Δοκιμή θερινού ελαστικού: Toyo Proxes Comfort
3 Φωτογραφίες »

Δοκιμή θερινού ελαστικού: Toyo Proxes Comfort

Δοκιμή ελαστικού Toyo Proxes Comfort: Πόσο καλό είναι & πού θέλει βελτίωση;

56.448 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2023)

- 2ο στα 19 ελαστικά, που έχουμε δοκιμάσει
- Φρενάρει καλά σε στεγνό και σε βρεγμένο
- Καλύτερο από 4 premium μάρκες στο κράτημα (Elk Test αποφυγής κινδύνου)
- Στα 560 ευρώ η 4άδα

Toyo Proxes Comfort: Το made in Japan «φθηνότερο premium ελαστικό»

Με τον παραπάνω χαρακτηρισμό «συνοδεύουν» κάθε ελαστικό της γκάμας τους οι ιθύνοντες την Toyo. Η ιαπωνική μάρκα διεκδικεί σημαντικά αγοραστικά μερίδια στην χώρα μας, έχοντας ως μότο ότι «προσφέρει ελαστικά premium επιδόσεων σε προσιτές τιμές». Το πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάποιος έρχονται, κατά τη γνώμη μας, σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την ασφάλεια. Ειδικά στην αγορά καινούργιων ελαστικών το ζητούμενο είναι κάθε οδηγός να έχει μία επιλογή αξιόπιστη για το στο αυτοκίνητό του.
 
Αυτό ισχύει για κάθε brand, με το AutoΤρίτη Test Center να δοκιμάζει όλα τα λάστιχα της αγοράς, θερινά και 4 εποχών. Δημοφιλέστερη κατηγορία στη χώρα μας είναι τα θερινά ελαστικά, με την Toyo να προτείνει στο συγκεκριμένο segment και το Toyo Proxes Comfort. Το δοκιμάζουμε σε φρενάρισμα και κράτημα, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Οι δοκιμασίες γίνονται στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy, σε ελαστικά διάστασης 215/55 R17. Ως αυτοκίνητο αναφοράς είχαμε το Ford Puma έκδοσης 125 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
 

Μάρκα/Μοντέλο Toyo Proxes Comfort
Όχημα Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
 
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
98W XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2020
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
26,05 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
30,14 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
77,9 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
66,9 Χλμ/ώρα
 
Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
65%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
71%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
68%
Κρατημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
68%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
56%
Τελική βαθμολογία (%) 68%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Φρενάρει καλά σε στεγνό & βρεγμένο

Στο φρενάρισμα πανικού μετράμε πόσα μέτρα θέλει ένα αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί, στο ξαφνικό φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα. Με τα ελαστικά Toyo Proxes Comfort το όχημα αναφοράς σημείωσε καλές επιδόσεις, μέσα στο Top5, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Σε στεγνή επιφάνεια το Toyo Proxes Comfort χρειάστηκε 26,05 μέτρα μέχρι το «κοκκάλωμά» του. Η συγκεκριμένη επίδοση είναι η 4η καλύτερη μεταξύ των 19 δημοφιλών θερινών ελαστικών που (μέχρι στιγμής) έχουμε αξιολογήσει.
 
Αντίστοιχα καλή επίδοση σημειώσαμε και σε βρεγμένη πίστα (5η καλύτερη). Το όχημα αναφοράς ακινητοποιήθηκε στα 30,14 μέτρα. Θυμίζουμε ότι το Toyo Proxes Comfort έχει δείκτη αξιολόγησης «Wet A», χαρακτηριστικό που απέδειξε στο φρενάρισμα. Δεν «πλάναρε» στο νερό, ενώ το ABS λειτούργησε μόνο όταν ήταν απαραίτητο.


Αξιοποιώντας την Nano Technology και προ-ελέγχοντας το καουτσούκ του ελαστικού, η Toyo διαμόρφωσε το Proxes Comfort με τρόπο τέτοιο ώστε να δέχεται λιγότερες πλευρικές πιέσεις σε υψηλές ταχύτητες σε σχέση με τον προκάτοχο του Proxes CF2.
3 Φωτογραφίες »

Αξιοποιώντας την Nano Technology και προ-ελέγχοντας το καουτσούκ του ελαστικού, η Toyo διαμόρφωσε το Proxes Comfort με τρόπο τέτοιο ώστε να δέχεται λιγότερες πλευρικές πιέσεις σε υψηλές ταχύτητες σε σχέση με τον προκάτοχο του Proxes CF2.

