" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μετά την αποτυχία των αυτόματων κιβωτίων στην Ελλάδα έρχεται το DSG. Λύτρωση ή μία από τα ίδια;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2009

To αυτόματο κιβώτιο στην Ελλάδα το αντιπαθήσαμε όσο λίγα πράγματα σε ένα αυτοκίνητο. Είναι τόσο ισχυρό το κλισέ «αυτόματο = χάλια» που ότι έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια και καταργεί το συμπλέκτη, αυτομάτως βαφτίζεται κακό. Ισχύει όμως το ίδιο με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, DSG;

 
Το DSG είναι το εμπορικό όνομα του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη του ομίλου VW που έχει εξελίξει και κατασκευάζει για λογαριασμό των γερμανών η BorgWarner αρχικά με αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης. Κιβώτια διπλού συμπλέκτη όμως έχουν πλέον και άλλοι κατασκευαστές όπως η Volvo, η Ford, η BMW΄, η Mitsubishi και σύντομα η Fiat, Peugeot και άλλοι .
Όπως φαίνεται από το γεγονός ότι έχει δύο συμπλέκτες δεν πρόκειται για αυτόματο αλλά για αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Όταν διαλέγουμε μία σχέση, ο δεύτερος συμπλέκτης έχει ετοιμάσει την επόμενη. Έτσι οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αστραπιαίες.

Άρα γιατί συγκρίνουμε αυτά τα κιβώτια με τα αυτόματα; Προφανώς η απουσία συμπλέκτη και η γενικότερη λογική χρήσης είναι ίδια, άρα όσον αφορά στον τελικό χρήστη, τον οδηγό, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη «είναι» αυτόματα.
Όμως συγκριτικά είναι απείρως πιο γρήγορα και άμεσα, υπακούουν τον οδηγό όταν θέλει να αλλάξει μόνος του ταχύτητα τη στιγμή που θέλει να αλλάξει ταχύτητα και όχι μετά από ώρα, ενώ προσφέρουν σαφώς καλύτερη κατανάλωση και είναι εμφανώς πιο ελαφρά.
Σε σχέση με ένα κλασικό μηχανικό όμως είναι αρκετά πιο βαριά, και η οικονομία καυσίμου δεν διαφέρει, είναι αρκετά πιο ακριβά, ενώ έχουν και σαφή όρια ροπής που αντέχουν θέτοντας έτσι αντίστοιχα όρια σε όσους θέλουν να «πειράξουν» τους κινητήρες τους.
Στη χρήση βέβαια τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, ενώ η ξεκούραστη οδήγηση είναι δεδομένη αφού η χρήση του συμπλέκτη με το δεξί πόδι, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη είναι σκότωμα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αντίθετα με τα αυτόματα κιβώτια, αυτά με διπλό συμπλέκτη ταιριάζουν στα αυτοκίνητα που αγοράζουμε και οδηγούμε και στην Ελλάδα. Εκεί που ένα αυτόματο κιβώτιο θέλει μεγάλους κινητήρες με ισχύ (ώστε να κρύβονται οι απώλειες) τα DSG και τα όμοιά τους είναι φτιαγμένα για μικρούς και μικρομεσαίους κινητήρες. Αντίθετα με τα αυτόματα δεν ζορίζουν το μοτέρ αλλά αναδεικνύουν την απόδοσή τους.
Υπήρχαν βέβαια και αυτοματοποιημένα μηχανικά με έναν συμπλέκτη στα μικρά μοντέλα αρκετών εταιρειών (Fiat, Peugeot, Smart) όμως η λειτουργία τους είναι μάλλον νωχελική και δεν κολακεύει τις επιδόσεις. Ο δεύτερος συμπλέκτης είναι που κάνει εδώ τη διαφορά.
Άρα λοιπόν, αφού τα DSG δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτόματα, υπάρχει λόγος να τα απορρίπτουμε όπως απορρίψαμε στο παρελθόν εκείνα τα κιβώτια; Εσείς το έχετε ψάξει; Υπάρχει εκτός από την τιμή κάτι που σας κρατάει πίσω; Ή πιστεύετε πως χάνετε τον έλεγχο με ένα τέτοιο κιβώτιο;

 
  • kosta...

    ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΚΛΑΣΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΖΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ(ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΙΤΙΘΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ)

      2
  • insid...

    An kai paroxhmeno texnologika kai leitourgika to opoio aytomato kivwtio den sygrinetai me ta CVT ta opoia efodiazoun apo xronia ta yvridika kai premium aytokinita kapoiwn kataskeyastwn ....apo allo planith ... eth fotos mprosta!!!

      1
  • nikos...

    Ως συνήθως κάνουν κρίσεις καί σχόλια όσοι δέν εχουν όδηγήσει ποτέ τους αύτόματο αύτοκίνητο, συνεχίστε λοιπόν ξερόλες νά άνακατεύετε τήν φασολάδα!!!!!

      1
  • vasgk...

    θα συμφωνήσω με το σχόλιο του χρήστη apist που έχει το corsa easytronic. εχω ένα καινούργιο astra με easytronic και απορώ γιατί είχα τόσα χρόνια μηχανικό συμπλέκτη. τα σειριακά/ημιαυτόματα κιβώτια είναι το μέλλον για οδήγηση σε αστικές περιοχές. η άνεση που παρέχουν είναι απίστευτη

      1
  • c_kit...

    ποιά αποτυχία μας λέτε του αυτόματου? Όποιος έχει αγοράσει αυτόματο ΔΕΝ ξανααγοράζει μηχανικό κιβώτιο. Ο Έλληνας είναι απλά πολλές φορές άσχετος στην επιλογή του σωστού αυτοκινήτου. Δίνει 1000 ευρώ για την άχρηστη ηλιοροφή και του φαίνεται ακριβό το αυτόματο που κοστίζει 1500 ευρώ. Όσων αφορά στους τύπους των αυτόματων, ενώ το DSG είναι καλό για επιδόσεις, ΔΕΝ βλέπω να υπερτερεί σημαντικά από ένα καλό CVT αυτόματο κιβώτιο. Εγώ οδηγώ εδώ και κάποιο διάστημα το RAV4 με CVT και η αίσθηση ειδικά όταν πατάς την επιλογή sport είναι απίστευτη και δουλεύει και σειριακά με τα paddles στο τιμόνι. Το CVT είναι και πιο ελαφρύ από το DSG, και ποιό αξιόπιστο εξαιτίας λιγότερων μηχανικών μερών και ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ακόμα και από τα μηχανικά κιβώτια.

      1
  • skate...

    Antitheta me ta kina seiriaka kivotia to DSG einai poli brosta kai me diafora apo otidipote kikloforei.To mono thema pou me apasxolei einai an vgazoun vlaves gt eixa akousei merikes fores gia vlaves sto dsg twn A3..

      1
  • chvez...

    ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ. ΕΝΩ ΟΙ TURBO ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΜΕΣΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΣΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΖΟΥΝ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟΙ (ΑΝ ΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ), ΤΟ DSG ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ. ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ, ΠΩΣ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΗ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΙ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟ.

      1
  • pkara...

    To DSG 8a petyxei... Tosa xronia olos o eidikos typos apaksiwse ta aytomata ws arga, twra kai mono pou to lansarei h VAG (asxeta an den exei idea kai h idia ti einai afou einai dia xeiros BorgWarner) pisteyw oti 8a mpei kai sta karotsia tis laikhs, kai milame gia to pleon anaksiopisto systhma metadoshs makran sthn viomixania

      1
  • drikf...

