Δύο από τα πιο όμορφα και προσιτά κουπέ της αγοράς παίρνουν θέσεις μάχης για μια πολύ σκληρή μάχη!
Τα προκλητικά καπούλια χαρακτηρίζουν και τα δύο
μοντέλα, όπως και το χαρακτηριστικό τελείωμα της οροφής, που τονίζει το δυναμισμό τους.
Χωρίς θέμα χώρων το Astra GTC, που πλεονεκτεί αισθητά σε αυτόν τον τομέα.
Σχετικά στριμωγμένοι οι πίσω επιβάτες στο Megane Coupe.
Καλύτερες ρεπρίζ εμφανίζει το Megane Coupe παρότι τα νούμερα του κινητήρα προϊδεάζουν για το αντίθετο.
Η εμπρός HiperStruts ανάρτηση του GTC κάνει τη διαφορά σε σχέση με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητα του τιμονιού.
Το Megane Coupe προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.
Το Astra GTC και το Megane Coupe βάζουν γκολ από τα αποδυτήρια με τα αθλητικά κορμιά και τη sexy εμφάνισή τους.
Καλοφτιαγμένο, αλλά σχετικά λιτό το εσωτερικό του Megane Coupe, που διαθέτει προσεγμένο φινίρισμα.
Ποιοτικό και στιβαρό το ταμπλό του Astra GTC, αλλά η κεντρική κονσόλα με τα πολλά κουμπιά δείχνει φλύαρη.
2 κουπέ με... άποψη
Διαβάστηκε από33975αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/3/2012
Κουπέ κουστούμια, προκλητικά οπίσθια και τούρμπο κινητήρες στο πνεύμα της εποχής και του downsizing. Opel Astra GTC και Renault Megane Coupe κλείνουν πονηρά
το μάτι στους οδηγούς που ψάχνουν το προσιτό οδηγικό sex appeal.
Renault Megane Coupe 1,4 TCe 130 PS, 6,5 λτ./100 χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: 246,5 ευρώ
Aπό 18.590 ευρώ
Kακά τα ψέματα. Τα κουπέ αυτοκίνητα μιλάνε πρώτα στην καρδιά και μετά στη λογική. Φυσικά για να το πετύχουν αυτό φροντίζουν ιδιαίτερα την εξωτερική τους εμφάνιση. Και δόξα τω θεώ, τόσο το νέο Astra GTC, όσο και το γνωστό, αλλά με το νέο πακέτο “GT Line”, Megane Coupe διαθέτουν το απαραίτητο sex appeal. Για να το πετύχουν αυτό, αμφότερα δεν αποτελούν απλά τις τρίθυρες εκδόσεις των χάτσμπακ εκδόσεών τους, αλλά οι σχεδιαστές τους έχουν βάλει τις κατάλληλες πινελιές ώστε να δείχνουν σαν ξεχωριστά μοντέλα. Τα προκλητικά καπούλια χαρακτηρίζουν και τα δύο μοντέλα, όπως και το χαρακτηριστικό τελείωμα της οροφής, που τονίζει το δυναμισμό τους. Δεν τίθεται θέμα επιλογής, αν και το μπροστινό μέρος του Megane Coupe μας τσίμπησε πιο δυνατά. Αυτά είναι υποκειμενικά πράγματα, αλλά είναι ξεκάθαρο πως και τα δυο μοντέλα μιλάνε κατΆ ευθείαν στην καρδιά… Και οι τιμές, λογικές!
Το 1.400άρι GTC με τους 140 ίππους (διατίθεται και με 120 ίππους) ξεκινάει από 18.900 ευρώ στην έκδοση Edition, μια τιμή λογική αν και θα θέλαμε σε αυτή την τιμή στάνταρ ζάντες ελαφρού κράματος και ηλεκτρονικό κλιματισμό αντί απλού A/C. Τo Megane Coupe 1,4 TCe ξεκινάει από 18.590 ευρώ με ζάντες αλουμινίου και ηλεκτρονικό κλιματισμό στην έκδοση Energy. Για αποκτήσει κανείς το μοντέλο που δοκιμάσαμε, θα πρέπει να επιλέξει την έκδοση Dynamic (19.590 ευρώ) και να τοποθετήσει το πακέτο GT Line (1.000 ευρώ), που προσδίδει έναν «RS» αέρα με καθίσματα και πινελιές ανάλογα του κορυφαίου καυτού μοντέλου της σειράς. Κινητήρας – Επιδόσεις: Γρηγορότερο το Megane Κοινό χαρακτηριστικό των κινητήρων είναι το τούρμπο, χωρίς σημαντική υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Με 140 ίππους και 200 Nm ροπής στις 1.850 σ.α.λ., o κινητήρας του GTC έχει το πάνω χέρι στα χαρτιά, αφού ο TCe κινητήρας του Megane αποδίδει 130 ίππους με 190 Nm στις 2.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας του Astra είναι και πιο οικονομικός (6 λτ./100 χλμ. έναντι 6,5), αλλά και εκπέμπει 139 γρ. CO2/χλμ. (145 στο Megane) χάρη και στο στάνταρ σύστημα Start/Stop. Στην πράξη το μοτέρ του Astra είναι πιο ήσυχο, γραμμικό και λιγότερο τραχύ, αλλά στον τομέα των επιδόσεων το πιο ελαφρύ, πιο ελαστικό χαμηλά και με πιο κοντά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο,Megane κερδίζει στις ρεπρίζ. Στα 0-100 χλμ./ώρα υπάρχει ισοπαλία με το γαργαλιστικό 9,9 δλ. Θα θέλαμε περισσότερο εκρηκτικό το GTC και με καλύτερο ήχο το