
1.340 ευρώ λιγότερα το χρόνο για καύσιμα με την ηλεκτρική Junior.
Στα 3,5 χρόνια κάνεις απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς.
Η ηλεκτρική Junior θέλει 3 φορτίσεις το μήνα.
Η 48V hybrid Junior μέσα στην πόλη καίει 6.5 λτ./100 χλμ.
autotriti team
Στα 3,5 χρόνια κάνεις απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς
Το μικρότερο SUV που έβγαλε ποτέ η Alfa Romeo, είναι διαθέσιμο και ως ηλεκτρικό, αλλά και ως βενζινοκίνητο με το 48V υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis (δες εδώ πως λειτουργεί). Και μπορεί μη υπολογίζοντας την κρατική επιδότηση το ηλεκτρικό να είναι κάτι λιγότερο από 5.000 ευρώ ακριβότερο από το 48βολτο υβριδικό (κοστίζει από 33.400 ευρώ χωρίς την επιδότηση, ενώ η Ibrida από 28.500 ευρώ), ωστόσο υπολογίζοντας το κόστος καυσίμου ανά έτος για το κάθε μοντέλο θα δούμε ότι αυτή η διαφορά μηδενίζει στα 3,5 χρόνια χρήσης.
1.340 ευρώ λιγότερα το χρόνο για καύσιμα με το ηλεκτρικό Junior
Ένας μέσος οδηγός, ο οποίος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο, εκ των οποίων το 75% εντός πόλης (15.000 χλμ.) και το υπόλοιπο μοιρασμένο σε αυτοκινητόδρομο (2.500 χλμ.) και επαρχιακό δρόμο (2.500 χλμ.). Για αυτά τα χιλιόμετρα η ηλεκτρική Junior θα χρειαστεί 725 ευρώ. Το αντίστοιχο κόστος για την υβριδικό Junior είναι στα 2.065 ευρώ, δηλαδή 1.340 ευρώ επιπλέον.
Φυσικά η μεγάλη διαφορά είναι εντός πόλης, όπου το μεν Alfa Romeo Electric για ένα χρόνο θα χρειαστεί 335 ευρώ και το 48V 1.610 ευρώ. Από την άλλη βλέπουμε στον πίνακα, ότι το υβριδικό καίει λιγότερα α δύο μοντέλα «καίνε» ακριβώς τα ίδια στο ταξίδι, υπολογίζοντας το κόστος του ηλεκτρικού, με δεδομένο ότι θα φορτίζει σε ταχυφορτιστές.
Κατηγορία | Alfa Romeo Junior Elettrica 156 PS | Alfa Romeo Junior Ibrida 145 PS | Διαφορά (ευρώ) |
---|---|---|---|
Πόλη / 1.000 χλμ. | 22 | 107 | 85 |
Επαρχιακός δρόμος / 1.000 χλμ. | 28 | 96 | 85 |
Ταξίδι / 1.000 χλμ.* | 130 | 86 | -44 |
Πόλη (15.000 χλμ/έτος) | 335 | 1.610 | 1275 |
Επαρχιακός δρόμος (2.500 χλμ) | 70 | 240 | 219,2 |
Αυτοκινητόδρομος (2.500 χλμ)* | 320 | 215 | -105 |
Ετήσιο Σύνολο | 725 | 2.065 | 1340 |
Η ηλεκτρική Junior θέλει 3 φορτίσεις το μήνα
Για την κίνησή του η ηλεκτρικό Junior χρησιμοποιεί τον νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρα της Stellantis, που λειτουργεί στα 400 Volt και αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260 Nm ροπής. Το σύνολο τροφοδοτείται από μια μπαταρία 54 kWh, που προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα με κορυφαία αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας (50,8 kWh). Μέσα στην πόλη η συγκεκριμένη μπαταρία, προσφέρει αυτονομία κοντά στα 350 χλμ., δηλαδή ακόμα και 1.000 χλμ., να κάνετε το μήνα, τότε το Junior χρειάζεται 3 φορτίσεις το μήνα.
Στην εφαρμογή μας μπορείτε και εσείς να υπολογίσετε το ετήσιο κόστος καυσίμου, βάζοντας τη δική σας κατανάλωση ή όποιου άλλου αυτοκινήτου θέλετε.
Η 48V hybrid Alfa Romeo Junior μέσα στην πόλη καίει 6.5 λτ./100 χλμ.
Η ήπια υβριδική έκδοση 145 ίππων χρησιμοποιεί το 48-βολτο σύστημα του ομίλου Stellantis (δες εδώ πως λειτουργεί). Αν και mild hybrid η Alfa Romeo Junior μπορεί να κάνει ηλεκτρικές εκκινήσεις στα φανάρια και στην κίνηση, ενώ ακόμα και το παρκάρισμα μπορεί να γίνει χωρίς να δουλεύει ο κινητήρας βενζίνης. H ικανότητα του ήπια υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί το Alfa Romeo Junior e-Hybrid να το κινεί ηλεκτρικά, μαζί με τη λειτουργία ελεύθερης κύλισης (αν δεν έχεις Sport λειτουργία όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι σβήνει ο κινητήρας), προσφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης στην αστική χρήση. Oι μετρήσεις μας έδειξαν 6,5 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη, ενώ η μέση τιμή είναι στα 7,3 λτ./100 χλμ..