    καθως ειμαι κατοχος του DSG κιβωτιου, το μονο που μπορω ναπω ειναι πως λυπαμαι οποιον δε το εχει. ειναι απολαυση το εν λογω κιβωτιο και ουδεμια σχεση εχει με τα υπολοιπα αυτοματα κιβωτια. στην ουσια οποτε θελεις εχεις εσυ τον ελεγχο αλλαζοντας ταχυτητες απο τους μοχλους στο τιμονι με τη διαφορα πως οι αλλαγες γινονται πολυ γρηγορα. αλλα η αληθεια ειναι πως προκειται για ενα τοσο εξυπνο κιβωτιο που πολυ σπανια θα μπω στο πειρασμο να αλλαξω εγω ταχυτητα. το αφηνω να διαλεγει εκεινο τις ταχυτητες κ εγω ασχολουμαι με την οδηγηση. δεν προκειται να ξαναγορασω αυτοκινητο διχως DSG. και οποιος θεωρει πως με το μηχανικο ελενχεις ενω με το αυτοματο οχι, το μονο που μπορω να πω εινα ιπως δεν εχει ιδεα γιατι κα ιστο DSG αν θελεις διαλεγεις εσυ τιςταχυτητες αρα κανενα μειονεκτημα, πολλα πλεονεκτηματα. οι πολεμιοι του το πολεμουν ειτε απο αγνοι ειτε απο ζηλεια. οπως και με τα τουρμπο αυτοκινητα της VW που τα πολεμουσαν αλλα τωρα ολες οι εταιρειες τρεχουν να την αντιγραψουν.

      1
  • empei...

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΡΕΥΝΙΣΑΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΑΝ..ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ?ΧΩΡΙΣ ΠΕΝΤΑΛ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΔΗΛ ΑΛΛΑΖΕ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΙΣ ΤΑΧΗΤΙΤΕΣ Κ Η ΣΥΜΠΛΕΞΗ Κ ΑΠΟΣΥΜΠΛΕΞΗ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ ΣΤΟΝ ΜΟΧΛΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ.ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΗΦΟΡΕΣ ΠΑΤΗΝΑΡΙΖΕ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ.ΕΧΩ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ Α CLASS LONG 160 ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΤΟ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Κ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΕ ΕΠΙΔΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΗΧΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ.ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΜΟΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΙΧΑΝΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΟΘΕΤΙΣΕΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΤΩ ΣΑΝ ΕΞΤΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.Κ ΑΚΟΜΑ ΨΑΧΝΩ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΙΘΑΝΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

      1
  • a.kou...

    Αυτό που κάνει το κόσμο επιφυλακτικό σε σχέση με τα εν λόγω κιβώτια, πέραν της τσιμπημένης τιμής, είναι η αξιοπιστία τους. Απότελούν κάτι το νέο και όχι γενικευμένο. Άμα η χρήση τους επεκταθεί τότε δε θα υπαρχει λόγος να τα απορρίψει κανείς. Άσε που μπορούν να λειτουργούν και ως εντελώς αυτόματα οπότε μέσα στη πόλη αυτό είναι σωτηρία

      1
  • levan...

    γιατί τόση εμπάθεια για τα αυτόματα κιβώτια? εχοντας μια mercedes B με cvt κιβώτιο είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος. δεν καταάβαίνω αλλαγές ταχυτήτων και το βασικότερο στη κολασμε΄νη Αθήνα δεν ταλαπαιρούμαι με το να αλλάζω ταχύτητες. Πάντα διαλέγαω και θα διαλέγω αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτιο. Σας ευχαριστώ

      1
  • orosi...

    DSG ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΤΡΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ GOLF 1.4TSI 140 PS.ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΤΟ DSG ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΩ OYTE KAN ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΑΧ.ΑΠΟ ΤΑ PADLES. DSG ΚΑΙ ΠΑΛΙ DSG

      1
  • kosta...

