Αμάξι από τα 90s: Ποιο έχεις και γιατί δεν το αλλάζεις με τίποτα;

 Σχολιάστε 
15.032 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2024)
Αμάξι από τα 90s: Ποιο έχεις και γιατί δεν το αλλάζεις με τίποτα;

- Οι περισσότερες τεχνολογίες που ξέρουμε σήμερα καθιερώθηκαν στα 90s (injection, ηλ. ανάφλεξη, ABS)
- Τα 90s δεν είχαν πολλά SUV, είχαν όμως σεντάν, τρίπορτα μικρά, μικρομεσαία & MPV
- Παλιό αλλά καλό, η δεκαετία του `90 μας έδωσε πολλά διαμάντια που αντέχουν μέχρι σήμερα
- Η χρυσή εποχή των σπορ κουπέ που άντεχε η τσέπη σου (MX-5, Celica, MR2, TT, Hyundai Coupe)

Οι περισσότερες τεχνολογίες που ξέρουμε σήμερα καθιερώθηκαν στα 90s (injection, ηλ. ανάφλεξη, ABS)

Τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του `90 βρίσκονται σε αυτή τη χαραμάδα του χρόνου, που τα κάνει παλιά ως καθημερινά, αλλά όχι αρκετά παλιά για να είναι κλασικά. Όμως κάποια από αυτά είναι πραγματικά διαμάντια, και δεν είναι τυχαίο που πολλοί δεν τα αλλάζουν με τίποτα. Ποια μοντέλα όμως από τα 90s είναι αυτά;
 
Τα 90s είχαν μια σειρά από  «τυχερά» στο χώρο της αυτοκίνησης. Το injection ήταν πλέον δοκιμασμένο και το καρμπυρατέρ παρελθόν. Οι πλατίνες είχαν ξεχαστεί, με την ηλεκτρονική ανάφλεξη να «καθαρίζει» ρεταρίσματα και άλλα προβλήματα του παρελθόντος. Το ABS γινόταν όλο και πιο συχνό, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας είδαμε και το ESP σε πολλά μοντέλα. Μπορεί το τούρμπο να ήθελε μερικά χρόνια ακόμη για να καθιερωθεί, όμως τα αυτοκίνητα του `90 είχαν σύγχρονη τεχνολογία, είχαν ξεφορτωθεί τα τερτίπια του παρελθόντος, και είχαν εξοπλισμό που ικανοποιεί ακόμη και σήμερα.

Τα 90s δεν είχαν πολλά SUV, είχαν όμως σεντάν, τρίπορτα μικρά, μικρομεσαία & MPV

Η δεκαετία του `90 ήταν πιθανώς και η πιο πλούσια σε ότι αφορά την ποικιλία αυτοκινήτων. Μπορεί ακόμη τα SUV μόλις να ξεκινούσαν, όμως είχαμε δίπορτα και τρίπορτα μικρά και μικρομεσαία, είχαμε προσιτά κουπέ, πολλά σεντάν και σεντάν 2½ όγκων, και είχαμε και πολυμορφικά (MPV). Και κάθε μία κατηγορία έδωσε αυτοκίνητα που άξια στέκονται ακόμα και σήμερα.

Παλιό αλλά καλό, η δεκαετία του `90 μας έδωσε πολλά διαμάντια που αντέχουν μέχρι σήμερα

Εύκολα θα βρεις μοντέλα από τα 90s που άξιζαν τότε, αξίζουν και σήμερα. Τα SUV μπορεί να ξεκινούσαν τότε, αλλά ένα RAV4 πρώτης γενιάς θα ήταν και σήμερα καλή περίπτωση για όποιον το κράτησε. Το ίδιο και το Renault Scenic, το πρώτο μικρομεσαίο MPV, με αρκετά να κυκλοφορούν ακόμη. Από γαλλικά, και αφήνοντας τα Saxo-Rall-α εκτός συζήτησης, το Xsara είχε πουλήσει πολύ, και όχι χωρίς λόγο, αφού ήταν περίφημο αυτοκίνητο, και «σκυλί». Τα περιπολικά κυκλοφορούν ακόμη. Ακόμη κυκλοφορούν και πολλές Alfa 156 αλλά και VW Passat B5, ίσως το καλύτερο Passat, ειδικά με το 1.8Τ που ακολούθησε. Λίγο πιο μικρά, το Α3 πρώτης γενιάς ή το Ibiza δεύτερης, επίσης κυκλοφορούν σε μεγάλους αριθμούς, ενώ τα Golf (4) και Focus (I), έγραψαν ιστορία.

Η χρυσή εποχή των σπορ κουπέ που άντεχε η τσέπη σου (MX-5, Celica, MR2, TT, Hyundai Coupe)

Η κατηγορία που άνθισε στα 90s ήταν τα κουπέ και σπορ μοντέλα. Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν στα καλύτερά της, με μοντέλα όπως το MX5, αλλά και πιο πάνω το MX3 και MX6, η Nissan έδινε ρέστα με τα NX200 και NX300, ενώ η Toyota με την πιο προσιτή Celica (και το MR2) έκαιγε καρδιές. Την ίδια δεκαετία είδαμε το Audi TT να εμφανίζεται, πλέον στα όρια του κλασικού, αλλά πιο σημαντικά ίσως για την Ελλάδα, το Hyundai Coupe, που αγαπήθηκε ιδιαίτερα.

Αυτά τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν ακόμη, κάποια από ανάγκη, πολλά όμως από αγάπη. Εσύ ποιο μοντέλο από τα 90s οδηγείς ακόμη, και τι είναι αυτό που σε κάνει να το κρατάς; Τι έχει που δεν έχουν τα σημερινά, και με τι θα το άλλαζες, αν το άλλαζες ποτέ;

EURO NCAP CITAN
moto