ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Elk Test: To plug-in Cupra Formentor VZ ξεπέρασε το «κανονικό»

(14/6/2025)
Elk Test: To plug-in Cupra Formentor VZ ξεπέρασε το «κανονικό»
4 Φωτογραφίες »

Έστριψε με 76 χλμ./ώρα, 2 χλμ./ώρα πάνω από το συμβατικό Cupra Formentor.
Το χαμηλότερο κέντρο βάρους & η αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση «έκρυψαν» τα 260 παραπάνω κιλά.
Το ESP δεν το «φίμωνε», ούτε είχε απότομη επέμβαση.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

To plug-in υβριδικό Cupra Formentor με τα 272 άλογα στo test αποφυγής κινδύνου (Elk ή Moose test)

Το Cupra Formentor με το «βασικό» μοτέρ των 150 ίππων μας είχε κερδίσει με το δυναμικό τρόπο που έστριβε και το «αέρινο» πάτημά του στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Τι γίνεται όμως με την plug-in υβριδική του έκδοση που λόγω μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα είναι 260 κιλά βαρύτερη; Kαι μάλιστα στην κορυφαία της εκδοχή VZ με τα 272 άλογα, τους στάνταρ τροχούς των 19 ιντσών με ελαστικά 245/40 και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC.

Κατάφερε 2 χλμ./ώρα παραπάνω από το Cupra Formentor 1,5 TSI

Η πρώτη προσπάθεια του Formentor VZ eHybrid έγινε στα 73 χλμ./ώρα, ταχύτητα που μας έχουν συνηθίσει τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά που έχουμε δοκιμάσει στο elk test. Το ισπανικό SUV ολοκλήρωσε τη διαδικασία με ιδιαίτερη άνεση, όντας σταθερό στην πορεία του και ακολουθώντας με ακρίβεια τις γραμμές που ορίζοντας από το ακριβές και άμεσο τιμόνι. Ανεβαίνοντας ένα χιλιόμετρο ισοφαρίζοντας την επίδοση του «βασικού» Formentor με τα 150 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο δεν είδαμε κάποια σημαντική διαφορά στην συμπεριφορά του eHybrid. Απεναντίας φάνηκε η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά στο πάτωμα και το σχετικό χαμήλωμα του κέντρου βάρους να τονίζουν το «πάτημα» του αυτοκινήτου. Mε αρωγό και τα στάνταρ ελαστικά 245/40, η πρόσφυση στις εναλλαγές πορείας ήταν πειστική και έτσι φτάσαμε στην επιτυχημένη προσπάθεια των 76 χλμ./ώρα, 2 χλμ./ώρα πάνω από το βενζινάτο 1,5 TSI.


Στα 77+ χλμ./ώρα. το Cupra Formentor eHybrid VZ υπέστρεψε, με την ουρά να γλιστράει και να πετυχαίνει τις κορίνες.
4 Φωτογραφίες »

Στα 77+ χλμ./ώρα. το Cupra Formentor eHybrid VZ υπέστρεψε, με την ουρά να γλιστράει και να πετυχαίνει τις κορίνες.

Αυτοκυριαρχία και πάνω από το όριο

Στα θετικά και η συνολική οδηγική αίσθηση που δεν έδειξε τα παραπάνω κιλά του συνόλου, παρά μόνο πάνω από το όριο του αυτοκινήτου. Εκεί στη δεύτερη αλλαγή πορείας η υπερστροφική τάση του πίσω μέρους ήταν έντονη, με αποτέλεσμα το πλάτος του διαδρόμου να μην είναι αρκετό.  Δεν υπήρχαν αντιδράσεις όμως που μας τρόμαξαν με το σύνολο να διατηρεί την αυτοκυριαρχία του. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει ιδιαίτερης μνείας η πολύ καλή λειτουργία του ESP, το οποίο είχε διακριτική επέμβαση χωρίς να «φιμώνει» τη σπορτίφ διάθεση του πλαισίου, αλλά και χωρίς να αφήνει τις αντιδράσεις να πάρουν ακραία διάσταση.

Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβατών

Γενική αίσθηση οδηγού: Η αίσθηση ήταν σπορτίφ σε όλη τη διαδικασία και τα παραπάνω κιλά λόγω μπαταρίας δεν φάνηκαν ουσιαστικά. Η λειτουργία του ESP δίνει στον οδηγό περισσότερη συμμετοχή στα δρώμενα.
 
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Δεν υπήρχαν αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα, ούτε εμφανίστηκε μεγάλη κλίση.

Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 9+
- Τιμόνι: 9-
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
- Διάσταση Ελαστικών: 245/40 R19
- Τύπος ελαστικών: Bridgestone Τuranza T 005

Τα Elk Test του Auto Τρίτη γίνονται στον πιστοποιημένο χώρο της Σχολής Ασφαλούς οδήγησης Driving Academy με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. Έναν χώρο στον οποίο μπορείς να μάθεις να οδηγείς με ασφάλεια και να αντιδράς σωστά σε απαιτητικές (ή και... καθημερινές) συνθήκες οδήγησης.

Mercedes
FTHINA MIKRA VANS