    Περιμένω σε λίγες εβδομάδες να παραλάβω επιτέλους (μετά από 3 μήνες αναμονής) το Audi Q5 με το εφτάρι DSG. Η εικόνα που είχα από το test drive ήταν ελκυστικότατη και πιστεύω ότι πραγματικά έχει όλα τα πλεονεκτήματα που αναφέρει το άρθρο, αλλά ακόμα δεν έχω πλήρη προσωπική άποψη. Αυτό όμως που μπορώ να γνωρίζω ήδη και από προσωπική εμπειρία αλλά και από πολλούς γνωστούς μου, είναι ότι οι περισσότεροι από όσους έχουν ήδη αποκτήσει όχημα με αυτόματο - σειριακό κιβώτιο στην πράξη ποτέ έως σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούν τελικά τη "σειριακή" επιλογή... Ακόμα κι όταν έχουν τη δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων με paddles πίσω από το τιμόνι. Αυτό μου δείχνει ότι τελικά μεταξύ των δύο "τρόπων" επιλογής σχέσης, όταν αυτοί συνυπάρχουν, επιλέγεται σχεδόν συντριπτικά ο απολύτως αυτόματος. Είναι μια από τις βασικές ανέσεις που μπορεί να έχει κανείς στην οδήγηση του αυτοκινήτου του και θα έπρεπε να επιλέγεται πριν από πολλές άλλες αν και αρκετά ακριβότερη. Μάλιστα χαίρομαι που βλέπω ότι αρχίζει ήδη να προσφέρεται σε λογικές τιμές και σε πολύ μικρότερα μοντέλα, πράγμα που σκοπεύω να εκμεταλλευτώ σύντομα για το δεύτερο αυτοκίνητό μου, αν βέβαια και η πράξη δικαιώσει τις προσδοκίες μου.

      1
  • vsilv...

    Τα κιβώτια τύπου DSG φαίνεται οτι έχουν γίνει η καινούρια πανάκεια όταν πρόκειται για αυτοματοποιημένη μετάδοση. Πιστεύω οτι εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις και μας στερούν την εκγύμναση του αριστερού ποδιού. Αυτό φαινομενικά σημαίνει οτι είναι το ιδανικό κιβώτιο για τις μάζες (αρκεί να είμαστε όλοι διατεθειμένοι να πληρωσουμε κάτιτις παραπάνω για το προνόμιο). Από κει και πέρα όμως σίγουρα χάνεται η αίσθηση απόλυτου ελέγχου και η αμεσότητα της επαφής ανθρώπου και μηχανικών μερών. Είναι κυρίως συναισθηματικό το θέμα. Πάντως ακόμα δε γνωρίζουμε το επίπεδο αξιοπιστίας των DSG και μάλλον δε θα ήθελα να ξέρω πόσο θα μας κόστιζε σε περίπτωση βλάβης. Αναμένουμε..

      1
  • a.dra...

    Απαράδεκτη η άποψη ότι τα αυτόματα κιβώτια είναι αποτυχημένα. Οσοι έχουν τη δυνατότητα να τα αγοράσουν λένε τέρμα πια τα μηχανικά κιβώτια όπως συνέβη και με εμένα. Εκτός αυτού υπάρχει πλέον και η δυνατότητα ημιαυτόματων αλλαγών από το τιμόνι.

      1
  • apist...

    Έχωντας εμπειρία 6 ετών ενός corsa easytronic έχω αποφασίσει να μην ξαναγοράσω αυτοκίνητο με κανονικό συμπλέκτη. Η χρήση διπλού συμπλέκτη σίγουρα θα κάνει την κίνηση του αυτοκινήτου πιό ομαλή, ειδικά σε δρόμους με εναλλαγή ανηφόρας κατηφόρας όπου αναγκαζόμουν να χρησιμοποιώ το σειριακό κιβώτιο. Η μόνη ένσταση μου είναι η αξιοπιστία γενικά αυτών των κιβωτίων. Από τα forum του εξωτερικού ενημερώνομαι ότι εκεί πάσχουν.

      1
  • jimpa...

    Ως κάτοχος έχω μονο καλά λόγια να πω!είναι απίστευτο στη λειτουργία του και πραγματικά οικονομικό!

      1
  • armsg...

    to dsg einai entelos allo apo ta apla automata se sxesh me to xrono apokrishs tous,apla den ta goustarame pote ta automata einai kai h timh tous ligo lhsteia sthn ellada kai den tha poulhsei auta pou tha eprepe bash ton dunatothton pou exei

      1

6 έξυπνα tips στην αγορά ελαστικών (+vid)

Προστατεύει ο συναγερμός το αυτοκίνητο;

Στο κλέβουν με ένα laptop!(vid)

Τι προσέχεις στα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά

Η κίνηση στους δρόμους

Πού να πας το μεγαλύτερο σ/κ του χρόνου!

Πιστός με αιτία;

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

«Ηλέκτρισε» το Α6 η Audi

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »