• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/6/2007
Scoop
Νέα BMW F3
Πειρασμός…
Διαβάστηκε από 1980 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/6/2007
Παρουσίαση το 2010
Η υποκατηγορία των crossover, των οχημάτων που αφομοιώνουν στοιχεία από διάφορες κατηγορίες δηλαδή, αποτελεί το νέο επίσημο πειρασμό, στον οποίο φαίνεται ότι θα ενδώσει η BMW, πιθανώς με ένα όχημα όπως το εικονιζόμενο και με το όνομα "F3".
To σημαντικότερο "άνοιγμα" της BMW προς μια νέα κατηγορία είναι αυτό που έγινε με την X5 και την Χ3. Τα επόμενα βήματα προς νέα πεδία είναι πολλά και ανάμεσά τους ξεχωρίζει η πρόταση με τον κωδικό "F3".
Καθαρόαιμο… crossover
Τα μελλοντικά σχέδια της BMW περιλαμβάνουν τουλάχιστον τρία νέα βήματα προς νέες -για την εταιρεία- κατευθύνσεις. Οι Βαυαροί αναφέρονται επίσημα πλέον στην Χ6 (ένα σπορ τετρακίνητο όχημα, με στοιχεία από κουπέ και δυνατότητα για κίνηση σε ποικίλα εδάφη), καθώς και σε ένα τετράθυρο πολυτελές αλλά πρωτίστως σπορ όχημα. Το τρίτο σχέδιο για το οποίο λέγεται ότι έχει επίσης εγκριθεί από τις κεφαλές της BMW, είναι το εικονιζόμενο ενός όγκου όχημα, το οποίο προς το παρόν αποκαλείται "F3", χωρίς να αποκλείεται και η επισημοποίηση και μονιμοποίηση αυτής της ονομασίας (στα πρότυπα των Z-, X-). Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια της BMW να μπει στην ευρύτερη κατηγορία των πολυχρηστικών οικογενειακών οχημάτων, αλλά προκειμένου να παρέχει κάτι διαφορετικό στην αγορά, θα επιλέξει το δρόμο των crossover, προσθέτοντας στο F3 χαρακτηριστικά από SUV με προσθήκη τετρακίνησης, αλλά και έναν έμφυτα σπορ χαρακτήρα, όπως ισχύει και για κάθε άλλη BMW.
1 απ' έξω, 3 από κάτω
Το νέο μοντέλο θα πατάει με το "ένα πόδι" στην κλάση των μικρομεσαίων πολυχρηστικών και με το άλλο στην κλάση των compact SUV, ανάλογα και με την έκδοση. Από πλευράς εμφάνισης πάντως θα κλίνει περισσότερο προς την πρώτη επιλογή, όπως δείχνει και η κατασκοπευτική (επεξεργασμένη από υπολογιστή) φωτογραφία που δημοσιεύουμε. Θα συναντούμε λοιπόν, ενός όγκου αμάξωμα, επηρεασμένο αισθητικά από τη Σειρά 1, κυρίως σε ό,τι αφορά στο πίσω άκρο, αλλά και σε ολόκληρο το πλαϊνό μέρος, όπου εντοπίζεται και το κλασικό επίμηκες σχεδιαστικό νεύρο. Για το εμπρός μέρος, προφανώς θα ετοιμαστεί κάτι εντελώς νέο, με πολύ δυναμικό ύφος και επιρροές και από μεγαλύτερα οχήματα, ακόμη και από το πρόσφατο πρωτότυπο Concept CS, που παρουσιάστηκε στην Κίνα. Όσο θα μοιάζει με τη Σειρά 1 απ' έξω, άλλο τόσο θα μοιάζει με τη Σειρά 3 "από κάτω", το μοντέλο F3. Τεχνικά θα βασίζεται στη μεσαία λιμουζίνα της BMW λοιπόν, ενώ θα υπάρξει δανεισμός στοιχείων και από την επόμενης γενιάς Χ3. Απολύτως λογικά, ένα από τα στοιχεία που θα δούμε και στην F3 είναι το σύστημα τετρακίνησης xDrive, ενώ η τωρινή γκάμα των 4κύλινδρων και 6κύλινδρων μηχανικών συνόλων τόσο από την 3άρα, όσο και από την Χ3, θα μπορεί άνετα να φιλοξενηθεί στο εμπρός καπό του νέου μοντέλου. Όσο για την κορυφή της γκάμας, γίνεται ήδη λόγος για 3λιτρη έκδοση, με δύο turbo και 306 ίππους. Οι περισσότερες ή οι κανονικές -εάν προτιμάτε- εκδόσεις θα είναι πάντως πισωκίνητες, γεγονός που από μόνο του αρκεί για να δώσει στην F3 το στοιχείο της διαφορετικότητας, τουλάχιστον στην κλάση των μικρομεσαίων πολυχρηστικών. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο θάλαμος των επιβατών θα είναι πενταθέσιος.
Εξελίξεις από Αμερική
Μία πρόσφατη εξέλιξη έρχεται και "κουμπώνει" σχεδόν ακριβώς με την υπόθεση της F3. Η BMW ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει την παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου της στο Σπάρτανμπουργκ της Ν. Καρολίνας, στις Η.Π.Α. (φωτό), από τις 140.000 στις 200.000 μονάδες ετησίως. Εκεί αναφέρεται επίσημα, ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο, εκτός από τις Ζ4 και Χ5, θα αναλάβει την παραγωγή (ολόκληρη ή μέρος) των Χ6 και ενός πιθανού διαδόχου της Χ3. Αυτό μπορεί να σημαίνει, ότι η BMW θα έχει δυνατότητα να παράγει εκεί και κάποιον αριθμό από F3 (αφού η τεχνική συγγένεια με την Χ3 θα επιτρέπει κάτι τέτοιο), ενώ εάν όντως μεταφερθεί στην Αμερική μέρος της παραγωγής της Χ3, θα ελευθερωθεί χώρος για την F3 στην Αυστρία, στο Γκρατς, όπου κατασκευάζεται σήμερα η Χ3 στις εγκαταστάσεις της Magna Steyr.
Ο ανταγωνισμός
Από τα κλασικά πολυχρηστικά της μικρομεσαίας κλάσης, ο βασικός ανταγωνιστής θα είναι η Mercedes B-Class (κατασκοπευτική φωτό για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, την οποία λέγεται ότι θα δούμε περίπου το 2009-2010), λόγω κοινής εθνικής προέλευσης και έμφασης στην πολυτέλεια και στο κύρος.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι πιο SUVοειδείς εκδόσεις της F3 (εκείνες με τετρακίνηση δηλαδή) θα μπορούν ευθέως να συγκριθούν με την αντίστοιχη έκδοση του Peugeot 3008, το οποίο θα διαθέτει επίσης μια SUVειδή έκδοση (φωτό) και μία πιο οικογενειακή, 7θέσια και δικίνητη. Η παρουσίαση θα γίνει το 2009.