ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ελλάδα: Τρίτη φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη για leasing αυτοκινήτου

 Σχολιάστε 
1.964 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2025)
Ελλάδα: Τρίτη φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη για leasing αυτοκινήτου

Η Ayvens έκανε μελέτη με βάση το κόστος leasing και -συνολικά- το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων.
Ελλάδα, Σουηδία και Φινλανδία είναι οι χώρες με το χαμηλότερο κόστος leasing για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτω από 820€ το μήνα.
Το μέσο μηνιαίο κόστος leasing στην Ελλάδα το 2024 ήταν 815€, ενώ για τα ηλεκτρικά έπεσε στα 751€.
Είμαστε πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτου των 1.090 ευρώ.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η Ayvens έκανε μελέτη με βάση το κόστος leasing και -συνολικά- το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων.

Η Ayvens, παγκόσμια δύναμη στις λύσεις βιώσιμης κινητικότητας, δημοσίευσε τη φετινή ανάλυση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), μια ολοκληρωμένη μελέτη που αναλύει το συνολικό κόστος χρήσης (Total Cost of Ownership - TCO) αυτοκινήτων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες* συμπεριλαμβάνοντας μεταξύ άλλων την απόσβεση, τους τόκους, τη συντήρηση ή τυχόν επισκευές, τους φόρους (εκτός του ΦΠΑ), τις ασφαλιστικές καλύψεις, τα ελαστικά αλλά και το κόστος ενέργειας/καυσίμων.

Στην έκδοση του 2025 υπολογίστηκε το μέσο κόστος για τα τέσσερα πρώτα χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου, με ετήσια χιλιομετρική κάλυψη 30.000 χλμ. και βάσει των προσφορών leasing της Ayvens, το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως μία από τις πιο οικονομικές χώρες στην Ευρώπη για μίσθωση και χρήση θερμικών, αλλά πολύ περισσότερο ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), ενισχύοντας τη θέση της στην αναπτυσσόμενη ευρωπαϊκή αγορά της ηλεκτροκίνησης. Η μελέτη της Ayvens επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την Ψηφιακή Έκθεση Αυτοκινήτου του autotriti, καθώς αποδεικνύεται πως τα ηλεκτρικά -σε βάθος χρόνου- βγαίνουν φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα.

Η Ελλάδα είναι μία από τις πιο οικονομικές χώρες για leasing ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με τον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου, στην ελληνική αγορά, το μέσο μηνιαίο κόστος leasing αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα 815 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά οχήματα το συνολικό κόστος χρήσης είναι σημαντικά χαμηλότερο, στα 751 ευρώ μηνιαίως.

Η τιμή αυτή τοποθετεί την Ελλάδα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 1.090 ευρώ, μαζί με χώρες όπως η Φινλανδία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, όπου το κόστος leasing και χρήσης των ηλεκτρικών κυμαίνεται κάτω από τα 730 ευρώ. Η αυξανόμενη ευθυγράμμιση με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών (CAFE), σε συνδυασμό με ευνοϊκές φορολογικές πολιτικές για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική των ηλεκτροκίνητων ως οικονομική και βιώσιμη επιλογή.

Είμαστε πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτου των 1.090 ευρώ

Σε ευρωπαϊκή κλίμακα, το κόστος χρήσης παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Ενδεικτικά, το μηνιαίο κόστος κυμαίνεται από 684 ευρώ στην Πολωνία έως 1.242 ευρώ στην Ελβετία, επιβεβαιώνοντας τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, τόσο στο φορολογικό καθεστώς όσο και στις συνθήκες της αγοράς. Η ελληνική αγορά αναδεικνύει ξεκάθαρα την οικονομική δυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην κατηγορία των μικρών και μικρών SUV, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού φτάνει τα 688 ευρώ, έναντι 584 ευρώ για τα βενζινοκίνητα. Παρότι τα ηλεκτρικά διατηρούν ελαφρώς υψηλότερο κόστος στην κατηγορία αυτή, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση τα καθιστά ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά, ειδικά για εταιρείες με στόχους ESG και περιβαλλοντική στρατηγική.

Συμφέρουν περισσότερο τα ηλεκτρικά μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα από τα «κανονικά»

Ακόμη πιο ανταγωνιστικά εμφανίζονται τα ηλεκτροκίνητα στη μικρομεσαία κατηγορία, με κόστος χρήσης στα 731 ευρώ, σχεδόν ισότιμο με τα 717 ευρώ των βενζινοκίνητων και τα 753 ευρώ των Plug-in Hybrid. Η σύγκλιση αυτή δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα στην αγορά, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος χρήσης σε βάθος χρόνου. Η εικόνα είναι ακόμα πιο ευνοϊκή στα μεσαία και μεσαία SUV, όπου το συνολικό κόστος χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα διαμορφώνεται στα 789 ευρώ, χαμηλότερα από τα 803 των βενζινοκίνητων, καθιστώντας τα ηλεκτρικά την οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία.

Η σταδιακή εξισορρόπηση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων δείχνει ότι στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της εναλλακτικής λύσης και καθιερώνεται ως μία ρεαλιστική και οικονομικά βιώσιμη επιλογή για εταιρικούς στόλους κάθε μεγέθους.

* Οι 28 χώρες που περιλαμβάνονται στο Car Cost Index είναι οι εξής: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

ford
ford
HYUNDAI-NEXEN