Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η μετατροπή είναι εύκολη, αλλά πρέπει να γίνεται από ειδικούς.

Ποια τα βασικά μέρη ενός συστήματος υγραεριοκίνησης και πως δουλεύει;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/10/2011

Τελικά είναι πολύπλοκη ή όχι η μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα σε υγραέριο; Τι εξαρτήματα χρειάζονται και πως λειτουργεί το σύστημα; Είναι πολύπλοκο ή όχι; Παρακάτω θα σας λυθούν όλες οι απορίες…

 
Τα βασικά μέρη της μετατροπής για μοτέρ πολλαπλού ψεκασμού (κάποια συστήματα διαφοροποιούνται) είναι τα εξής:
- Ρυθμιστής πίεσης ή εξαεριωτής (δεν υπάρχει πάντα)
- Ρεζερβουάρ (σε σχήμα ρεζέρβας ή κυλινδρικό)
- Φίλτρο υγραερίου
- Μπεκιέρα (όχι πάντα)
- Εγκέφαλος υγραερίου
- Σωληνώσεις και καλωδίωση

Ο τρόπος λειτουργίας έχει ως εξής: η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί προκειμένου αυτό να φτάνει στον ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Εκεί, το υγραέριο μετατρέπεται από υγρή σε αέρια μορφή. Στη συνέχεια, διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στη μπεκιέρα προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα για να γίνει η καύση. Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών, υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που εφόσον τεθεί σε λειτουργία παρακάμπτει τον βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου λειτουργώντας όμως, σε σχέση με τη μπεκιέρα, στους ίδιους παλμούς. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο για να μην φθείρονται τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν, η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει τους 30 με 40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου είτε μέσω του σχετικού διακόπτη είτε αυτόματα να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο.