ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αττική Οδός: Το έργο στην Μεταμόρφωση δεν λύνει το μποτιλιάρισμα – Που «πονάει» και ποιες οι λύσεις

(23/9/2025)
Αττική Οδός: Το έργο στην Μεταμόρφωση δεν λύνει το μποτιλιάρισμα – Που «πονάει» και ποιες οι λύσεις
2 Φωτογραφίες »

Η Αττική Οδός σχεδιάστηκε το 1960 - Σήμερα διακινεί 273.000 οχήματα καθημερινά.
Τι θα γίνει στον μόνιμα κολλημένο κόμβο Μεταμόρφωσης.
Πώς θα λυθεί το καθημερινό μποτιλιάρισμα από την Δημοκρατίας μέχρι την Κηφισίας.
Η περιφερειακή Υμηττού καθημερινά έχει καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα.
Τα πιο γρήγορα και οικονομικά μέτρα για να ανασάνει πραγματικά η Αττική Οδός.

autotriti team

Η Αττική Οδός σχεδιάστηκε το 1960 - Σήμερα διακινεί 273.000 οχήματα καθημερινά

Η Αττική Οδός σχεδιάστηκε ήδη από τη δεκαετία του ’60 ως περιφερειακός δακτύλιος (Ελευσίνα – Σταυρός) για την αποσυμφόρηση του λεκανοπεδίου και τη σύνδεση, αργότερα, με το νέο αεροδρόμιο η κατασκευή άρχισε το 1996, τμήμα της δόθηκε μαζί με το «Ελ. Βενιζέλος» το 2001 και ο βασικός άξονας Ελευσίνα–Αεροδρόμιο ολοκληρώθηκε το 2003. Σήμερα διακινεί πάνω από 273.000 οχήματα ημερησίως (μέσος όρος 2024: 273.600, με περαιτέρω αύξηση στις αρχές του 2025), γεγονός που την καθιστά τον πιο φορτισμένο αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας. Τα μόνιμα σημεία συμφόρησης καταγράφονται κυρίως στον κόμβο Μεταμόρφωσης και στο τμήμα έως την Περιφερειακή Υμηττού καθώς και στον κόμβο της Κηφισίας στο Δαχτυλίδι, όπου οι ροές συνενώνονται και προκαλούν καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής.  

Τι θα γίνει στον μόνιμα κολλημένο κόμβο Μεταμόρφωσης

Σε προηγούμενο ρεπορτάζ για τον κόμβο Μεταμόρφωσης καταγράψαμε ότι οι εργασίες βελτίωσης ξεκινούν άμεσα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Η λύση που προκρίνεται είναι χαμηλής όχλησης, με αναδιάταξη και διαχωρισμό των κινήσεων προς την εθνική οδό με κατεύθυνση την Λαμία ώστε να περιοριστούν οι διακοπές της ροής και οι ουρές στις ώρες αιχμής. Παρόλα αυτά το Υπουργείο Υποδομών μιλά για ξεχωριστή - νέα έξοδο ενώ ο Οικονομικός Ταχυδρόμος δημοσιεύει μια φωτογραφία με πηγή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπου αυτό δεν ισχύει. Σύμφωνα με την φωτογραφία και αυτά που διακρίνονται, αυτό που στα αλήθεια αλλάζει είναι η αφαίρεση του ανάποδου τρίγωνου που υποχρέωνε τους οδηγούς που ερχόταν από το Αεροδρόμιο σε παραχώρηση προτεραιότητας σε αυτούς από την Ελευσίνα, η επιμήκυνση των 2 κλάδων και η ένωση τους λίγα μέτρα παρακάτω με την λωρίδα από την Ελευσίνα κλείνει προς αυτή του Αεροδρομίου.


