.jpg)
Είναι η ισχυρότερη Porsche της ιστορίας.
Δύο ηλεκτρικά μοτέρ έως 1.156 άλογα και 260 χλμ./ώρα τελική.
Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αερανάρτηση και τετραδιεύθυνηση.
Έως 642 χιλιόμετρα αυτονομία και ασύρματη φόρτιση.
Με οθονάρες στην καμπίνα, Head-up Display 87 ιντσών, streaming και gaming.
Από 111.700 ευρώ στην Ελλάδα.
Είναι η ισχυρότερη Porsche της ιστορίας
Επίσημη πρεμιέρα έκανε η νέα, ηλεκτρική Porsche Cayenne, την οποία και περιμέναμε. Το εμβληματικό SUV της γερμανικής μάρκας για πρώτη φορά περνάει στην ηλεκτρική εποχή και παράλληλα γίνεται το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ από την εταιρεία.
Η νέα Porsche Cayenne Electric βασίζεται στη νέα πλατφόρμα ΡΡΕ, που απευθύνεται αποκλειστικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι 55 χιλιοστά μακρύτερη από το μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και έχει μήκος 4.985 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.674 χλστ. Οι διαστάσεις αυτές κάνουν τη διαφορά στο μεταξόνιο των 3.023 χλστ. όπου είναι μεγαλύτερο κατά περίπου 13 εκατοστά. Αυτό σημαίνει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγαλύτερη άνεση, τα οποία θα δούμε παρακάτω.
Δύο ηλεκτρικά μοτέρ έως 1.156 άλογα και 260 χλμ./ώρα τελική
Κατά την αρχική της κυκλοφορία, η Porsche Cayenne Electric θα προσφερθεί σε δύο εκδόσεις. Η βασική είναι η Cayenne Electric, αλλά υπάρχει και η πανίσχυρη Cayenne Turbo Electric. Αμφότερες είναι τετρακίνητες.
Η κορυφαία Porsche Cayenne Turbo Electric εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία προσφέρουν 857 άλογα, αλλά υπάρχει και έξτρα boost με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι, που ανεβάζει την ισχύ κατά 177 άλογα για 10 δευτερόλεπτα. Με το Launch Control ενεργοποιημένο η ισχύς αυξάνεται ακόμα περισσότερο, φτάνοντας τα 1.156 άλογα και έως 1.500 Nm ροπής. Η Cayenne Turbo επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.
Η βασική Cayenne Turbo Electric έρχεται με 408 άλογα σε κανονική λειτουργία και 442 ίππους και 835 Nm ροπής με το Launch Control. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 230 χλμ./ώρα.
Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αερανάρτηση και τετραδιεύθυνηση
Οι δύο εκδόσεις προσφέρουν επίσης σημαντική ανάκτηση ενέργειας, με το φρενάρισμα που μπορεί να τροφοδοτήσει με έως και 600 kW την μπαταρία. Η Porsche ισχυρίζεται ότι περίπου το 97% των συνηθισμένων καταστάσεων φρεναρίσματος δεν χρειάζεται ποτέ να περιλαμβάνει τη χρήση του πεντάλ του φρένου, αλλά για το σύστημα πέδησης υπάρχει η επιλογή δίσκων PCCB από ανθρακονήματα.
Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με το Porsche Active Suspension Management είναι στάνταρ και η Turbo προσθέτει ένα πίσω διαφορικό με κατανομή ροπής. Η ηλεκτρική Cayenne μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με σύστημα τετραδιεύθυνησης (στρίβουν οι πίσω τροχοί), ενώ διατίθεται επίσης το σύστημα Porsche Active Ride, με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, όπως στην ηλεκτρική Taycan.
Έως 642 χιλιόμετρα αυτονομία και ασύρματη φόρτιση
Η νέα μπαταρία 113 kWh είναι η καρδιά και των δύο μοντέλων και είναι 13 kWh μεγαλύτερη από αυτή της Macan Electric. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 βολτ και τη βελτιωμένη ψύξη, η Cayenne Electric μπορεί να φορτίσει έως και 400 kW υπό ιδανικές συνθήκες. Η φόρτιση από το 10 στο 80% διαρκεί λιγότερο από 16 λεπτά, σύμφωνα με την Porsche. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η Porsche εισάγει επίσης προαιρετική επαγωγική φόρτιση με φόρτιση έως και 11 kW, χωρίς καλώδια. Χάρη σε αυτή την μπαταρία η αυτονομία (WLTP) για την Cayenne Electric φτάνει έως και τα 642 χλμ. και έως 623 χλμ. για την Turbo.
Συνέχεια του άρθρου >>>
