Η Ford έχει δώσει την ονομασία «3-D CAVE» στο νέο τρόπο εξέλιξης και σχεδιασμού των αυτοκινήτων της.

Η Ford έχει δώσει την ονομασία «3-D CAVE» στο νέο τρόπο εξέλιξης και σχεδιασμού των αυτοκινήτων της.

3-D CAVE: Η εξέλιξη στη σχεδίαση

7.449 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2013)

Η Ford, με τη βοήθεια της ψηφιακής, τρισδιάστατης τεχνολογίας, δημιουργεί τρισδιάστατες (3-D VR) εικόνες νέων αυτοκινήτων, επιτρέποντας έτσι στους μηχανικούς τη δοκιμή κι εξέλιξη των νέων μοντέλων, χωρίς να χρειάζεται η συνεχής κατασκευή πρωτοτύπων.

Η Ford έχει δώσει την ονομασία «3-D CAVE» στο νέο τρόπο εξέλιξης και σχεδιασμού των αυτοκινήτων της. Μεγάλοι λευκοί τοίχοι σχηματίζουν τρία επίπεδα (το λεγόμενο στερεοσκοπικό κουτί), με προβολείς που προβάλλουν εικόνες σε κάθε πλευρά και στην οροφή. Στη μέση τοποθετείται ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου. Έτσι, μόλις ο μηχανικός της φίρμας καθίσει στο αυτοκίνητο και φορέσει τα 3D γυαλιά με ανιχνευτές κίνησης, οι οθόνες δημιουργούν ένα εικονικό, αλλά ρεαλιστικό κόσμο που σε μεταφέρει στο προσομοιωμένο εσωτερικό ενός νέου μοντέλου.
Με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, είναι εφικτό να δοκιμαστούν αλλά και να βελτιωθούν χιλιάδες σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός νέου αυτοκινήτου, από τη θέση της ποτηροθήκης μέχρι την ορατότητα μέσω του πίσω παρμπρίζ. 
Οι μηχανικοί που χρησιμοποιούν το 3-D CAVE στην Κολονία (Γερμανία), κάθονται σε ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου, ενώ τρισδιάστατες προσομοιώσεις του οχήματος προβάλλονται στην οροφή και τους τρεις τοίχους  που το περιβάλλουν. Φορώντας ειδικά πολωτικά γυαλιά και με τη βοήθεια ενός ανιχνευτή κίνησης, μελετούν διαδραστικά το εικονικό όχημα πριν αποφασίσουν πού και πώς θα τοποθετήσουν οτιδήποτε εντός του. Όμως το CAVE, χρησιμοποιείται επίσης για να αξιολογηθεί κι η ορατότητα που παρέχεται από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου απεικονίζεται ένα εξωτερικό περιβάλλον κινουμένων εικόνων με πεζούς και δικυκλιστές. Επίσης, επιτρέπει στους μηχανικούς την πρόσβαση και σύγκριση των δικών τους σχεδίων -πατώντας απλά ένα μπουτόν – με σχέδια ακόμα και εσωτερικών σχεδίων, από οχήματα άλλων κατασκευαστών. Το ίδιο σύστημα έχει χρησιμοποιηθεί έτσι, ώστε να μελετηθούν διεξοδικά, οι δυνατότητες του Easy Access Door System του  B-MAX. 
«Το CAVE επιταχύνει και διευκολύνει τρομερά την ανάλυση σχεδίων» δήλωσε ο Michael Wolf, virtual reality supervisor, Ford Ευρώπης. «Για παράδειγμα, για να κατασκευαστούν τρεις διαφορετικές εμπρόσθιες κολόνες και να τοποθετηθούν σε ένα πρωτότυπο όχημα απαιτούνται 10 ημέρες. Το ίδιο project μπορεί να ολοκληρωθεί σε μία ή δύο ημέρες με τη χρήση του VR προσομοιωτή μας – και αυτό εξοικονομεί παράλληλα φυσικούς πόρους».
Για τις περιπτώσεις που αρκεί ένα μόνο φυσικό εξάρτημα, στην τρισδιάστατη εκτύπωση τοποθετούνται χιλιάδες λεπτά στρώματα υλικού το ένα πάνω στο άλλο για τη δημιουργία περίπλοκων σχημάτων και σχεδίων. Τα εξαρτήματα αυτής της διαδικασίας μπορεί να αποτελούνται από τρεις διαφορετικούς τύπους ρητίνης που επιτρέπουν τη συνύπαρξη σκληρών και μαλακών τμημάτων σε ένα αντικείμενο μήκους έως και 700 mm.
Η Ford έχει χρησιμοποιήσει την τρισδιάστατη εκτύπωση για τη δημιουργία μιας χειρολαβής και επενδύσεων θυρών στη φάση εξέλιξης του νέου B-MAX, αλλά και το ένθετο εμπρόσθιας κολόνας και τα ελαστικά στοπ πίσω πόρτας κατά τη δημιουργία του νέου Kuga. Η Ford εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο μαζικής παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων, μέσω αυτής της τεχνολογίας. 
«Τρισδιάστατη εκτύπωση σημαίνει ότι, μπορούμε να δημιουργήσουμε όλα τα είδη περίπλοκων σχημάτων και μοναδικών εξαρτημάτων που, μέχρι πρότινος, θα απαιτούσαν πολλές εργατοώρες και πόρους για παραγωγή με το χέρι ή με μηχανήματα» δήλωσε ο Sandro Piroddi, supervisor, Rapid Technology, Ford Ευρώπης. «Έτσι, ανοίγονται τεράστιες προοπτικές για την παραγωγή οχημάτων Ford στο μέλλον». 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
skoda