Ποιο «έξτρα» που δε χρησιμοποιεί κανείς κοστίζει 10 εκατομμύρια;

6.182 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2024)
Ποιο «έξτρα» που δε χρησιμοποιεί κανείς κοστίζει 10 εκατομμύρια;

- Παλιότερα το διαφήμιζαν σαν «φοβερό» γκατζετάκι στον έξτρα εξοπλισμό
- Τέλειο σαν ιδέα, αλλά στην πράξη δε το χρησιμοποιεί σχεδόν κανείς
- Γνωστή εταιρεία την καταργεί και γλιτώνει 10 εκατομμύρια το χρόνο
- Ελάχιστοι οδηγοί θα το πάρουν.. χαμπάρι

Παλιότερα το διαφήμιζαν σαν «φοβερό» γκατζετάκι στον έξτρα εξοπλισμό

Πριν από 20 χρόνια η Toyota έφερνε για πρώτη φορά σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος στο πρώτης γενιάς Prius. Το ήδη επαναστατικό για την εποχή του μοντέλο, προσέφερε σαν έξτρα λειτουργία αυτόματου παράλληλου παρκαρίσματος, κάτι που δεν είχαμε δει σε όχημα παραγωγής μέχρι πρότινος. Από τότε, αντίστοιχα συστήματα έμπαιναν στον εξοπλισμό μοντέλων πολλών εταιρειών, όπως οι Lexus, Ford, BMW και Mercedes, αλλά και αρκετές ακόμα «ειδικές» φίρμες.
 

Τέλειο σαν ιδέα, αλλά στην πράξη δε το χρησιμοποιεί σχεδόν κανείς

Σήμερα το βρίσκουμε και σε πιο… γήινα μοντέλα, ακόμα και στον στάνταρ εξοπλισμό. Ο τρόπος που λειτουργεί βασίζεται εν μέρει και στον οδηγό, καθώς συνήθως το σύστημα αναλαμβάνει το τιμόνι και ο οδηγός πατά το γκάζι και αλλάζει τις ταχύτητες.

Αυτή η «ανάγκη» εμπλοκής  του οδηγού, σε συνδυασμό με τον ίσως περισσότερο χρόνο που θα χρειαστεί από το να κάνει ολόκληρη τη διαδικασία ο οδηγός, οδήγησαν τους περισσότερους οδηγούς να το αποφεύγουν, ή ακόμα χειρότερα να μην το έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ. Ένας άλλος λόγος είναι πως το σύστημα διαλέγει σε ποιες θέσεις «χωράει», και συνήθως δε λειτουργεί σε μια πιο περιορισμένη θέση που θα απαιτεί πολλά μπρος-πίσω και μανούβρες για να χωρέσει το όχημα.

Έτσι λοιπόν, παρότι μιλάμε για ένα σύστημα που στην περιγραφή φαντάζει να λύνει τα χέρια σε έναν άπειρο οδηγό ή σε μια δύσκολη συνθήκη (πχ. περιορισμένος χώρος στάθμευσης), στην πράξη είναι ελάχιστα χρήσιμο.
 

Γνωστή εταιρεία την καταργεί και γλιτώνει 10 εκατομμύρια το χρόνο

Η Ford είναι η πρώτη εταιρεία που αποφασίζει να το καταργήσει από τα οχήματά της, καθώς τα παραπάνω «θέματα» του συστήματος φάνηκαν και στα δεδομένα που στέλνουν τα οχήματα στην εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, οι περισσότεροι οδηγοί μοντέλων της φίρμας δεν χρησιμοποιούν ποτέ το σύστημα Active Park Assist, που προσφέρεται στα περισσότερα μοντέλα της φίρμας στις πιο πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις.

Έτσι λοιπόν οι ιθύνοντες της φίρμας αποφάσισαν να το κόψουν μια και καλή, γλιτώνοντας περίπου 60 δολάρια ανά όχημα, που ισοδυναμεί σε περίπου 10 εκατομμύρια το χρόνο. Και στην ερώτηση αν θα καταλάβουν οι οδηγοί την απουσία του συστήματος, η απάντηση είναι πιθανότατα όχι. Από την άλλοι όσοι το χρησιμοποιούσαν, θα πρέπει να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στο παρκάρισμα, με τη βοήθεια των υπόλοιπων συστημάτων (αισθητήρες και κάμερες).
 

MONTELA
SUV