουν αυξημένη διάρκεια ζωής και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Μακροπρόθεσμα, οι κυψέλες καυσίμου παρέχουν τις καλύτερες δυνατότητες για τη διασφάλιση κίνησης με κατανάλωση λιγότερης ενέργειας και μηδενικούς ρύπους. Οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν με υδρογόνο και έτσι αποτελούν μια γνήσια μονάδα ισχύος μηδενικών εκπομπών ρύπων. Κατά τη διάρκεια της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου της ατμόσφαιρας απελευθερώνεται ηλεκτρική ενέργεια η οποία και κινεί τον ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, οι κυψέλες καυσίμου διαθέτουν βαθμό απόδοσης σχεδόν διπλάσιο από αυτόν του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πρωτοπορία
Οι ερευνητές και οι μηχανικοί της DaimlerChrysler εργάζονται από τις αρχές της δεκαετίας του '90 με σκοπό την εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1994 παρουσιάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, το NECAR 1. Από τότε ακολούθησαν περισσότερα από είκοσι ερευνητικά αυτοκίνητα και πρωτότυπα. Το μέγεθος και το βάρος του συστήματος έχουν μειωθεί σημαντικά και οι επιδόσεις και η αξιοπιστία του έχουν παρουσιάσει σταθερή βελτίωση ενώ στο δρόμο της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμων η εταιρεία κατοχύρωσε πάνω από 180 πατέντες. Με τη Mercedes-Benz B-Class "F-Cell" έγινε ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην πορεία της αγοράς προς την ωριμότητα για τις κυψέλες καυσίμου.
Οι κυψέλες καυσίμου στην B-Class F-Cell καταφέρνουν και παράγουν περισσότερη ενέργεια με λιγότερο καύσιμο. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει πλέον 134 ίππους, 47 περισσότερους από τον αντίστοιχο της A-Class F-Cell.

Στη θέση του στροφόμετρου η B-Class F-Cell διαθέτει ένα όργανο που μετράει τη φόρτιση της μπαταρίας καθώς και το ποσοστό παρεχόμενης ενέργειας.