Μετά την αποτυχία των αυτόματων κιβωτίων στην Ελλάδα έρχεται το DSG.  Λύτρωση ή μία από τα ίδια;

Μετά την αποτυχία των αυτόματων κιβωτίων στην Ελλάδα έρχεται το DSG. Λύτρωση ή μία από τα ίδια;

(2/7/2009)

To αυτόματο κιβώτιο στην Ελλάδα το αντιπαθήσαμε όσο λίγα πράγματα σε ένα αυτοκίνητο. Είναι τόσο ισχυρό το κλισέ «αυτόματο = χάλια» που ότι έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια και καταργεί το συμπλέκτη, αυτομάτως βαφτίζεται κακό. Ισχύει όμως το ίδιο με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, DSG;

Το DSG είναι το εμπορικό όνομα του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη του ομίλου VW που έχει εξελίξει και κατασκευάζει για λογαριασμό των γερμανών η BorgWarner αρχικά με αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης. Κιβώτια διπλού συμπλέκτη όμως έχουν πλέον και άλλοι κατασκευαστές όπως η Volvo, η Ford, η BMW΄, η Mitsubishi και σύντομα η Fiat, Peugeot και άλλοι .

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όπως φαίνεται από το γεγονός ότι έχει δύο συμπλέκτες δεν πρόκειται για αυτόματο αλλά για αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Όταν διαλέγουμε μία σχέση, ο δεύτερος συμπλέκτης έχει ετοιμάσει την επόμενη. Έτσι οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αστραπιαίες.

¶ρα γιατί συγκρίνουμε αυτά τα κιβώτια με τα αυτόματα; Προφανώς η απουσία συμπλέκτη και η γενικότερη λογική χρήσης είναι ίδια, άρα όσον αφορά στον τελικό χρήστη, τον οδηγό, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη «είναι» αυτόματα.
Όμως συγκριτικά είναι απείρως πιο γρήγορα και άμεσα, υπακούουν τον οδηγό όταν θέλει να αλλάξει μόνος του ταχύτητα τη στιγμή που θέλει να αλλάξει ταχύτητα και όχι μετά από ώρα, ενώ προσφέρουν σαφώς καλύτερη κατανάλωση και είναι εμφανώς πιο ελαφρά.
Σε σχέση με ένα κλασικό μηχανικό όμως είναι αρκετά πιο βαριά, και η οικονομία καυσίμου δεν διαφέρει, είναι αρκετά πιο ακριβά, ενώ έχουν και σαφή όρια ροπής που αντέχουν θέτοντας έτσι αντίστοιχα όρια σε όσους θέλουν να «πειράξουν» τους κινητήρες τους.
Στη χρήση βέβαια τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, ενώ η ξεκούραστη οδήγηση είναι δεδομένη αφού η χρήση του συμπλέκτη με το δεξί πόδι, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη είναι σκότωμα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αντίθετα με τα αυτόματα κιβώτια, αυτά με διπλό συμπλέκτη ταιριάζουν στα αυτοκίνητα που αγοράζουμε και οδηγούμε και στην Ελλάδα. Εκεί που ένα αυτόματο κιβώτιο θέλει μεγάλους κινητήρες με ισχύ (ώστε να κρύβονται οι απώλειες) τα DSG και τα όμοιά τους είναι φτιαγμένα για μικρούς και μικρομεσαίους κινητήρες. Αντίθετα με τα αυτόματα δεν ζορίζουν το μοτέρ αλλά αναδεικνύουν την απόδοσή τους.
&&&& &&&&Υπήρχαν βέβαια και αυτοματοποιημένα μηχανικά με έναν συμπλέκτη στα μικρά μοντέλα αρκετών εταιρειών (Fiat, Peugeot, Smart) όμως η λειτουργία τους είναι μάλλον νωχελική και δεν κολακεύει τις επιδόσεις. Ο δεύτερος συμπλέκτης είναι που κάνει εδώ τη διαφορά.
¶ρα λοιπόν, αφού τα DSG δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτόματα, υπάρχει λόγος να τα απορρίπτουμε όπως απορρίψαμε στο παρελθόν εκείνα τα κιβώτια; Εσείς το έχετε ψάξει; Υπάρχει εκτός από την τιμή κάτι που σας κρατάει πίσω; Ή πιστεύετε πως χάνετε τον έλεγχο με ένα τέτοιο κιβώτιο;
BRIDGESTONE TURANZA 6
moto