AUTOCHECK
Opel Astra στο Elk Test: Όσο το πιέζαμε, τόσο πιο καλά συμπεριφερόταν
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Opel Astra στο Elk Test: Όσο το πιέζαμε, τόσο πιο καλά συμπεριφερόταν

27.724 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2023)

Το νέο Opel Astra σημείωσε μια εξαιρετική επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία της αποφυγής κινδύνου, όπως και το «αδερφό» του μοντέλο άλλωστε, Peugeot 308, μιας και ως μέλος του υπερ-ομίλου Stellantis το γερμανικό hatchback έχει γαλλική ανατροφή.

«Στρίβει» μέσω... Γαλλίας το νέο Opel Astra

Νέα εποχή για το Astra μετά από την ενσωμάτωση της Opel στο Stellantis Group μαζί με τις Citroen-Peugeot και Alfa Romeo-Fiat. Σαν αποτέλεσμα οι τεχνικοί της Opel κατάφεραν να έχουν πρόσβαση στα πατώματα και τα μηχανικά μέρη των Γάλλων. Έτσι το νέο Opel Astra βασίστηκε λίγο-πολύ στο Peugeot 308. Το γαλλικό μοντέλο είχε καταφέρει μια top επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία της αποφυγής ξαφνικού κινδύνου. Τι κατάφερε όμως το Opel Astra; Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν η έκδοση με τον 1,2 turbo Puretech των 130 ίππων που συνδυάζεται με κλασικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η έκδοση εξοπλισμού ήταν η GS Line και το αυτοκίνητο «φορούσε» τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 225/40.

Να σημειώσουμε εδώ πως η δοκιμή έγινε στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy» στις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.


Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά σε τελική ανάλυση αρκούντως ακριβές και βοηθά το Opel Astra στη διαδικασία των απότομων αλλαγών πορείας.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά σε τελική ανάλυση αρκούντως ακριβές και βοηθά το Opel Astra στη διαδικασία των απότομων αλλαγών πορείας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

72 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια

Ξεκινήσαμε χαλαρά δοκιμάζοντας στα 72 χλμ./ώρα, ταχύτητα η οποία ήταν το όριο του Astra προηγούμενης γενιάς. Το νέο μοντέλο πέρασε αβίαστα χωρίς να επεμβαίνει το ESP, με το ελαφρύ τιμόνι να προσφέρει την απαιτούμενη ακρίβεια στην είσοδο της πρώτης στροφής, όσο και κατά τη διάρκεια του 2ου διαδρόμου και κατά την έξοδό του. Οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν αισθητές, χωρίς όμως να επηρεάζουν τη συμπεριφορά που ήταν ουδέτερη σε αυτή την ταχύτητα τουλάχιστον. Ανάλογη εικόνα είχαμε και μέχρι στα 77 χιλιόμετρα με αυξανόμενη, αλλά πάντα προοδευτική υποστροφή. Μάλιστα όσο μεγάλωνε η ταχύτητα, τόσο πιο σταθερό εμφανιζόταν συνολικά το Opel Astra.

Ελεγχόμενη υποστροφή στα 78 χλμ./ώρα

Έχοντας θετικότατες εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά του νέου Opel Astra και με τη συμπεριφορά του Peugeot 308 στο πίσω μέρος του μυαλού μας αποφασίσαμε να το πάμε πιο επιθετικά και να ανέβουμε στα 78 χλμ./ώρα. Αυτή η ταχύτητα αποδείχθηκε πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, ωστόσο η όλη συμπεριφορά ήταν ενδεικτική του οδηγικού προφίλ του μοντέλου.

Πιο αναλυτικά λοιπόν, πάνω από το όριο το Astra έχει υποστροφική, αλλά προοδευτική συμπεριφορά. Το ESP έκανε αισθητή τη δράση του φρενάροντας δυνατά τους κατάλληλους τροχούς με αποτέλεσμα να μην χάνεται ο έλεγχος. Εδώ οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν φυσικά ακόμα πιο έντονες, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Δεν είχε απρόβλεπτη συμπεριφορά. Κρατάμε την ομοιογενή συμπεριφορά και το καλό πλαίσιο.

Πέρασε με επιτυχία στα 77,5 χλμ./ώρα!

Χάρη στα παραχωρημένα από την σχολή Driving Academy φωτοκύτταρα και όργανα μέτρησης που μας δείχνουν με ακρίβεια την ταχύτητα εισόδου, το Opel Astra κατάφερε να περάσει αρκετές φορές με ταχύτητα 77,5 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που αφήνει το Astra είναι πως βασίζεται αρκετά στα ηλεκτρονικά του, αλλά αυτό που μετράει είναι η αποτελεσματικότητα. Και τα 77,5 χλμ./ώρα είναι μια από τις καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο το μοντέλο φορούσε τις έξτρα ζάντες των 18 ιντσών με ελαστικά 225/40. Το χαμηλό προφίλ των τελευταίων δεν «μαγούλιαζε» βοηθώντας το Astra στη διαδικασία των εναλλαγών πορείας. Γι αυτό, όπως σε όλες τις περιπτώσεις που το μοντέλο δεν φοράει τις στάνταρ, για τη δημοφιλή έκδοση, ζάντες δέχεται ποινή 1,5 χλμ./ώρα. Την ίδια επίδοση (76 χλμ./ώρα) έχει καταφέρει και το «αδερφό» Peugeot 308.

Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβαινόντων του Opel Astra

Γενική αίσθηση οδηγού: Μπορεί να μην νιώθεις τη μηχανική αίσθηση ενός Focus για παράδειγμα, αλλά σε τελική ανάλυση το Οpel Astra είναι αποτελεσματικό και σίγουρα έχει πιο (ευχάριστα) ανάλαφρη αίσθηση από πριν. Όταν το παρακάνεις το ESP παρεμβαίνει έντονα και ενίοτε άτσαλα. 
 
Γενική αίσθηση επιβατών: Δεν ταρακουνηθήκαμε ιδιαίτερα, αλλά στο όριο η επέμβαση του ESP είναι έντονη. Σημασία έχει βέβαια πως είναι αποτελεσματική.
 
Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 9
- Τιμόνι: 9-
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
- Διάσταση Ελαστικών: 225/40 R18
- Τύπος ελαστικών: Michelin Primacy 4

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
FORD RANGER RAPTOR
NEO IVECO DAILY