Καλύτερο από 4 premium μάρκες στο κράτημα (Elk Test αποφυγής κινδύνου)

Κάθε χιλιόμετρο κοστίζει εκατομμύρια στις εταιρείες, οι οποίες επενδύουν εκατομμύρια για να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις. ¶λλο φρενάρισμα έχεις όταν πηγαίνεις με 80, χειρότερο φρενάρισμα 30 πόντους έχεις όταν πας με 81 χλμ./ώρα. Αυτό ισχύει και για το Elk Test, τη δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας που αξιολογεί το κράτημα ενός αυτοκινήτου στην ξαφνική αλλαγή πορείας.
 
Το Ford Puma έχει δείξει τα διαπιστευτήριά του στην συγκεκριμένη δοκιμασία (1o μικρό SUV στο Elk Test), αλλά χωρίς τα κατάλληλα ελαστικά δεν υπάρχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις για μία κορυφαία επίδοση. Testάρωντας τα Toyo Proxes Comfort, λοιπόν, το SUVάκι της Ford κινήθηκε μέσα στα όρια αξιολόγησης του AutoΤρίτη Test Center σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.
 
Αυτά διαπιστώθηκαν και στην πράξη, στις δοκιμασίες του Elk Test. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το αυτοκίνητο αναφοράς ολοκλήρωσε τη διαδικασία χωρίς να ρίξει κώνους με πέρασμα στα 77,9 χλμ./ώρα. Γενικότερα, σε κάθε προσπάθεια αποφυγής κινδύνου το Proxes Comfort κέρδισε με την ομοιογένεια και τη σταθερή του απόδοση, σημειώνοντας μεγαλύτερη ταχύτητα 1 χλμ./ώρα και βάλε σε σχέση και με premium αντιπάλους (Bridgestone Turanza 5, Continental EcoContact 6, Goodyear EfficientGrip Performance, Michelin Primacy 4+).
 
Καλή επίδοση, μέσα στα όρια αξιολόγησης, είδαμε και σε βρεγμένη πίστα. Το Proxes Comfort είχε πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 66,9 χλμ./ώρα, μία... ανάσα από την πράσινη τελική αξιολόγηση. Και πάλι, είναι το 5ο καλύτερο θερινό ελαστικό στο κράτημα στο βρεγμένο, υπερκέρασε premium ανταγωνιστές. Στο πεδίο έδειξε ανθεκτικό στο φαινόμενο της υδρολίσθησης, με τις τέσσερις περιφερειακές αυλακώσεις - εγκοπές να βελτιώνουν το χειρισμό και να «διώχνουν» πιο εύκολα το νερό. Κλείνοντας, να πούμε ότι τα ενισχυμένα XL πλαϊνά που έχει το Proxes Comfort από την κατασκευή του ωφελούν στο test αποφυγής κινδύνου, προσφέροντας αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης και καλύτερη οδηγική αίσθηση.

Toyo Proxes Comfort: Το 2ο καλύτερο θερινό ελαστικό κοστίζει 560 ευρώ ανά 4άδα

Το ελαστικό της δοκιμής μας είναι σε διάσταση 215/55 R17, με δείκτη φορτίου ταχύτητας 98W (XL), οικονομία καυσίμου Fuel A και δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A. Στο μέσο όρο είναι ο δείκτης θορύβου 70 dB, χαρακτηριστικό που οφείλεται και στα XL πλαϊνά τα οποία έχουν ως μειονέκτημα τον αυξημένο θόρυβο κύλισης.
 
Το συγκεκριμένο ελαστικό, χωρίς τοποθέτηση, κοστίζει ανά τετράδα 560 ευρώ (140€ το ένα). Η συγκεκριμένη τιμή είναι από τις ακριβές τις κατηγορίες (2ο πιο ακριβό).  Υπολογίζοντας το value for money (τιμή) και τις επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο, το Toyo Proxes Comfort είναι το 2ο καλύτερο θερινό ελαστικό στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center (19 ελαστικά). Που σημαίνει ότι θα πληρώσεις παραπάνω σε σχέση με τον γενικότερο ανταγωνισμό, αλλά θα αγοράσεις ένα αξιόπιστο ελαστικό, 4ο στην συνολική αξιολόγηση στο βρεγμένο, με ασφαλές φρενάρισμα σε βροχή και στεγνό, το οποίο σε μία ξαφνική αλλαγή πορείας διατηρεί την κατευθυντικότητά του και παρουσιάζεται προοδευτικό στις αντιδράσεις του. Για την ιστορία, να πούμε ότι σύμφωνα με διεθνείς έρευνες το 74% των αγοραστών του Toyo Proxes Comfort επιλέγει να το αγοράσει ξανά.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Η τεχνολογία Nano Balance του Proxes Comfort & οι διαφορές με το Proxes CF2
Mercedes
KIA