Σύμφωνα με την φωτογραφία, αυτό που στα αλήθεια αλλάζει είναι η αφαίρεση του ανάποδου τρίγωνου που υποχρέωνε τους οδηγούς που ερχόταν από Αεροδρόμιο σε παραχώρηση προτεραιότητας σε αυτούς από την Ελευσίνα.
2 Φωτογραφίες »

Σύμφωνα με την φωτογραφία, αυτό που στα αλήθεια αλλάζει είναι η αφαίρεση του ανάποδου τρίγωνου που υποχρέωνε τους οδηγούς που ερχόταν από Αεροδρόμιο σε παραχώρηση προτεραιότητας σε αυτούς από την Ελευσίνα.

Πώς θα λυθεί το καθημερινό μποτιλιάρισμα από την Δημοκρατίας μέχρι την Κηφισίας.

Πέρα από τη Μεταμόρφωση, τα καθημερινά προβλήματα επαναλαμβάνονται σε συγκεκριμένα τμήματα. Στην κατεύθυνση προς Αεροδρόμιο, από τη λεωφόρο Δημοκρατίας μέχρι την Κηφισίας, οι διαδοχικές είσοδοι και έξοδοι σε μικρή απόσταση κάνουν του οδηγούς να αλλάζουν συνεχώς λωρίδες και να δημιουργούν κίνηση από τις αυξομοιώσεις ταχύτητας. Εδώ μια καλή λύση στο πρόβλημα θα ήταν η εγκατάσταση φαναριών στις εισόδους ώστε να μπαίνουν σταδιακά τα αυτοκίνητα στον κορμό της Αττικής Οδού για να μην φρακάρει η ροή στον αυτοκινητόδρομο. Αυτή είναι μια τακτική που εφαρμόζεται χρόνια στην Αμερική και τα αποτελέσματα είναι ευεργετικά για τους οδηγούς.
Παράλληλα, μια ακόμη αλλαγή που θα βοηθούσε την ροή θα ήταν η μεταποίηση της Εξόδου 11 στο Δαχτυλίδι με 2 λωρίδες εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο, πράγμα που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούσαν να βγουν στον μισό χρόνο από την Αττική Οδό χωρίς να πρέπει να κάνουν σφήνες λίγα μέτρα πριν την έξοδο.

Η περιφερειακή Υμηττού καθημερινά έχει καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα

Στην Περιφερειακή Υμηττού, στο ρεύμα προς Ελευσίνα, το σημείο ένωσης με την Αττική Οδό λειτουργεί ως μόνιμος «λαιμός μπουκαλιού»: Οι ροές που έρχονται από Κατεχάκη, Μεσόγεια και από την είσοδο της Δουκίσσης Πλακεντίας συμπτύσσονται σε μικρό μήκος συγχώνευσης, πολύ κοντά στον μεγάλο κόμβο της Κηφισίας, με αποτέλεσμα διαδοχικά φρεναρίσματα και ουρές που συχνά «επιστρέφουν» πάνω στην Περιφερειακή. Το πρόβλημα εντείνεται για όσου βρίσκονται στην Περιφερειακή και ενημερώνονται οτι οι 2 λωρίδες μετατρέπονται σε μια και μια εξόδου για την λεωφόρο Πεντέλης σχετικά αργά. Σε αυτό το σημείο θα έπρεπε να μπει σήμανση πιο νωρίς για να υπάρχει χρόνος αντίδρασης από τους οδηγούς που δεν περνάνε συχνά από το σημείο και δεν το γνωρίζουν. Βέβαια όταν κατασκευαστεί η Σήραγγα Ηλιούπολης το πρόβλημα θα διογκωθεί καθώς η ροή από τα νότια προάστια αλλά και το πρότζεκτ του Ελληνικού θα είναι πολύ μεγαλύτερη με αποτέλεσμα να βλέπουμε καθυστερήσεις στην περιφερειακή Υμηττού μεγαλύτερες χρονικά αλλά και χιλιομετρικά.

Συνέχεια του άρθρου >>>