Megane Coupe. Εσωτερικά - Χώροι: Σπορτίφ προσεγγίσεις Η εικόνα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων δεν παρουσιάζει αισθητικές διαφοροποιήσεις από τις πεντάθυρες εκδόσεις. Πιο λιτές οι γραμμές στο Megane Coupe και λίγο πιο εντυπωσιακές στο Astra GTC, που καταφέρνει να δίνει μια πιο στιβαρή και ποιοτική αίσθηση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως Megane υστερεί. Και στα δύο αυτοκίνητα το φινίρισμα είναι προσεγμένο, ενώ τα σπορ καθίσματα δίνουν το χρώμα που χρειάζεται. Στα συν του GTC και η πρακτικότητα (35 λτ. χώροι για μικροαντικείμενα), αλλά η φλυαρία της κεντρικής κονσόλας χρειάζεται χρόνο, ώστε να συνηθίσεις τα πολλά κουμπιά. Μεγάλο πλεονέκτημα έχει όμως το Astra GTC στον τομέα της ευρυχωρίας χάρη στο 2.695 χλστ. μεταξόνιο, που είναι μεγαλύτερο κατά 10 χλστ. από ότι στο πεντάθυρο μοντέλο και κατά 55 χλστ. από ότι στο Megane Coupe. Οι δύο πίσω επιβάτες του GTC έχουν σχεδόν τριπλάσιο χώρο για γόνατα και αρκετά περισσότερο για τα κεφάλια σε σχέση με το Megane Coupe.
Καλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών με 380 λτ. έναντι 344 λτ. του Megane Coupe, το οποίο έχει και πιο ψηλό κατώφλι. Στο δρόμο: Προσφέρουν συγκινήσεις Το GTC σε κερδίζει με την πολύ καλή θέση οδήγησης. Στο ταξίδι είναι ευθύβολο σταθερό και ήσυχο, αλλά η διαφορά σε σχέση με τα πεντάθυρα φαίνεται στις «στριφτερές» διαδρομές. Χαμηλωμένο κατά 15 χλστ., με αυξημένα κατά 40 χλστ. μπροστά και 30 χλστ. πίσω μετατρόχια και (κυρίως) με γόνατα HiperStruts μπροστά (μειώνουν την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το offset βασιλικού πείρου κατά 46% συγκριτικά με τα απλά γόνατα MacPherson) και αναβαθμισμένο πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt, το GTC διαθέτει το απαραίτητο οδηγικό μπρίο. Στα συν και η στιβαρότητα του πλαισίου. H απουσία έντονων αντιδράσεων ακόμα και με τους τροχούς στριμμένους και τέρμα γκάζι είναι σημαντική, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής συστήματος FlexRide, για προσαρμογή κινητήρα, αναρτήσεων και τιμονιού σε κάθε γούστο (Normal, Τοur και Sport) με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στο Megane Coupe τα καθίσματα του RS (στηρίζουν ικανοποιητικά) και κάποια άλλα στοιχεία της έκδοσης GT Line τονίζουν το σπορ χαρακτήρα. Η θέση οδήγησης δεν εμπνέει τόσο όσο του GTC, ο θόρυβος είναι πιο έντονος, αλλά η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη υπό όλες τις συνθήκες, αφού το αυτοκίνητο διακρίνεται για το πολύ καλό στήσιμο (πιο σφιχτή ανάρτηση από αυτή του 5θυρου). Και αυτό συμβαίνει χωρίς η ανάρτηση να κουράζει τους επιβάτες κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (αισθητές στο GTC στην επιλογή Sport), προσφέροντας έτσι τελικά μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης. To μοναδικό σημείο κριτικής ουσιαστικά είναι η αίσθηση του τιμονιού και μια ασάφεια στο κούμπωμα του επιλογέα στις δυναμικές αλλαγές. Τα φρένα του Megane αντέχουν, αλλά η αποτελεσματικότητα αυτών του GTC είναι αισθητά καλύτερη (37,0 μ. για τα 100-0 χλμ./ώρα). Συμπέρασμα: Όχι και τόσο γρίφος Τόσο το GTC, όσο και το Megane Coupe καταφέρνουν να σκοράρουν στο συναίσθημα. Διαθέτουν τα απαραίτητα προκλητικά καπούλια και την εμφάνιση, που αξίζει να έχει ένα κουπέ μοντέλο. Το Megane ήταν μάλιστα από τους πρώτους διδάξαντες της σχολής, που θέλει τα τρίθυρα μοντέλα διαφοροποιημένα από τα πεντάθυρα. Έχει έναν οικονομικό και ζωντανό κινητήρα, διαθέτει τονισμένη οδική συμπεριφορά και λογική τιμή. Υστερεί σε αίσθηση τιμονιού και χώρους, ενώ δεν κρύβει και τα χρονάκια του πλέον. Αντιθέτως το GTC είναι μια φρέσκια πρόταση με τεχνολογικά πλεονεκτήματα, όπως η εμπρός ανάρτηση HiperStruts και το έξτρα σύστημα πλαισίου FlexRide, τη στιγμή που διαθέτει χώρους, στιβαρότητα και δυναμική σχεδίαση. Το ότι ο κινητήρας του δεν είναι τόσο εκρηκτικός, ως θα όφειλε ίσως δεν του στερεί τη νίκη σε αυτή τη σύγκριση…