ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος η κίνηση στον Πειραιά - Ποιο μεγάλο έργο θα φέρει τη λύση στο λιμάνι;

(30/6/2025)
Τέλος η κίνηση στον Πειραιά - Ποιο μεγάλο έργο θα φέρει τη λύση στο λιμάνι;

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας που εξυπηρετεί 17 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, έχει σοβαρό πρόβλημα με την κίνηση.
Συναντήθηκαν ο δήμαρχος Πειραιά με τον αρμόδιο υπουργό, με στόχο το έργο να γίνει πραγματικότητα.
Πρώτη φορά που κουβεντιάστηκε ήταν πριν από 25 χρόνια, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων, μα έμεινε στον πάγο.
Η πραγματοποίησή του θα δώσει τη δυνατότητα για μια νέα μεγάλη λεωφόρο προς το λιμάνι του Πειραιά.

autotriti team

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας που εξυπηρετεί 17 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, έχει σοβαρό πρόβλημα με την κίνηση

Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, εξυπηρετεί ετησίως 17 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ στην ευρύτερη περιοχή κατοικούν σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή (εταιρείες, καταστήματα, αγορά, εστίαση κλπ.), καθιστούν την κίνηση ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του σημείου. Η κίνηση, σε συνδυασμό με τη λειτουργία των πλοίων, επιβαρύνουν πολύ και την ποιότητα του αέρα της πόλης.

Συναντήθηκαν ο δήμαρχος Πειραιά με τον αρμόδιο υπουργό, με στόχο το έργο να γίνει πραγματικότητα

Με σκοπό την βελτίωση της παραπάνω κατάστασης, συναντήθηκαν ο Δήμαρχος του Πειραιά, Γιάννης Μόραλης, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Το κύριο θέμα της συνάντησής τους, ήταν η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Φάληρο-Πειραιάς. Μετά τη συνάντηση, ο Δήμαρχος επανέλαβε την σημαντικότητα του έργου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του λιμανιού, ενώ από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός αρκέστηκε στο ότι ο Πειραιάς αποτελεί προτεραιότητα ως συγκοινωνιακός κόμβος.

Πρώτη φορά που κουβεντιάστηκε ήταν πριν από 25 χρόνια, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων, μα έμεινε στον πάγο

Πρόκειται για ένα ζήτημα που «τραβά» 25 χρόνια, καθώς το συγκεκριμένο έργο εξετάστηκε για πρώτη φορά το 2000, στα πλαίσια της ανανέωσης της Γραμμής 1 του Ηλεκτρικού που έγινε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ωστόσο, ο χρόνος πίεζε και τα χρήματα δεν υπήρχαν, με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει. Λίγα χρόνια αργότερα, παρουσιάστηκε μια μελέτη από τον ΗΣΑΠ, που αφορούσε την υπογειοποίηση του «Ηλεκτρικού» στο τμήμα μεταξύ των δύο τελευταίων σταθμών της Γραμμής 1, αλλά και την δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού στη μέση της διαδρομής, στα Καμίνια. Μετά από 20 χρόνια, προφανώς και η σχετική μελέτη χρειάζεται επικαιροποίηση στις σημερινές ανάγκες της πόλης και του λιμανιού.

Η πραγματοποίησή του θα δώσει τη δυνατότητα για μια νέα μεγάλη λεωφόρο προς το λιμάνι του Πειραιά

Σήμερα, οι κύριοι λόγοι που «φρενάρουν» το παραπάνω έργο είναι η έλλειψη χρηματοδότησης και η πληθώρα σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται στην… ουρά, όπως η ολοκλήρωση της νέας Γραμμής 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της προς την Κηφισιά, οι επεκτάσεις της γραμμής 2 (προς Ίλιον και Γλυφάδα), αλλά και η επέκταση της Γραμμής 1, με νέο κλάδο προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ωστόσο, η σημαντικότητα του έργου που θα βελτιώσει τη ζωή του πληθυσμού της περιοχής αλλά και όλων όσων επισκέπτονται το λιμάνι, με αποτέλεσμα να έχει αντίκτυπο σε όλη την Αττική, δίνει ελπίδες για την πραγματοποίησή του.

Με την υπογειοποίηση των γραμμών στο σημείο, ουσιαστικά η πόλη θα σταματήσει να είναι διχοτομημένη. Οι δύο δρόμοι εκατέρωθεν των γραμμών (Μικράς Ασίας & Ομηρίδου Σκυλίτση) που σήμερα «επικοινωνούν» σε μόλις 3 ανισόπεδους κόμβους με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις των οχημάτων, θα αντικατασταθούν από μια νέα λεωφόρο, αλλά και νέους χώρους πρασίνου.

ford
ford
4green