ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εκτός δρόμου και ηλεκτρικό γίνεται;

1.264 Επισκέψεις στο άρθρο (13/6/2025)
Εκτός δρόμου και ηλεκτρικό γίνεται;

Μέχρι τώρα είχαμε 4κίνητα ηλεκτρικά αλλά χωρίς off road προσανατολισμό.
Το νέο Opel Frontera 4x4 δείχνει το δρόμο για τετρακίνηση εκτός δρόμου και ακολουθούν και άλλες μάρκες.
Μεγάλα pickup και τεράστια SUV που πάνε εκτός δρόμου υπάρχουν ήδη.
Ο ηλεκτροκινητήρας, η ροπή του και η συνεργασία με το σύστημα μετάδοσης είναι το «κλειδί» της επιτυχίας.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Μέχρι τώρα είχαμε 4κίνητα ηλεκτρικά αλλά χωρίς off road προσανατολισμό

Σαν έργο που έχει ξαναπαίξει, είναι τώρα η σειρά της ηλεκτροκίνησης για να περάσει από τις δέκα ερωτήσεις του τι γίνεται και τι όχι. Έτσι ρωτήσαμε για ηλεκτρικές λιμουζίνες, για ηλεκτρικά μικρά, ηλεκτρικά ρόουντστερ, ηλεκτρικά σούπερ σπορ, τώρα ρωτάμε για ηλεκτρικά εκτός δρόμου. Γίνεται;

Η εποχή των εκτός δρόμου οχημάτων μας έχει αφήσει ανεπιστρεπτί. Η λαχτάρα όμως για την ύπαιθρο και το απάτητο (ή μάλλον πιο πατημένο) τερέν παραμένει. Και έτσι μετά τα SUV δρόμου, με απολύτως ασφάλτινα χαρακτηριστικά, τώρα γίνονται και τα πρώτα βήματα για να πατήσουμε και στο πιο «κακοτράχαλο» χώμα. Και φυσικά δικαίως μοντέλα όπως το νέο Frontera έχουν την άσφαλτο σε πρώτη μέριμνα, αφού εκεί θα κινείται ένα αυτοκίνητο σαν το μικρό SUV της Opel, και παράγοντες όπως η ποιότητα κύλισης, η οικονομία, η ασφάλεια και οδική συμπεριφορά παίρνουν προτεραιότητα. Όμως η Opel κάνει τώρα το βήμα δείχνοντας το Frontera σε έκδοση 4x4 με το πρωτότυπο Gravel.

Το νέο Opel Frontera 4x4 δείχνει το δρόμο για τετρακίνηση εκτός δρόμου και ακολουθούν και άλλες μάρκες

H Opel δεν είναι η μόνη που έκανε αυτό το βήμα. Λίγο νωρίτερα η Renault έδειξε μια πιο σκληροτράχηλη έκδοση του καινούργιου της 4, στο πρωτότυπο Savane 4x4. Όπως και το Frontera Gravel, έτσι και το Savane είναι αμιγώς ηλεκτρικό, και για την περίπτωση υπερυψωμένο, με χωμάτινα λάστιχα και επένδυση προστασίας στο χαμηλό μέρος του αμαξώματος. Η Fiat εντωμεταξύ δεν έμεινε αμέτοχη, δείχνοντας ένα Grande Panda σε πρωτότυπο με 4x4 και αντίστοιχα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά. Αντίθετα με τα άλλα δύο όμως το Grande Panda είναι υβριδικό, δείχνοντας ίσως και την κατεύθυνση που θέλει να πάρει η Fiat σε αυτή τη φάση.

Μεγάλα pickup και τεράστια SUV που πάνε εκτός δρόμου υπάρχουν ήδη

Φυσικά ηλεκτρικά με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά έχουμε δει ήδη. Ίσως όχι (τόσο) στην Ευρώπη, όμως στην Αμερική φαίνεται πως (και) την εκτός δρόμου κούρσα κερδίζουν τα pickup. Έτσι μάρκες όπως η Rivian, πλέον συνεργάτιδα της VW, έχει ολόκληρη γκάμα που δίνει έμφαση και στην εκτός δρόμου χρήση. Απάντηση φυσικά στα μοντέλα της Rivian έχουν δώσει ήδη οι μάρκες της GM, Chevrolet και GMC, αλλά και η Ford με τη δική της σειρά F. Χωρίς να ξεχνάμε και το θηριώδες ηλεκτρικό Hummer παρότι υπερβαίνει κάθε νόμο της φύσης, παρμένει ικανότατο εκτός δρόμου, τουλάχιστον μέχρι η βαρύτητα και η λάσπη να παρουν το πάνω χέρι.

Ο ηλεκτροκινητήρας, η ροπή του και η συνεργασία με το σύστημα μετάδοσης είναι το «κλειδί» της επιτυχίας

Η ηλεκτροκίνηση για πολλούς παραμένει κάπως «ντελικάτη» για τέτοια χρήση. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως εκτός δρόμου δύσκολα θα βρεις κάπου να φορτίσεις, οι εξορμήσεις αυτού του τύπου με ηλεκτροκίνητο πρέπει να είναι προσχεδιασμένες και φυσικά πιο περιορισμένες. Όμως σε επίπεδο λειτουργίας, η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει «λουκούμι» για χρήση εκτός δρόμου. Σίγουρα για την μεγάλη ροπή από μηδέν στροφές που προσφέρει, αλλά κυρίως για τον τρόπο που μεταφέρεται στους τροχούς. Και εδώ είναι το βασικό, αφού ο κάθε τροχός μπορεί να έχει ακριβώς όση ροπή χρειάζεται τη στιγμή που τη χρειάζεται. Η περίληψη του ηλεκτροκινητήρα στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου γίνεται χωρίς εμπόδια, ενώ η ρυθμισιμότητα του γκαζιού μπορεί να προσαρμοστεί για απόλυτο έλεγχο της ροπής, μηδέν σπινάρισμα, και τέλεια πρόσφυση, όσο τουλάχιστον επιτρέπουν τα ελαστικά και το βάρος. Άρα λοιπόν, γιατί όχι;

Εσύ όμως τι λες; Σίγουρα τα μοντέλα που βλέπουμε τώρα δεν είναι καθαρόαιμα, όμως με τετρακίνηση, πολλή ροπή, και μεγάλη απόσταση από το έδαφος, μπορεί να είναι ότι πιο ικανό έχουμε δει εκτός δρόμου από τότε που τα SUV κυριάρχησαν. Τι λες; Μήπως η ηλεκτροκίνηση ξανανοίγει την εκτός δρόμου κίνηση; Ή επιμένεις πως είναι «ντελικάτη»;

Mercedes
DUNLOP VS NEXEN